Grene w mieście i na wsi
Pod logo Grene funkcjonuje w Polsce 120 sklepów rolniczo-technicznych, z czego 30 to punkty prowadzone przez franczyzobiorców. Ostatnie otwarcie sklepu franczyzowego miało miejsce w sierpniu w Sejnach. Natomiast w wakacje ruszyły placówki w Wieluniu, Lipnie i Kozubszczyźnie k. Lublina.
- Sezon w branży rolniczej zwykle rozpoczyna się w marcu i trwa do sierpnia, w niektórych rejonach kraju nawet do września. Start sklepu w sezonie jest dla franczyzobiorców atrakcyjny ze względu na wyższe wyniki sprzedażowe osiągane w pierwszych miesiącach działalności. Uruchomienie punktu poza sezonem ma także swoje zalety. Odpowiednio wcześniejsze uruchomienie sklepu pozwala na dokładnie przygotowanie się do wysokiego sezonu sprzedażowego, co później przekłada się na jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe. Grene otwiera sklepy przez cały rok. W ofercie sklepów znajduje się asortyment, który pozwala z powodzeniem prowadzić sprzedaż w każdym okresie w roku – wyjaśnia Joanna Poniedziałek, specjalista ds. rozwoju sieci.
Proces przygotowania sklepu Grene do otwarcia trwa od 3 do 4 tygodni. W tym czasie zespół odpowiedzialny za wizualizację lokalu pomaga w ułożeniu regałów, zamontowaniu elementów wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej, a także rozłożeniu asortymentu z pierwszego zatowarowania. Równocześnie odbywa się proces konfiguracji systemu informatycznego. Kolejny etap stanowią przeprowadzane przez trenera Grene szkolenia produktowe oraz z zakresu obsługi klienta i organizacji pracy sklepu. Każdorazowo procesowi otwarcia sklepu towarzyszy kampania promocyjna dopasowana do specyfiki lokalizacji.
Rok temu Grene połączyło się z inną firmą z branży – Kramp. - Zeszłoroczna fuzja była dopiero wstępem do kolejnych zmian w kierunku poprawy świadczonych usług i poszerzenia oferty. Aktualnie franczyzobiorcy moją dostęp do oferty Kramp, w której znajde ponad 700 tys. pozycji asortymentowych, a co ważne, korzystają z atrakcyjnych na rynku warunków handlowych – mówi Joanna Poniedziałek.
Oferta sklepów rolniczo-technicznych Grene sprawia, że z powodzeniem funkcjonują one w lokalizacjach poza miastem, ale i tych o charakterze typowo miejskim. Najistotniejszym wskaźnikiem potencjału lokalizacji jest obecność produkcji rolniczej. Najbardziej sprawdzają się lokalizacje blisko innych sklepów zaopatrzenia rolniczego, stacji kontroli pojazdów, warsztatów samochodowych, marketów budowlanych, stacji benzynowych lub targowiska miejskiego. Sklep powinien jednocześnie, szczególnie w przypadku lokalizacji miejskiej, znajdować się w pobliżu osiedli mieszkaniowych lub na drogach dojazdowych oraz obok popularnych miejsc handlowych.
- Godziny otwarcia sklepów Grene są dopasowane do typu lokalizacji z jaką mamy do czynienia. Zwykle rozpoczynamy pracę już o godzinie 7. Każdego roku, w trakcie żniw w sklepach Grene uruchamiane są tzw. „dyżury żniwne”, które wiążą się z wydłużeniem godzin pracy sklepu i dostępności pracowników w przypadku awarii. Ponadto sklepy pełnią dyżury telefoniczne poza godzinami pracy – dodaje Joanna Poniedziałek.
(dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Jeta nie wymaga, aby salony franczyzowe inwestowały w zatowarowanie. A ile trzeba przeznaczyć na otwarcie salonu z wyposażeniem łazienek?
Aneta Kozłowska nie planowała otworzyć własnego biznesu. Jak to się więc stało, że teraz prowadzi dwa salony Dr Materac?
W tym roku Sleeping Expert ma specjalną ofertę dla franczyzobiorców. Na starcie biznesu mogą sporo zaoszczędzić.
– Bacznie obserwujemy rynek, aby jak najlepiej dostosować naszą ofertę do aktualnej sytuacji – mówi Marta Parafińska, menedżer ds. franczyzy Komfort.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.