W pierwszym półroczu sieć Intermarché odnotowała wzrost obrotów o blisko 11 proc.
Poniedziałek
06.10.2014
Supermarkety Intermarché zadebiutują w nowej odsłonie. W planach jest sprzedaż internetowa.
 

Od kiedy stery polskiej części Grupy Muszkieterów objął Patrick Renault, rozwój kontrolowanej przez nią sieci Intermarché i Bricomarché nabrał tempa. Wiosną Francuz przedstawił strategię, w myśl której obie sieci mają powiększyć się o 500 sklepów. Teraz jest już jasne, że zmiany nie ograniczą się do nowych otwarć. Muszkieterowie zabrali się za poważną modernizację sieci, a jej efektem ma być uruchomienie nowego konceptu sklepów Intermarché i wzbogacenie go o mobilny format zakupowy.

By osiągać wzrost obrotów, Muszkieterowie chcą być bliżej klienta. Jak twierdzą przedstawiciele Grupy, konsument staje się dziś coraz bardziej wymagający, a szansę na zdobycie jego względów mają ci, którzy wyjdą naprzeciw jego oczekiwaniom. Czyli zaproponują odpowiedni produkt, w odpowiednim czasie i w odpowiedniej cenie.

Intermarche pod względem cenowym już radzi sobie nieźle. Ranking portalu Money.pl pokazał, że na tym tle francuska marka wychodzi lepiej, niż m.in. Leclerc, Lidl, Auchan czy Real (badanie na podstawie koszyka podstawowych, codziennych produktów). Teraz Muszkieterowie pracują nad poszerzeniem oferty. W tym roku wzbogacono ją już o 2 tys. nowych pozycji asortymentowych, dopasowanych do potrzeb klientów z poszczególnych regionów.

Grupa Muszkieterów pracuje także nad wprowadzeniem na polski rynek nowego konceptu supermarketu – Intermarché Super. Więcej szczegółów dotyczących nowego formatu można znaleźć w artykule Przemeblowanie u Muszkieterów  na portalu lokalnabiznes.pl
Innowacyjny i funkcjonalny koncept Intermarché odpowiadać będzie na oczekiwania klientów związane z wygodą i łatwością robienia zakupów. Chcemy, aby nasze placówki były jeszcze bardziej przyjazne klientom oraz dostosowane do ich oczekiwań i zwyczajów zakupowych, biorąc przy tym pod uwagę specyfikę lokalizacyjną i środowiskową. Chcemy być jeszcze bliżej klienta i jego potrzeb, wzbogacając ofertę produktową – zaznacza Krzysztof Waligórski, prezes Dyrekcji Handlowej Intermarché.

Charakterystyką konceptu Intermarché Super będzie przyjazna klientowi aranżacja sklepu, nowoczesny design wnętrza i eskpozycja produktów oraz dedykowane strefy produktowe. W jego ramach dostępna będzie jeszcze bogatsza oferta produktowa, dostosowana do charakterystyki poszczególnych regionów oraz otoczenia supermarketów. Na sklepowych półkach znajdzie się większa ilość produktów świeżych, regionalnych i lokalnych, lada z wędlinami w własnej wędzarni oraz mięsem z rozbioru na miejscu czy rozbudowana oferta dań gotowych. Supermarkety, które będą budowane od 2015 r. będą powstawać już według nowego konceptu Intermarché. W przyszłym roku rozpocznie się również adaptacja istniejących punktów sprzedaży sieci do nowego formatu. Koszty modernizacji sklepów poniosą franczyzobiorcy, ale mogą w tym zakresie liczyć na wsparcie ze strony centrali na określonych warunkach.

Najważniejszą nowością w ramach Intermarché Super ma być możliwość dokonywania zakupów przez internet. Według działającego już we Francji modelu sklepu internetowego Le Drive, klient będzie miał możliwość zamówienia towaru przez internet oraz odbioru zapakowanych produktów w dogodnym dla siebie czasie w najbliższej placówce Intermarché. Rozwiązanie będzie testowane w dwóch wersjach – tzn. odbioru zakupów bez konieczności wysiadania z samochodu oraz w dedykowanym punkcie na terenie supermarketu. Projekt pilotażowy, który rozpocznie się w Polsce za kilka tygodni, prowadzony będzie w 2 miejscowościach różnej wielkości i ze zróżnicowanym otoczeniem handlowym.
Drive to nasza odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów i ewoluujące trendy rynkowe oraz tendencje zakupowe wśród Polaków – mówi Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.

Pytanie tylko, czy ograniczenie sprzedaży internetowej tylko do modelu z odbiorem osobistym (bez dowozu do klienta) okaże się wystarczającym rozwiązaniem. Grupa Muszkieterów chce dotrzymać kroku, a nawet wyprzedzić niektóre trendy na rynku FMCG. Jest to jednak bardzo konkurencyjny i trudny rynek, na którym rytm wyznacza postępująca wojna cenowa, potęgowana dodatkowo przez panującą w gospodarce inflację. Z drugiej strony klienci oczekują już czegoś więcej, niż tylko niskie ceny. Chcą wysokiej jakości, dużego wyboru i komfortowych warunków w punkcie sprzedaży. Dopiero to połączenie jest w stanie zapewnić sukces.
- Rynek w Polsce bardzo szybko się zmienia i zależy nam na tym, aby sprostać potrzebom i oczekiwaniom konsumentów. Ale nie oszukujmy się, nie wszystkie sieci wytrzymają konkurencję – podsumowuje Patrick Renault. (gum)


POPULARNE NA FORUM

E-papierosy na cenzurowanym

This was a shocking post. It has some look at here fundamental data on this subject. my gmail login

4 wypowiedzi
ostatnia 24.09.2018
Zarabianie przez internet

Ostatnio zauważyłam, że popularne sa programy partnerskie i zarabianie w ten sposób przez internet. Może ktoś z was dorabia sobie właśnie w ten sposób Chyba tutaj...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.09.2018
Programy partnerskie

Zastanawiam się w jaki sposób dorobić sobie przez internet. Zainteresowały mnie [url=https://make-cash.pl/katalog-serwisow/programy-partnerskie-afiliacja/]niedawno...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.09.2018
Sklep w modelu franczyzy

Dzień dobry, Rozważam razem z żoną otwarcie własnej działalności na zasadzie franczyzy, w mieście o liczbie ludności powyżej 300 tysięcy. Bierzemy pod uwagę...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.09.2018
Alma Market powiększa sieć

I am happy to find your distinguished way of writing the post. Now you make it easy for me to understand and implement the concept. Thank you for the hack twitter post.

5 wypowiedzi
ostatnia 23.09.2018
Muszkieterowie - sklepy Intermarche i Bricomarche

Ok, już nie ważne. 30 września poszły zwolnienia dla wszystkich. No szkoda, jedyny sklep z własną wędzarnią.

71 wypowiedzi
ostatnia 06.09.2018
Muszkieterowie - sklepy Intermarche i Bricomarche

gapcio, skąd informacja że w Świnoujściu sklep ma być zamykany? Nikt nam jeszcze nie mówił o tym, ale chodzą ploty od klientów sklepu że podobno sklep ma być...

71 wypowiedzi
ostatnia 30.08.2018
Twarda woda

Oj nie tylko Ty masz problem z wodą. Nasza kranówa też pozostawia wiele do życzenia.

22 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018