29.09.2014

Zakupy ze smartfonem

Właściciel Żabki i Freshmarketu śledzi nowinki technologiczne, dlatego inwestuje w social media oraz mobilne aplikacje.

Spółka Żabka Polska rozwija dwie sieci sklepów spożywczych – działających na mniejszej powierzchni Żabek oraz większych Freshmarketów. Łącznie oba szyldy zgromadziły blisko 3,7 tys. punktów sprzedaży.
- Zwiększamy swój zasięg poprzez rozwój organiczny, jak i przejęcia mniejszych sieci, na przykład Kefirka i Społem Zabrze. Zainwestowaliśmy także w marketing online oraz działania w social mediach. Dzięki temu na Facebooku zgromadziliśmy już ponad 100 tys. fanów, a niedawno uruchomiliśmy aplikację mobilną umożliwiającą udostępnianie naszym klientom specjalnych bonów promocyjnych. Osoby robiące zakupy w sklepach Żabka i Freshmarket mogą skorzystać ze strefy kawowej i zamówić jedzenie na wynos. Ciągle zwiększamy liczbę produktów dostępnych w tzw. wielosztukach. Klienci, którzy zdecydują się na zakup kilku tych samych produktów, mogą liczyć na ich niższą cenę – wyjaśnia Katarzyna Przewęzikowska, menedżer ds. Public Relations Żabka Polska.

Para idąca na zakupy do Żabki

Żabka Polska otwiera średnio dwa sklepy dziennie, za rekord uznaje się 20 uruchomionych placówek jednego dnia.

Centrala wymaga od partnerów minimum średniego wykształcenia oraz podstawowej znajomości obsługi komputera. Mile widziane jest doświadczenie w handlu, jednak nie jest ono konieczne. System szkoleń kompleksowo przygotowuje przedsiębiorców do prowadzenia sklepu i obejmuje aktywną sprzedaż, obsługę klienta, merchandising. Ponadto Andrzej Strzelczyk, Mistrz Polski Sommelierów prowadzi regularne szkolenia dla ajentów sklepów i sprzedawców. Żabka Polska zapewnia rentowną lokalizację i jej wyposażenie. Inwestycja w biznes wiąże się jedynie z kosztami uruchomienia działalności gospodarczej.

- Proces konsolidacji rynku sklepów spożywczych będzie postępował. Przełoży się to na rosnące zainteresowanie właścicieli punktów handlowych współpracą z sieciami franczyzowymi  oraz przejęciami lokalnych sieci przez najsilniejszych graczy na rynku – twierdzi Katarzyna Przewęzikowska. – Większego znaczenia nabiera także oferta dobrej jakości produktów świeżych, takich jak owoce, warzywa, wędliny i mięso, a także rosnącego zainteresowania alkoholu z wyższej półki – whisky oraz winem. Przewagę rynkową mogą zatem osiągnąć jedynie te sieci, które będą potrafiły zapewnić klientom wyjątkową jakościowo ofertę, oraz wysoki standard obsługi klientów. Nasze analizy pokazują również, że coraz istotniejsze w branży FMCG stają się nowe technologie oraz komunikacja online z klientami. (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

5