Dział Zarządzania Cenami stale monitoruje ceny towarów u najważniejszych konkurentów Stokrotki. Franczyzobiorca otrzymuje gotową informację, dzięki której ma możliwość utrzymywania atrakcyjnych dla klientów cen na poszczególne towary, maksymalizując uzyskiwaną marżę przy zachowaniu dobrego postrzegania cenowego sklepu.
Krzysztof Książek, dyrektor ds. franczyzy, członek zarządu Stokrotki
Poniedziałek
29.09.2014
O strategii rozwoju na najbliższe lata i systemie dostaw do sklepów franczyzowych opowiada Krzysztof Książek, dyrektor ds. franczyzy Stokrotki.
 

Jak wygląda strategia otwarć na w najbliższych 2-3 latach? Czy Stokrotka preferuje przyjmować do sieci właścicieli sklepów, które już działają, czy przedsiębiorców, którzy dopiero otwierają supermarket?
Stokrotka planuje intensywny rozwój sieci franczyzowej. Do końca 2016 roku zamierzamy otworzyć 50 supermarketów franczyzowych o powierzchni sali sprzedaży 400-800 m2 oraz ponad 100 sklepów w formacie market o powierzchni 200-400 m2. Naszymi partnerami mogą zostać zarówno funkcjonujący już na rynku właściciele sklepów, jak i przedsiębiorcy dopiero otwierający własną działalność. Wsparcie ze strony Stokrotki obejmuje takie elementy jak: projekt sklepu, szkolenia, organizację otwarcia sklepu, wsparcie we wdrożeniu oraz stałą opiekę Doradcy Klienta w trakcie współpracy.
Należy także podkreślić, że w przypadku sklepów funkcjonujących już na rynku, decydujących się na nawiązanie współpracy ze Stokrotką, sieć indywidualnie rozpatruje poziom koniecznych nakładów, jakie ponieść musi franczyzobiorca w celu dostosowania lokalu do standardów sieci tak, aby optymalnie wykorzystać istniejący lokal i jego wyposażenie, minimalizując koszty po stronie franczyzobiorcy.  

Jak wygląda system dostaw do sklepów Stokrotki? Jak często mogą być realizowane?
Sklepy franczyzowe Stokrotki korzystają z systemu logistycznego, który jest sprawnym i sprawdzonym kanałem zaopatrzenia. Oferta własnej logistyki Stokrotki jest w stanie zaspokoić powyżej 80 proc. potrzeb zakupowych sklepów, poprzez ofertę produktów suchych – ogólnospożywczych, nabiału i tłuszczów, chemii i kosmetyków, papierosów i alkoholi, owoców i warzyw, a także mięsa i wędlin. System dostaw do sklepu franczyzowego uzupełniony jest o system dostaw od wskazanych dostawców zewnętrznych oraz dostawców lokalnych. Częstotliwość dostaw związana jest z indywidualnymi potrzebami sklepu w zakresie asortymentu suchego i świeżego. Istnieje możliwość zaopatrywania sklepów 6 razy w tygodniu. Jest to duża przewaga nad innymi sieciami funkcjonującymi. Udział dostawców lokalnych jest niczym nie limitowany. W głównej mierze są to lokalne piekarnie, masarnie i mleczarnie uzupełniające lokalną ofertę sklepów.

Coraz więcej sieci handlowych stawia na markę własną, która cieszy się dużą popularnością wśród klientów.
Szczególną grupę naszych towarów stanowią produkty marki własnej Stokrotki. Powstały one w odpowiedzi na ogólnorynkowe trendy oraz specyficzne potrzeby klientów i stanowią narzędzie do zwiększania obrotów, poprawy marży oraz budowania lojalności klientów. W Stokrotce marka własna występuje w trzech segmentach: ekonomicznym – ponad 100 produktów pod wspólną marką TAK!, średnia półka cenowa – ponad 300 produktów, marka Delito – produkty o jakości odpowiadającej jakości liderów na rynku, ale w cenie 15-20 proc. niższej niż produkty markowe.
rozmawiał (dw)


POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022