Wybierz biznes dla siebie

Poniedziałek
20.10.2014
Odwiedzający Targi Franczyzy w Pałacu Kultury i Nauki przez trzy dni wybierali pomysły na własną firmę. Następna szansa 15-17 października 2015.
 

Krzysztof Rudnicki na Targi Franczyzy przyjechał z Poznania. Rozważa otwarcie sklepu odzieżowego w jednym z poznańskich centrów handlowych. – Rozmawiałem już z przedstawicielami sieci z ubraniami dziecięcymi Tup Tup oraz Pawo z modą męską. Na co dzień zajmuje się projektami związanymi z tworzeniem programów lojalnościowych. Dzięki swojej pracy doceniłem jak wysoki potencjał sprzedażowy mają centra handlowe. Biorę pod uwagę otwarcie sklepu w galerii Łacina lub Dębiec w Poznaniu – mówi Krzysztof Rudnicki.

Marek Ziółkowski, dyrektor zarządzający firmy Pawo, jako jedną z większych zalet sieci podaje elastyczne zasady współpracy. – Indywidualnie negocjujemy czas trwania umowy. Współpracujemy z bankiem, który może kredytować część inwestycji naszego partnera. Towar w sklepie franczyzobiorcy zostaje mu powierzony przez centralę, a wynagrodzenie wypłacane jest prowizyjnie w zależności od wyników sprzedaży. Na Targach rozmawialiśmy już przedsiębiorcami z Wielkopolski, Śląska i Mazowsza – dodaje dyrektor zarządzający Pawo.

Wiele firm, które niedawno podjęły decyzję o rozwoju we franczyzie, wybierają Targi jako miejsce debiutu ich konceptu. Tak było w przypadku właściciela Duki i House&More.
- Pierwsza marka zajmuje się sprzedażą wysokiej klasy sprzętu kuchennego, druga – luksusowych mebli ogrodowych i do salonu. Franczyzobiorcy mogą wziąć towar w depozyt, a przy zapłacie za niego, otrzymują rabat. Nasze sklepy powstają w miastach powyżej 60 tys. mieszkańców na powierzchni 100-400 m2. W nowo otwartej Galerii Warmińskiej ruszył salon, który łączy oba koncepty – mówi Maciej Tolewski, account manager House&More.

Katarzyna Turkowska, doradca klienta Delikatesów Centrum

W Targach Franczyzy udział wzięło blisko 150 marek franczyzowych. Kolejna edycja Targów odbędzie się 15-17 października 2015 roku. Więcej informacji na stronie Targów Franczyzy.

Niektórzy odwiedzający planują uruchomić biznes na licencji w ramach spółki. Piotr Duracz wspólnie z siostrą szukają franczyzodawcy z branży gastronomicznej, mimo że doświadczenie zdobył pracując w biurze podróży.
– Szybki rozwój sieci pizzerii Biesiadowo wzbudził nasze zainteresowanie. Chcemy otworzyć w Warszawie restaurację przystępną cenowo, którą będą mogli odwiedzać goście o różnej zasobności portfela – wyjaśnia Duracz.

Targi Franczyzy odwiedziło kilka tysięcy kandydatów na franczyzobiorów.

Na stoisku Grupy Muszkieterów pojawiali się rozmówcy zainteresowani zarówno konceptem Intermarche jak i Bricomarche, chociaż w poprzednich latach dominowały pytania dot. franczyzy spożywczej. Okazuje się, że sklepy z asortymentem dla domu i ogrodu dogoniły popularnością Intermarche.
- Goście mogą porozmawiać z naszymi franczyzobiorcami, którzy opowiadają jak wyglądały ich początki w roli właścicieli Intermarche i Bricomarche. Zależy nam, aby odwiedzający zabierali na Targi swoich życiowych partnerów. Prowadzenie supermarketu najlepiej sprawdza się jako biznes rodzinny, ponieważ czasem wymaga poświęceń, np. w przypadku zmiany miejsca zamieszkania. Preferujemy pary, które uzupełniają się. Kontakt z uczestnikami Targów w tym i poprzednich latach pokazuje, że odwiedzający mają coraz konkretniejsze pytania, wiedzą czego mogą wymagać od franczyzodawców oraz jakie są wobec nich oczekiwania – mówi Katarzyna Pilecka z Grupy Muszkieterów.

Również dwa pomysły na biznes, które uzupełniają się, dostępne były na stoisku Ecomyjni i DetailKing. Pierwszy z nich to sieć myjni samochodowych, drugi – autokosmetyka. – Nasi partnerzy mogą liczyć na pomoc w uzyskaniu dotacji w kwocie 20-40 tys. zł. Mamy przygotowane dokumenty, które w 80 proc. przypadków skutecznie pomagają pozyskać dofinansowanie różnych instytucji – zapewnia Marek Karafioł, franczyzodawca. (dw)


Karolina Kazuła, ekspert ds. franczyzy
doradca we franczyzie
/29/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

Ruszają regionalne targi franczyzy

Assignment Writing Service the writer affiliated with the writing companies are highly qualified as the criteria of being a professional writer is Master’s degree at least...

8 wypowiedzi
ostatnia 26.05.2018
Promocja firmy w katalogach internetowych

Jak maiłabym wybrać firmę, która ma moją firmę rozreklamować w katalogach, czy poprowadzić kampanię AdWords to zdecydowałabym się na popularnego i skutecznego...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

Może warto pomyśleć o filmie promocyjnym czy produktowym? Produkcja tego rodzaju filmów może się zająć http://www.imperiafilm.com/ z Krakowa. Dla nas zrobili...

202 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jak zareklamować mały sklep przez Internet?

Ja wynajęłam firmę https://www.grupafaro.pl/ do prowadzenia dla mnie reklam adwords w google i są skuteczni, przybywa mi wejść i klientów. Także mogę polecić, widać...

64 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Majątek pod ochroną

Apk ideas makes no representations, warranties, or assurances as to the accuracy Read More

1 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

A może tak reklama tv?

202 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Szukam szkoleń dla bezrobotnego

Szkolenia zawodowe z zakresu spawania stali czy zgrzewania termoplastycznych tworzyw sztucznych możecie zrobić w ośrodku szkolenia zawodowego MAR-PLAST ...

30 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

Reklama na samochodzie czyli oklejanie folią to tez dobra opcja. W Łodzi okleicie m.in. w http://verde-druk.pl/ Nam oni oklejali, u nich tez zamawialiśmy ulotki i...

400 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018