05.09.2014

Moda na wrześniowy urlop

Kilka lat temu biura podróży najwięcej zarabiały na wakacyjnych wyjazdach. 20 biur Urlopy.pl korzysta ze zmieniającego się trendu.

Z badań AC Nielsen wykonanych na zlecenie Mondial Assistance wynika, że 10 proc. z 15 milionów Polaków planujących wakacje wybiera się na nie we wrześniu. Podobna liczba na urlop pojechała we wrześniu w ubiegłym roku, ale to o 500 tys. więcej niż w 2011 roku. Oznacza to, że sezon na sprzedaż wycieczek w biurach podróży jeszcze się nie skończył. Wrześniowe wyjazdy są tańsze, a plaże i kurorty turystyczne mniej zatłoczone. Z tego terminu najczęściej korzystają grupy znajomych oraz bezdzietne pary.
- W tym roku zdecydowanym faworytem wśród kierunków turystycznych najczęściej wybieranych przez Polaków jest Grecja, ze szczególnym uwzględnieniem wysp. Liderem rynku pozostaje Nowa Itaka, obserwujemy wzrosty sprzedaży oferty Wezyr Holidays i Grecos Holiday - mówi Ewa Gajewska z sieci biur podróży Urlopy.pl.

biuro Urlopy.pl Fot. Urlopy.pl

Biura Urlopy.pl działają na powierzchni 25-50 m2. Franczyzodawca nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci, natomiast opłata miesięczna wynosi 8-10 proc. uzyskanej prowizji ze sprzedaży.

Obecnie pod logo Urlopy.pl pracuje 20 biur podróży, z czego 17 na licencji franczyzowej. W tym roku ruszyły biura w Nowym Sączu i Warszawie, planowane są kolejne otwarcia.
- Notujemy duże zainteresowanie naszą ofertą franczyzową ze strony przedsiębiorców, mamy kilkanaście zapytań miesięcznie. Mimo tego pracujemy tylko z wybranymi osobami, w lokalizacjach, które naszym zdaniem pozytywnie rokują na przyszłość. Rynek turystyczny po problemach związanych z upadkami biur podróży odzyskał już zaufanie klientów i notuje systematyczny wzrost - twierdzi Ewa Gajewska.

Franczyzobiorcy zarabiają nie tylko na prowizjach ze sprzedanych wycieczek, ale także na ubezpieczeniach, które stanowią uzupełnienie oferty biur podróży.
- Sprzedajemy polisy turystyczne Axa, TU Europa i Europejskie. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się ubezpieczenie od kosztów rezygnacji, które dzięki najlepszemu na rynku kontraktowi z AXA jesteśmy w stanie zaproponować klientom już za 1,5 proc. ceny wycieczki, przy standardowej stawce 3 proc. Klienci podróżujący na własną rękę udają się do biura podróży właśnie po to, aby w jednym miejscu zakupić wszystkie składowe części swojej wycieczki czyli przelot, hotel i ubezpieczenie. Dzięki temu w jednym miejscu otrzymują kompleksową obsługę i nie muszą na własną rękę poświęcać kilku godzin, czy nawet dni na przeglądanie internetu. Wykwalifikowanemu konsultantowi zajmuje to najwyżej godzinę. Klientów interesuje głównie ubezpieczenie sprzętu sportowego, rzadziej elektroniki - wyjaśnia menedżerka.

Wzrost liczby turystów organizujących samodzielne wycieczki zdaniem Ewy Gajewskiej nie przekłada się na spadek sprzedaży zorganizowanych wyjazdów. - Klienci podróżujący samodzielnie to inna grupa niż miłośnicy zorganizowanego wypoczynku. Biura agencyjne, takie jak Urlopy.pl, obsługują wszystkich klientów, zarówno zdecydowanych na wyjazd z biurem, jak i globtroterów przemierzających świat na własną rękę. Sprzedajemy, oprócz oferty touroperatorów, również bilety lotnicze. Mamy dostęp do największych baz noclegowo/hotelowych zawierających oferty ponad 70 tys. obiektów.
(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0