Przedsiębiorca podzieli się zyskami

Współpracujemy już od 8 lat, dlatego uznaliśmy, że Eurocash będzie najlepszym partnerem. Pozyskane ze sprzedaży udziałów środki będziemy mogli przeznaczyć m.in. na dalszy rozwój spółki, a jednocześnie nie tracimy kontroli nad naszą firmą, którą dalej będę prowadzić.
Jerzy Rogala, właściciel Firmy Rogala
Sobota
20.09.2014
Franczyzodawca Delikatesów Centrum nabędzie 50 proc. udziałów w firmie partnera, który zarządza 50 sklepami.
 

Eurocash nabędzie połowę udziałów w firmie jednego ze swoich franczyzobiorców, prowadzącej blisko 50 sklepów na licencji Delikatesów Centrum. Wysokość sprzedaż detaliczna w sklepach 2013 r. sięgnęła blisko 285 mln zł. Na podstawie podpisanej umowy, Eurocash będzie miał prawo powoływania członka zarządu spółki, ale firma i sklepy będą dalej zarządzane przez Jerzego Rogala i jego żonę. Firma będzie funkcjonować jako franczyzobiorca Delikatesów Centrum w oparciu o dotychczasową umowę franczyzową. Finalizacja nastąpi m.in. po uzyskaniu odpowiedniej zgody Prezesa UOKiK.

– Naszą intencją przy zawieraniu tej transakcji jest zapewnienie Państwu Rogala stabilności i bezpieczeństwa finansowego, a Grupie Eurocash silnego odbiorcy i profesjonalnego partnera sieci franczyzowej Delikatesy Centrum. Sklepy Delikatesy Centrum prowadzone przez Państwa Rogala są wzorowe, mają świetne lokalizacje, ich wyniki są bardzo dobre, a w firmie jest duża wiedza i doświadczenie – komentuje Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash, który zapowiada, że tego typu transakcje mogą się w przyszłości powtórzyć. – Jesteśmy zainteresowani wspieraniem naszych najlepszych franczyzobiorców, którzy posiadają dobre lokalizacje, a dzięki uzyskanym środkom mogą zapewnić bezpieczeństwo finansowe swoim rodzinom oraz dynamiczny rozwój prowadzonym przez nich biznesom.

Tego typu umowy między franczyzobiorcą a franczyzodawcą to rzadkość. Trudno, żeby było inaczej, skoro Jerzy Rogala zarządza 50 sklepami. Jeszcze na początku 2012 roku było ich 30. W przeprowadzonym wówczas wywiadzie z Franchising.pl przedsiębiorca mówił, że prowadzenie tak dużej liczby sklepów wymaga odpowiedniego doboru personelu. Jednocześnie franczyzobiorca tłumaczył jak ważne jest rozdzielenie życia biznesowego od spraw prywatnych.

– Firmę prowadzę wspólnie z żoną. Zaangażowanie we własny biznes jest bardzo ważne, ale nie można zamykać się w sklepie na 24 godziny. Należy pamiętać o rodzinie i o odpoczynku. Myślenie: „jak mnie zabraknie, to wszystko się zawali” jest błędem. Wcześniej należy jednak zadbać o dobry, zaufany personel. Raz w miesiącu odbywają się spotkania z kierownikami regionów, w trakcie których omawiamy tzw. cele twarde, czyli obroty, marże i straty oraz cele miękkie, czyli na przykład jakość obsługi klienta. W trakcie spotkań tworzymy strategie oraz analizy SWOT (mocnych i słabych stron firmy) dla każdej placówki – opowiadał multibiorca licencji Delikatesów Centrum.
(dw)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Firma z napędem elektrycznym /14.06.2018

O planach rozwoju sieci salonów sprzedaży jednośladów elektrycznych i hybrydowych opowiada Jakub Czarny, prezes Scoopper.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.