Jednym z elementów remodellingu jest wprowadzenie sektorów tematycznych. Dzięki nim klient może szybko odnaleźć poszukiwany towar.
Wtorek
26.08.2014
Centrala modernizuje swoje sklepy. Co z supermarketami zarządzanymi przez franczyzobiorców?
 

Carrefour Polska od kilku miesięcy modernizuje swoje sklepy na terenie całego kraju. Zmiany przechodzą zarówno supermarkety, hipermarkety jak i centra handlowe zarządzane przez sieć. W nowej odsłonie działają  już stołeczne markety: w centrum handlowym Warszawa Wileńska, w Złotych Tarasach i Sadyba Best Mall, a także sklep w Galerii Krakowskiej i w Parku Handlowym Zakopianka. Na tym nie koniec – w najbliższych miesiącach remodelling rearanżację przejdą też placówki w Łodzi, Gdańsku, Wrocławiu, Bełchatowie i innych miastach. Firme planuje także budowę nowego centrum handlowego w Sochaczewie – Sonata Park z hipermarketem Carrefour i kilkunastoma punktami handlowo-usługowymi, które zostanie otwarta w listopadzie.

- Remodelling jest przeprowadzany w sklepach Carrefour na skalę międzynarodową. Zmian jest wiele – powiększamy przestrzeń centrów handlowych i wzbogacamy je o nowe strefy rekreacyjno-usługowe, rozbudowujemy parkingi, modyfikujemy koncepcję estetyki wnętrz, modernizujemy elewację, instalujemy elementy małej architektury - wylicza Ronan Martin, dyrektor ekspansji i galerii handlowych Carrefour Polska.

Przykladem takich przemian może być gdańskie Centrum Handlowe Morena, gdzie już za kilka tygodni pojawią się nowe strefy wypoczynkowe i kino Cinema 3D, a także wspomniana wcześniej Sonata, której ofertę wzbogaci m.in. Empik i Smyk. Modernizacją objęto również supermarkety osiedlowe. Elewacje zdobią teraz napisy zachęcające do zakupów, a wnętrza dyskretnie próbują upodobnić się do delikatesów – są więc regionalne piwa wyeksponowane w drewnianych skrzynkach, wyspy owocowo-warzywne i kąciki ze zdrową żywnością. 

- Zmian dokonujemy na podstawie analiz rynku i opinii konsumentów. Razem z modernizacją sklepów poszerzamy też ofertę handlową, zarówno asortymentu spożywczego, jak i przemysłowego. W wybranych sklepach pojawiły się specjalnie oznakowane strefy Świat Zdrowia, w których znajdują się produkty bezglutenowe, dietetyczne i bezcukrowe. Jednocześnie Carrefour uruchamia w sklepach wędzarnie. Kolejnym rozwiązaniem jest wprowadzenie systemu jednej kolejki, który dobrze sprawdził się w większości naszych lokalizacji – mówi Ronan Martin. 

Chociaż modernizację przechodzą nawet niewielkie supermarkety osiedlowe, to sieć postanowiła nie obejmować remodellingiem sklepów franczyzowych. Licencjobiorcy Carrefour mają też ograniczoną możliwość przeprowadzania zmian według własnej koncepcji. 

- Modernizujemy tylko sklepy własne, zgodnie z zasadą, że za wygląd sklepu od momentu otwarcia odpowiedzialny jest sam franczyzobiorca. Meble i wyposażenie sklepu, np. lady chłodnicze, są ujednolicone dla danego formatu sklepów i w tym zakresie nie ma możliwości ich dowolnej rearanżacji. Franczyzobiorcy mają oczywiście możliwość przeprowadzenia remontu, jeśli wymaga tego stan techniczny lokalu, ale skala, zakres i koszty takiej inwestycji są już ustalane indywidualnie – wyjaśnia rzecznik prasowy Carrefour Polska

Pojawia się pytanie, czy modernizacja nie odbije się niekorzystnie na punktach franczyzowych, które w porównaniu z odnowionymi marketami będą prezentować się dość skromnie. Obawiać mogą się szczególnie biorcy w dużych miastach, gdzie konkurencja sklepów spożywczych jest duża, a wybredny konsument nie zawaha się przejść kilka ulic dalej, aby zrobić zakupy w lepszej atmosferze i wybierać z większej oferty.
(mt)

 


Profil kobiety
Małgorzata Tomczak
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Firma z napędem elektrycznym /14.06.2018

O planach rozwoju sieci salonów sprzedaży jednośladów elektrycznych i hybrydowych opowiada Jakub Czarny, prezes Scoopper.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.