08.10.2014

DPD przejmuje Siódemkę

Na razie obie firmy kurierskie będą działać oddzielnie. Wkrótce może się to jednak zmienić, co odbije się na pracy partnerów Siódemki.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta wydał zgodę na przejęcie przez firmę kurierską DPD Polska innego rynkowego gracza – Siódemkę. Na tę decyzję oczekiwano od pół roku, w trakcie którego UOKiK badał, jaki wpływ na rynek będzie miała transakcja. Na razie obie firmy będą pod wykonywały usługi pod własnymi szyldami, dopiero w najbliższych tygodniach lub miesiącach dowiemy się, czy któraś z sieci zniknie. Obie mają podobną rozpoznawalność, lecz fakt, że to DPD jest stroną przejmującą jasno sugeruje, która marka będzie musiała zmienić logo.

kurier z przesyłką Fot. Siódemka

Na początku 2014 roku sieć Siódemki tworzyło 1,7 tys. punktów w całej Polsce.

- Sieć Punktów Obsługi Przesyłek Siódemki już teraz jest jedną z największych sieci tego typu w Polsce. Decyzje odnośnie przyszłości POP-ów będą należały do nowego właściciela, jednak w przypadku scalenia Service Pointów Siódemki i DPD powstałaby druga co do wielkości sieć obsługi przesyłek w Polsce, zaraz po Poczcie Polskiej. Dałoby to operatorowi duże możliwości m.in. w zakresie wprowadzenia wielokanałowego nadawania i odbierania paczek - Marcin Kruszyński, PR menedżer Siódemki

Otwartym pytaniem zostaje także przyszłość partnerów Siódemki. Wydaje się logiczne, że tam, gdzie sieć placówek obu kurierów pokrywała się, jedna z nich zniknie. Najczęściej jednak partnerzy Siódemki prowadzili równolegle kilka biznesów, co przy rezygnacji ze świadczenia usług kurierskich, nie oznacza dla nich zamknięcia biznesu. Service Pointy działały m.in. w sklepach grupy HDS Polska. Paczki można nadawać we wszystkich placówkach InMedio, Relay, InMedio Cafe, 1-Minute, Hubiz i Discover.

- Nie mam wątpliwości, że po połączeniu będzie to absolutny numer jeden w segmencie paczek krajowych - powiedział we wrześniu dla Manager.Money.pl Jarosław Śliwa, prezes Siódemki. - DPD jest częścią gigantycznej grupy La Poste, która realizuje swoją europejską strategię ekspansji. Z przychodami powyżej 22 miliardów i zyskiem 627 milionów euro za rok 2013, można dużo. Dziś DPD i Siódemka to dwa niezależne organizmy. Trudno jest mi mówić o planach nowego właściciela wobec Siódemki. To standardowa kolej rzeczy, kiedy akcjonariusz, którym jest fundusz inwestycyjny, sprzedaje swoje aktywa po osiągnięciu zakładanych celów w najdogodniejszy dla siebie sposób. To święte prawo rozporządzania własnością. Choć osobiście wolałbym scenariusz z notowaniem na warszawskiej giełdzie, respektuję jednak decyzje właścicielskie. (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0