26.08.2014

Biznes połączony

Współpraca Małpki i Merlina zdała egzamin. Tylko w ostatnim okresie uruchomiono jednocześnie 45 punktów odbioru zamówień.

Merlin.pl jest jednym z najstarszych polskich sklepów internetowych. Został zarejestrowany w 1998 roku, natomiast jego oficjalne otwarcie nastąpiło rok później. W maju 2013 r. Merlin.pl został przejęty przez spółkę Czerwona Torebka, w skład której wchodzi również partnerska sieć sklepów convenience Małpka Express. Zespół zarządzający postanowił połączyć oba koncepty otwierając na terenie sklepów punkty odbioru zamówień.

Punkt odbioru Merlin.pl Fot. merlin.pl

Rozwój sieci stacjonarnych punktów odbioru Merlin.pl będzie zależał od tempa i liczby otwarć sklepów Małpka Express.

Pierwsze pilotażowe punkty Merlin.pl w Małpkach zostały otwarte jesienią 2013 roku i przeszły biznesowy test. Od tego czasu jeden z najdłużej istniejących na rynku e-sklepów rozwija dwie kategorie punktów: własne oraz we współpracy z Małpką Express. Łącznie pod logo internetowego sklepu działa obecnie ok. 150 punktów. W lipcu br. uruchomiono pierwsze punkty odbioru w Małpkach na terenie Śląska i Krakowa.
– To największe wdrożenie od czasu udostępnienia pierwszych lokalizacji odbioru stacjonarnego. Jednocześnie otworzyliśmy 45 nowych punktów w sklepach Małpka Express, z czego ponad 30 przypada na Śląsk, a pozostałe na Kraków – informuje Waldemar Rybarczyk, dyrektor pionu operacyjnego Merlin.pl.

Łącznie funkcjonuje już niemal 150 stacjonarnych punktów odbioru Merlin.pl – oprócz Śląska i Krakowa, z takiej możliwości korzystają głównie mieszkańcy woj. wielkopolskiego, łódzkiego czy mazowieckiego. Kolejne punkty będą uruchamiane w nowo powstających sklepach Małpka. - Do końca roku planujemy uruchomić 430 lokali – mówi Andrzej Buka, dyrektor departamentu sprzedaży spółki Małpka.

Dla partnerów Małpki połączenie dwóch konceptów może być dobrym sposobem na przyciągnięcie do sklepu większej liczby klientów, którzy będą mogli nie tylko zrobić szybkie, codzienne zakupy, ale również wygodnie i bezpłatnie odebrać zamówione w e-sklepie produkty.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Anna Siedlecka

dziennikarz
Napisz do autora