02.10.2014

Stopiątka obniża koszt inwestycji

Stopiątka w ciągu dziewięciu miesięcy uruchomiła pięć pizzerii. W tym roku powstaną jeszcze dwie.

To oznacza, że Stopiątka już teraz zrealizowała roczny plan rozwoju. W przyszłym roku sieć zamierza poszerzyć zasięg o kolejne 10 pizzeri. W realizacji planu ma pomóc wsparcie dla początkujących przedsiębiorców. Osoby, które w październiku podpiszą umowę franczyzową będą mogły skorzystać z dofinansowania udzielonego przez sieć na zakup sprzętu kuchennego w kwocie 20 tys. zł.

Model Syrenki 105 w pizzerii Stopiątka Fot. Pizzeria Stopiątka

Klientami Stopiątki są przede wszystkim młodzi ludzie i małżeństwa z małymi dziećmi. W każdej placówce jest kącik zabaw, gdzie dzieci można zostawić pod opieką animatora. Dzięki temu rodzice mogą spokojnie zjeść posiłek, podczas gdy ich pociecha aktywnie spędza czas.

Dobrą passę Stopiątki potwierdzają również wyniki sprzedaży. Według prognoz, w tym roku będą one wyższe o 35 proc. w porównaniu do 2013 roku. To m.in. efekt inwestycji w system IT dofinansowany ze środków UE na kwotę powyżej pół miliona zł, która umożliwia dystrybucję przez internet, poprzez system kodów QR, a także usprawnia prowadzenie punktu franczyzowego. Stopiątka stworzyła także aplikację odczytującą kody QR. Dzięki nim klient łączy się mobilnie ze strefą zamówień online na stronie Stopiątki.
–  Stworzony przez nas projekt wielofunkcyjnego systemu rozwiązań IT wygrał konkurs organizowany przez Program Innowacyjnej Gospodarki. Dzięki dofinansowaniu w kwocie 631 tys. zł tworzymy ze sztabem specjalistycznych firm jedno z najbardziej nowoczesnych rozwiązań we franczyzie w branży gastronomicznej. Pozwoli ono zarówno nam i partnerom łatwiej a przede wszystkim efektywniej zarządzać biznesem - mówi Marta Kołakowska, kierownik ds. rozwoju sieci Stopiątka. 

Stopiątka korzysta z mody na PRL. – Sentyment do minionej epoki przyciąga ludzi. Trend ten widoczny jest w branży gastronomicznej, rozrywkowej czy wyposażenia wnętrz. Nasz koncept zrodził się z zamiłowania do królowej polskich dróg poprzedniej epoki – Syreny 105. Do niej nawiązuje również nazwa naszej sieci – mówi Marta Kołakowska.
Stopiątka w duchu poprzedniej epoki urządziła pizzerie oraz skomponowała menu. W ofercie jest np. oranżada, pizza farelka, czy fajrant, z głośników płynie muzyka z lat 80., a wystrój placówek nawiązuje do wnętrza Syreny, szczególnie kanapy.

Koszt inwestycji w pizzerię Stopiątki wynosi ok. 100 tys. zł. Sieć oferuje bezpłatne szkolenia przez cały okres współpracy licencyjnej i codzienne wsparcie centrali. Nowy system IT zapewnia sprawną współpracę logistyczną, zarządzanie stanem magazynowym i pomaga zoptymalizować koszty zaopatrzenia placówek franczyzowych. Średni czas uruchomienia lokalu wynosi 2-3 miesiące. Zwrot z inwestycji zależy od zaangażowania franczyzobiorcy i  następuje najczęściej po około roku. (mk)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

1