06.10.2014

Jesień lubi modę

Wojciech Sawicki prowadzi już dwa sklepy Twojej Ubieralni - pierwszy przejął od franczyzodawcy, drugi otworzył samodzielnie.

Wojciech Sawicki wiosną tego roku przejął w Mławie sklep należący do tej pory do franczyzodawcy Twojej Ubieralni. Zadowolony jego wynikami finansowymi zdecydował się, otworzyć kolejny sklep sieci, tym razem w Białymstoku.
- Przeglądałem oferty na portalu Franchising.pl w poszukiwaniu ciekawego biznesu. Nie chciałem jednak inwestować w branżę usługową, ani w branżę, gdzie sprzedawany produkt miałby krótki termin przydatności. Zainteresowałem się odzieżowym konceptem Twojej Ubieralni i skontaktowałem się z Hubertem Kabalą, właścicielem sieci. Podczas rozmów biznesowych, doszliśmy do wspólnego stanowiska, że przejmę już działający punkt. Franczyzodawca doszedł do wniosku, że przy rozwoju sieci ma mniej czasu na prowadzenie punktów własnych i zaproponował mi przejęcie jednego z nich – wspomina Wojciech Sawicki

Hubert Kabala, franczyzodawca Twojej Ubierlani Fot. Twoja Ubieralnia

Pod logo Twojej Ubieralni działa 9 butików. Inwestycja w biznes nie przekracza 50 tys. zł.

Zanim franczyzobiorca przejął punkt zapoznał się z jego wynikami finansowymi, osiągniętymi w okresie ostatnich trzech lat, czyli od momentu otwarcia. Wojciech Sawicki nie zmienił składu personelu, w prowadzeniu sklepu zdał się w pełni na doświadczenie i wsparcie franczyzodawcy, co pozwoliło mu utrzymać wyniki finansowe. Mimo że w placówce bywa raz w tygodniu, dzięki specjalnemu oprogramowaniu codziennie może sprawdzać liczbę i kwoty zawartych w sklepie transakcji. Mławska Twoja Ubieralnia znajduje się w pasażu handlowym zarządzanym przez Carrefoura. Oprócz supermarketu jej sąsiadem jest sklep RTV/AGD Avans oraz obuwniczy Deichman.
- Z kolei w Białymstoku sklep znajduje się na dużym osiedlu w ciągu handlowym, którym przechodzi duża liczba pieszych. To zagwarantowało mi od początku ruch w sklepie bez konieczności inwestowania w promocję. Nie przez przypadek wybrałem wrzesień na miesiąc otwarcia. Właśnie wtedy sklepy odzieżowe odwiedza sporo klientów – twierdzi franczyzobiorca.

Zatowarowanie sklepów franczyzowych odbywa się średnio raz w tygodniu i leży po stronie franczyzodawcy. Zaletą współpracy z Twoją Ubieralnią jest możliwość wymiany towaru między sklepami działającymi w sieci.
- Wybierając lokalizację dla sklepu odzieżowego nie należy bać się bezpośredniej konkurencji. Każda kobieta ma w końcu inny gust. Położenie kilku sklepów odzieżowych obok siebie niekoniecznie oznacza niższe obroty każdego z nich. Klientki na zakupy chętnie wybierają miejsca, gdzie mogą odwiedzić przy okazji kilka sklepów, co oznacza, że klientek może być więcej, a obroty wyższe – dodaje Wojciech Sawicki. (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0