Marka Pawo powstała ćwierć wieku temu. W kolekcjach firmy dominuje moda biznesowa, ale w sklepie można też kupić odzież na specjalne okazje oraz typu smart casual, czyli eleganckich ubrań na co dzień.
Czwartek
25.09.2014
Sklep z biznesową odzieżą dla mężczyzn powstał w poznańskim centrum handlowym.
 

Pabianicka spółka Pawo, rozwijająca sieć sklepów z elegancką odzieżą męską uruchomiła w poznańskim centrum handlowym King Cross Marcelin 26. salon sprzedaży, który jest jednocześnie szóstym sklepem prowadzonym na zasadach franczyzy. Nowymi franczyzobiorcami  Pawo zostali wspólnicy prowadzący wcześniej dwa sklepy odzieżowe pod własną marką. Jeden z tych salonów działa teraz pod marką Pawo. Wspólnicy nie wykluczają włączenia do sieci również drugiego sklepu.

Pawo otwiera swoje sklepy w miastach powyżej 70 tys. mieszkańców. Optymalna powierzchnia salonu Pawo to 80 m2. Koszt inwestycji w sklep wynosi ok. 200 tys. zł. Pawo nie pobiera opłat za przystąpienie do sieci, ani za funkcjonowanie w niej. Franczyzobiorca płaci jednak kaucję w wysokości 80 tys. zł, która jest zwracana w wypadku rozwiązania umowy. Przez okres trwania umowy Pawo płaci od tej kwoty odsetki, co stanowi dodatkowe wynagrodzenie franczyzobiorcy. Pabianicki producent stosuje też rozwiązania sprawdzone w branży odzieżowej, dlatego centrala pozostaje właścicielem towaru oraz nim zarządza. Dzięki temu franczyzobiorcy nie mają problemów z końcówkami kolekcji i mogą częściej wprowadzać nowości.
- Kładziemy ogromny nacisk na budowanie relacji z klientem. Ten kierunek myślenia się sprawdza, bowiem mamy bardzo wysoki współczynnik powracających klientów. Nasi sprzedawcy to doradcy wizerunku, których zadaniem jest otoczenie klienta opieką i dobranie możliwie najlepszego ubioru do jego figury, odcienia cery i naturalnie do okazji, na którą strój jest kupowany. Dopiero na końcu mówimy o sprzedaży - mówi Marek Ziółkowski, dyrektor zarządzający firmy Pawo.
(emka)

 


Marcin Kaleta, ekspert ds. franczyzy
doradca we franczyzie

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.