Nieodłącznym elementem klubu jest dostawa alkoholu. Miesięczny koszt przeznaczany na jego zakup to ok. 50 tys. zł. Przy wyborze hurtowni z najatrakcyjniejszymi cenami możemy liczyć na pomoc ze strony właścicieli konceptu Domówka.
Środa
17.09.2014
Promocję nowego klubu na rozrywkowej mapie miasta, zdaniem franczyzodawcy, najlepiej przeprowadzać na portalach społecznościowych.
 

Pod logo klubu muzycznego Domówka działa 5 lokali, m.in. we Wrocławiu i Opole. Pierwszy lokal powstał w 2011 roku. Właściciele klubu zapowiadają poszukiwania franczyzobiorców nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach Europy. Może być to wyzwaniem, biorąc pod uwagę, jak mało istnieje międzynarodowych sieci klubów, a Domówka działa wyłącznie na południu polski. Jednym z bardziej znanych klubów jest Hard Rock Cafe, w którym można nie tylko posłuchać muzyki na żywo, ale i zjeść. Hard Rock posiada lokale w Polsce, Anglii, Irlandii, Belgii, Hiszpanii i wielu innych. Tylko, że sieć z gitarą w logo rozwija się od ponad 40 lat.

Projekt wnętrz we franczyzowych Domówkach przygotowała grupę projektantów z Wrocławia. Franczyzobiorca może jednak zaproponować inny wystrój. Wymagania stawiane są przy wyborze lokalizacji to centrum miasta i minimalna powierzchnia 400 m2. Kwota potrzeba do otwarcia klubu zależy od jego powierzchni i wynosi ok. 300 tys. zł, w co wliczony jest ewentualny remont lokalu. Natomiast miesięczne opłaty jakie obowiązują franczyzobiorcę to 4 proc. od obrotu netto.

Przy rekrutacji partnerów, właściciele skupiają się na ludziach z doświadczeniem w branży gastronomicznej. Zapewniają też różnorodne szkolenia, które pomogą m.in. w zarządzaniu personelem. Franczyzodawca zadba także o odpowiednią reklamę nowo powstałego miejsca na rozrywkowej mapie miasta. Kampania polega na umieszczeniu informacji głównie w lokalnych gazetach, stacjach radiowych, ale przede wszystkim na portalach społecznościowych takich jak Facebook. - Nasz biznes jest bardzo specyficzny, działamy w branży rozrywkowej. Portale społecznościowe są dla nas najlepszym środkiem przekazu i to głównie na nich skupiamy się podczas kampanii reklamowej - mówi Grzegorz Kurek.

Klub zarabia na wejściówkach, dlatego często organizowane są imprezy tematyczne. Informacje o nich znajdują się nie tylko na stronie, ale i na tak chętnie promowanym przez właścicieli Facebooku. Goście mogą się z niego dowiedzieć nie tylko o dacie i godzinie imprezy, ale też o ewentualnych zniżkach, o zaproszonych DJ-ach, a także przeczytać konkretne informacje o temacie imprezy.
(an)


Anita Nowak
dziennikarz