16.09.2014

Handlowiec czuje chemię

Biznes z Arcora to przepustka do międzynarodowych kontraktów niemieckiej centrali. Na celowniku znajduje się Warszawa.

Arcora finalizuje negocjacje z nowymi franczyzobiorcami w Gdańsku i Białymstoku. Liczy, że kolejna placówka zostanie otwarta w Warszawie. Ogólnopolska sieć oddziałów pozwoli na obsługę międzynarodowych koncernów, takich jak Rossman, McDonald’s, Hotele Ibis, DHL czy Burger King, z którymi Arcora związana jest ramowymi umowami o współpracy. Arcora International jest niemieckim producentem i dystrybutorem środków oraz sprzętu do utrzymania czystości: specjalistycznej chemii sprzątającej, mopów i maszyn sprzątających. Produkty skierowane są do firm sprzątających oraz do obiektów, które samodzielnie dbają o utrzymanie czystości, jak np. warsztaty i salony samochodowe, kliniki i przychodnie, zakłady kosmetyczne czy fryzjerskie. Prawdziwie łakomym kąskiem są hotele i punkty gastronomiczne. - Franczyza Arcory to zajęcie dla handlowca, a główną rolą franczyzobiorcy jest doradztwo i sprzedaż – mówi Krzysztof Gawor, franczyzobiorca Arcory, który prowadzi placówki w Szczecinie i Poznaniu.

kolaż Arcora International Fot. Arcora International

W systemie Arcora nie ma opłaty wstępnej. Po stronie partnera pozostaje wyłącznie inwestycja w towar. Dla skutecznej realizacji biznesu niezbędne jest utrzymywanie magazynu na poziomie 20-30 tys. zł.

Idealna lokalizacja dla biznesu Arcory to sąsiedztwo firm działających w obiektach poprzemysłowych lub w okolicy dużych marketów budowlanych. Optymalne dla franczyzobiorcy jest pomieszczenie składające się z części ekspozycyjnej oraz z części magazynowej - ok. 30-40 m2. To główny punkt prezentacji i sprzedaży produktów w regionie. Arcora zaopatruje klientów z sektora B2B, dlatego ważne jest, aby biuro miało dogodny dojazd dla samochodów obsługujących dostawy. Punkt nie musi, a nawet nie powinien znajdować się w centrum miasta, aby ułatwić komunikację i nie generować zbędnych kosztów związanych z wysokim czynszem.

Arcora zapewnia pełną obsługę marketingową. Zaopatruje franczyzobiorcę w katalogi i próbki, specjalne produkty promocyjne, organizuje akcje mailigowe. Poza bieżącym doradztwem, partner może również liczyć na wsparcie w negocjacjach cenowych z dużymi klientami czy podczas przetargów. Arcora nie pobiera z tego tytułu dodatkowych opłat od franczyzobiorcy.

- Firma zaproponowała zupełnie nowy produkt, z którym musimy dotrzeć do klientów. Jako producent ma bardzo atrakcyjne ceny, które dobrze wypadają w relacji do wydajności. W ofercie są produkty uniwersalne i specjalistyczne, które różnią się ceną. Dobór odpowiedniego preparatu zależy od rodzaju zabrudzeń, a naszym zadaniem jest właściwie wskazać produkt, tak aby klient był zadowolony i nie przepłacał. Wówczas zostanie na dłużej, bo będzie mu się to opłacało – dodaje Krzysztof Gawor.
(kk)

 

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Karolina Kazuła

doradca we franczyzie
Napisz do autora