Priorytetem jest rozwój konceptu Delikatesy Premium, do końca roku chcemy mieć 180 sklepów pod tym szyldem, a łącznie we wszystkich formatach – 3 tys. placówek.
Jan Sałata, wiceprezes zarządu PSH Nasz Sklep
Wtorek
02.09.2014
Nasze sklepy aktywnie uczestniczą w życiu lokalnym. Często prowadzą je mieszkańcy, którzy od lat żyją w tym środowisku - mówi Jan Sałata z PSH Nasz Sklep.
 

Jaką pozycję na rynku zajmuje sieć spożywcza Nasz Sklep?
Polska Sieć Handlowa Nasz Sklep zrzesza ponad 2,6 tys. punktów handlowych. Od 14 lat zbieramy doświadczenia z własnych placówek handlowych i dzielimy się wynikami badań z franczyzobiorcami. Posiadamy ponad 30 wyspecjalizowanych koordynatorów wyposażonych w najnowocześniejszy sprzęt, przeszkolonych i znających specyfikę coraz trudniejszych realiów rynkowych. Systematycznie zwiększamy swój potencjał poprzez przejęcia i ekspansję na kolejne rynki. W grudniu 2013 roku w Gdańsku doszło do zawarcia umowy, na podstawie której PSH Nasz Sklep nabył zorganizowaną część przedsiębiorstwa  Rabat Service SA w upadłości likwidacyjnej,  w tym m.in.: spółkę LD Holding zarządzającą sieciami franczyzowymi eLDe, Livio, Sieć 34 oraz centrum dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim, sklepy własne na Pomorzu oraz akcje i udziały w innych spółkach.

Jaka jest strategia dotycząca rozwoju sieci we franczyzie?
PSH Nasz Sklep wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Specjał. W naszej ofercie franczyzowej znajdują się cztery brandy: Nasz Sklep, Delikatesy Sezam, Express oraz Delikatesy Premium. Każdy z nich został dopasowany do potrzeb naszych klientów, umożliwiając elastyczną współpracę w ramach sieci sklepów o różnym potencjale i charakterystyce. Priorytetem jest rozwój konceptu Delikatesy Premium, do końca roku chcemy mieć 180 sklepów pod tym szyldem, a łącznie we wszystkich formatach – 3 tys. placówek. Docelowo zamierzamy osiągnąć liczbę ok. 6 tys. sklepów.

W jaki sposób sklepy spożywcze próbują od ciągnąć klientów od dyskontów i przyciągnąć do siebie?
Obserwujemy, że polscy konsumenci nadal są wierni idei codziennych zakupów. To daje nam ogromną szansę na dalszy rozwój. Gwałtowny rorosnąca liczba dyskontów w ostatnich latach oraz zmieniająca się moda na spędzanie wolnego czasu spowodowała odwrót od hipermarketów. Dzięki szerokiej ofercie produktów świeżych i ważonych możemy zaoferować konsumentom to czego nie dostaną w dyskoncie. Nasze sklepy są zlokalizowane w najbliższym otoczeniu klientów, aktywnie uczestniczą w życiu lokalnych społeczności, często są prowadzone przez mieszkańców, którzy od lat żyją i pracują w tym  środowisku. W dalszym ciągu będziemy obserwować postępującą koncentrację, a tym samym coraz większe usieciowienie sklepów, a także likwidację punktów w nieatrakcyjnych lokalizacjach i  ze źle dobraną ofertą asortymentową.
rozmawiał (dw)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.