Moda droższa jesienią?

Osoba, która chciałaby zostać franczyzobiorcą Pepe Jeans powinna przeznaczyć na inwestycję 400-500 tys. zł i dysponować lokalem o powierzchni 100-150 m2.
Poniedziałek
01.09.2014
Inwestycja w sklep odzieżowy Pepe Jeans zależy od pory roku otwarcia i lokalizacji.
 

Pepe Jeans London istnieje już od ponad 40 lat, a we franczyzie rozwija się od ponad 20. Asortyment sklepu to ubrania zarówno dla kobiet jak i mężczyzn. Co powinien wiedzieć franczyzobiorca przed nawiązaniem współpracy? Mile widziane jest doświadczenie w handlu detalicznym, nie jest ono jednak obowiązkowe. Franczyzodawca zapewnia różnego typu szkolenia, w tym zarządzanie personelem, szkolenia produktowe oraz dotyczące stylizacji, dzięki czemu osoby niedoświadczone szybko poznają zasady prowadzenia sklepu z modą. Koszty przystosowania lokalu do standardów sieci zależą od jego powierzchni. Centrala doradza przedsiębiorcom, czy znaleziony przez nich lokal sprawdzi się. Preferowane są popularne centra handlowe w dużych miastach. Pepe Jeans działa m.in. w CH Arkadia w Warszawie, gdzie znajduje się sklep własny, oraz w Galerii Krakowskiej.

Oprócz wydatków poniesionych na dostosowanie lokalu, do inwestycji należy doliczyć koszt zakupu aktualnej kolekcji. - Koszt zatowarowania sklepu zależy od ilości zakupionego towaru. Jeśli partner ma sklep w turystycznej, letniej lokalizacji, z pewnością zakupi więcej towaru na lato. Z kolei zimowe ubrania, np. kurtki, płaszcze czy swetry są droższe, ponieważ wykonane z droższych surowców. Jednak należy pamiętać, że koszt towaru jest płynny i otwarcie sklepu jesienią wcale nie musi oznaczać większych wydatków - twierdzi Michał Gortat z działu marketingu Pepe Jeans Polska.

Franczyzobiorca nie musi się decydować na wykupienie całej kolekcji, sklep można zatowarować wybraną liczbą produktów z danej kolekcji. Osoby posiadające sklep multibrandowy mogą dodać stoisko dedykowane marce Pepe Jeans. Wcześniej jednak muszą upewnić się, że asortyment jaki proponują klientom jest zbliżony cenowo do oferty Pepe Jeans.
- Sklep multibrandowy, w którym franczyzobiorca chciałby umieścić stoisko Pepe Jeans może zawierać marki konkurencyjne, również sprzedające denim, o podobnym pułapie cenowym. Chętnie mieszamy się z innymi markami. Co roku otwieramy przynajmniej dwa nowe sklepy i 4-6 cornerów - mówi Michał Gortat.

Mimo rosnącej popularności młodych projektantów wśród niektórych klientów, Pepe Jeans jest dobrej myśli.
- Polscy projektanci mają wysokie ceny, ich rzeczy nie są tak uniwersalne jak te z sieciówek. Nie boimy się, że klienci się od nas odwrócą, ponieważ marki takie jak Pepe Jeans, ze względu na wysoką jakość produktów, mają i zawsze będą miały swoich stałych klientów
- dodaje Michał Gortat. - Młodzi projektanci targetują do innej grupy docelowej, a co za tym idzie nie stanowimy dla siebie ani konkurencji, ani zagrożenia.
(an)

 


Profil kobiety
Anita Nowak
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.