Opłata franczyzowa w sieci Stokrotka wynosi 0,5 proc. od obrotu rejestrowanego na sklepowych kasach.
Wtorek
23.09.2014
Właściciel marketu w mazowieckim Ostrówku postanowił zmienić szyld. Dlaczego?
 

Był Carrefour – jest Stokrotka. Do takiej zmiany doszło we wrześniu w mazowieckiej miejscowości Ostrówek. Przedsiębiorca, do którego należy sklep przy ulicy XXX-lecia PRL, postanowił zrezygnować ze współpracy z francuską siecią na rzecz konceptu należącego do lubelskiej grupy Emperia.
- Po zapoznaniu się z ofertą Stokrotki nie zwlekał z decyzją, wybierając korzystniejszy dla siebie wariant współpracy. Otwarcie sklepu w Ostrówku to dopiero początek współpracy z tym franczyzobiorcą, gdyż planuje on otwarcie i prowadzenie kolejnych sklepów pod szyldem Stokrotki – informuje franczyzodawca.

Lubelska sieć zaczęła sprzedawać licencję na biznes wiosną tego roku, proponując franczyzobiorcom dwa formaty: supermarketowy (dla powierzchni powyżej 400 m2) i, uruchomiony przed miesiącem, marketowy (200-400 m2). Punkt w Ostrówku jest drugim sklepem otwartym przez franczyzobiorcę (oprócz nich sieć liczy 27 marketów własnych). Zgodnie z zapowiedziami do końca 2016 roku łączna liczba sklepów pod szyldem Stokrotka ma przekroczyć 600 – na razie jest ich 250. Do tego daleka droga, ale franczyzodawcy wierzą, że ich doświadczenie i oferta pozwolą systematycznie powiększać rynkowe udziały.

- Stokrotka to koncept tworzony przez detalistów dla detalistów. Na rynku jest wiele sieci, które poprzez franczyzę rozumieją wyłącznie zapewnienie dostaw i logo. Ich przedstawiciele handlowi często są obojętni na interesy właścicieli sklepów – dbają tylko o to, by sprzedać im jak najwięcej towaru – mówi Krzysztof Książek, dyrektor ds. franczyzy w Stokrotce. – Nam zależy, by przedsiębiorcy zarabiali. Jesteśmy w stanie podpowiedzieć, jak ograniczać koszty, jak lepiej zarządzać asortymentem i personelem. Oferujemy też wybór ponad 400 produktów własnych, na których marże sięgają 30 proc.  

 W zamian franczyzodawcy gwarantują m.in. dostęp do systemu logistycznego gwarantującego nawet do 6 dostaw tygodniowo, pomoc w zarządzaniu asortymentem sklepu, dostęp do listy dostawców, zdefiniowaną i opisaną formułę prowadzenia sklepu i szerokie wsparcie marketingowe.

(gum)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.