29.09.2014

Dostawa na zawołanie

O strategii rozwoju na najbliższe lata i systemie dostaw do sklepów franczyzowych opowiada Krzysztof Książek, dyrektor ds. franczyzy Stokrotki.

Jak wygląda strategia otwarć na w najbliższych 2-3 latach? Czy Stokrotka preferuje przyjmować do sieci właścicieli sklepów, które już działają, czy przedsiębiorców, którzy dopiero otwierają supermarket?
Stokrotka planuje intensywny rozwój sieci franczyzowej. Do końca 2016 roku zamierzamy otworzyć 50 supermarketów franczyzowych o powierzchni sali sprzedaży 400-800 m2 oraz ponad 100 sklepów w formacie market o powierzchni 200-400 m2. Naszymi partnerami mogą zostać zarówno funkcjonujący już na rynku właściciele sklepów, jak i przedsiębiorcy dopiero otwierający własną działalność. Wsparcie ze strony Stokrotki obejmuje takie elementy jak: projekt sklepu, szkolenia, organizację otwarcia sklepu, wsparcie we wdrożeniu oraz stałą opiekę Doradcy Klienta w trakcie współpracy.
Należy także podkreślić, że w przypadku sklepów funkcjonujących już na rynku, decydujących się na nawiązanie współpracy ze Stokrotką, sieć indywidualnie rozpatruje poziom koniecznych nakładów, jakie ponieść musi franczyzobiorca w celu dostosowania lokalu do standardów sieci tak, aby optymalnie wykorzystać istniejący lokal i jego wyposażenie, minimalizując koszty po stronie franczyzobiorcy.  

Krzysztof Książek, dyrektor ds. franczyzy, członek zarządu Stokrotki Fot. Stokrotka

Dział Zarządzania Cenami stale monitoruje ceny towarów u najważniejszych konkurentów Stokrotki. Franczyzobiorca otrzymuje gotową informację, dzięki której ma możliwość utrzymywania atrakcyjnych dla klientów cen na poszczególne towary, maksymalizując uzyskiwaną marżę przy zachowaniu dobrego postrzegania cenowego sklepu.
Krzysztof Książek, dyrektor ds. franczyzy, członek zarządu Stokrotki

Jak wygląda system dostaw do sklepów Stokrotki? Jak często mogą być realizowane?
Sklepy franczyzowe Stokrotki korzystają z systemu logistycznego, który jest sprawnym i sprawdzonym kanałem zaopatrzenia. Oferta własnej logistyki Stokrotki jest w stanie zaspokoić powyżej 80 proc. potrzeb zakupowych sklepów, poprzez ofertę produktów suchych – ogólnospożywczych, nabiału i tłuszczów, chemii i kosmetyków, papierosów i alkoholi, owoców i warzyw, a także mięsa i wędlin. System dostaw do sklepu franczyzowego uzupełniony jest o system dostaw od wskazanych dostawców zewnętrznych oraz dostawców lokalnych. Częstotliwość dostaw związana jest z indywidualnymi potrzebami sklepu w zakresie asortymentu suchego i świeżego. Istnieje możliwość zaopatrywania sklepów 6 razy w tygodniu. Jest to duża przewaga nad innymi sieciami funkcjonującymi. Udział dostawców lokalnych jest niczym nie limitowany. W głównej mierze są to lokalne piekarnie, masarnie i mleczarnie uzupełniające lokalną ofertę sklepów.

Coraz więcej sieci handlowych stawia na markę własną, która cieszy się dużą popularnością wśród klientów.
Szczególną grupę naszych towarów stanowią produkty marki własnej Stokrotki. Powstały one w odpowiedzi na ogólnorynkowe trendy oraz specyficzne potrzeby klientów i stanowią narzędzie do zwiększania obrotów, poprawy marży oraz budowania lojalności klientów. W Stokrotce marka własna występuje w trzech segmentach: ekonomicznym – ponad 100 produktów pod wspólną marką TAK!, średnia półka cenowa – ponad 300 produktów, marka Delito – produkty o jakości odpowiadającej jakości liderów na rynku, ale w cenie 15-20 proc. niższej niż produkty markowe.
rozmawiał (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0