29.09.2014

Łatwiej o sukces z partnerem

Właściwie nie znam supermarketu, który byłby niezależnym bytem. Wszystkie, które kojarzę, funkcjonują w ramach dużych sieci handlowych. Dlaczego tak się dzieje?

Własny biznes to nie przelewki. Fakt, że ubywa drobnych przedsiębiorców, o czymś świadczy. Współpraca z dużym partnerem ułatwia działalność. W grupie jest moc. Łatwiej stawić czoła konkurencji i podbić serca klientów. Bez wsparcia centrali prawdopodobnie nawet nie pomyślałbym o inwestycji w supermarket. Tego typu biznes skrywa bowiem wiele tajemnic. Musiałbym poświęcić całe lata na ich odkrywanie. Nie miałem na to ani czasu, ani ochoty. Postanowiłem więc skorzystać z cudzego doświadczenia. Wybrałem Grupę Muszkieterów. Było to ponad pięć lat temu. Rynek był wówczas trochę inny. Być może łatwiejszy ze względu na mniejszą liczbę konkurencyjnych sieci.

Mirosław Szawerdo, pełnomocnik zarządu Grupy Muszkieterów Fot. Grupa Muszkieterów

Mirosław Szawerdo, pełnomocnik zarządu Grupy Muszkieterów

Jednak rozwój branży przez kolejne lata dobrze je zweryfikował. Na pewno wpływ na obecną sytuację miał kryzys, który wyeliminował z gry wiele podmiotów lub zmusił ich do skorzystania z franczyzy. Działalność na licencji daje bezpieczeństwo i siłę w rywalizacji o rynek. Partner wyposażony w wiedzę na temat biznesu wie, jak rozegrać walkę o klienta. Ponadto franczyzobiorcy, mając wsparcie sieci, wyczulonej na nowe trendy w branży, szybko reagują na nowości, które mogą wpłynąć na ich biznes. Tak było w przypadku pojawienia się dyskontów, które wprowadziły nowe zasady polityki cenowej w branży FMCG.

Spadek cen produktów spożywczych był dużym wyzwaniem dla drobnych właścicieli sklepów. Jednak ich problem właściwie mnie nie dotyczył. Muszkieterowie od początku swojego istnienia dbają o niskie ceny. Klienci wiedzą, że supermarkety Intermarché oferują zarówno niskie ceny, jaki i szeroki wybór produktów  Rozważając inwestycję we własny biznes, warto pomyśleć o franczyzie. Dotyczy to przede wszystkim tych, którzy myślą o supermarkecie. Skąd bowiem dowiedzą się, jak ułożyć towar na półkach, jak zaplanować sklep, by zakupy były w nim szybkie i przyjemne, by klient bez problemu mógł znaleźć interesujące go produkty? Klienci sklepów najbardziej cenią sobie komfort i wygodę zakupów. Cena gra drugorzędną rolę. To kolejny rozdział wiedzy o zarządzaniu supermarketem, którą otrzymujemy od franczyzodawcy.

Grupa Muszkieterów przekazuje projekt supermarketów, z dokładnym ustawieniem towarów pod względem rodzaju, podobieństwa oraz marki. Merchandising to cała nauka na temat zachowań konsumenckich, znowu dostępna głównie dla dużych sieci handlowych, których stać na własne badania i analizy rynku. Mogę z niej korzystać, bo jestem franczyzobiorcą.

Mirosław Szawerdo, pełnomocnik zarządu Grupy Muszkieterów

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0