Więcej franczyzy na dużej giełdzie

Oferta salonów Esotiq bazuje na damskiej bieliźnie, ale franczyzodawcy chcą poszerzyć ją o rajstopy.
Wtorek
14.10.2014
Bieliźniarski Esotiq & Henderson przeniesie się z New Connect na główny rynek GPW. Będzie impuls do wzrostu?
 

Esotiq & Henderson jako niezależna spółka działa od 2010 roku, kiedy to została wydzielona z odzieżowego koncernu LPP i sprzedana. Niedługo potem jej właściciele sprzedali akcje spółki najpierw w ramach emisji prywatnej, a później podczas debiutu na alternatywnym rynku giełdowym New Connect. Już wtedy zapowiadali, że interesuje ich wejście na główny parkiet.  Dziś te plany są o krok od realizacji, bo walne zgromadzenie akcjonariuszy już zgodziło się na ten krok, a prospekt emisyjny spółki trafił do Komisji Nadzoru Finansowego, która musi go teraz zatwierdzić.

Nie wiadomo jeszcze, kiedy nastąpi przeniesienie walorów Esotiq & Henderson na rynek główny. Nie jest też znana kwota, jaką chce z emisji pozyskać spółka. Co do jej przeznaczenia, to można spodziewać się, że pieniądze zostaną wykorzystane do przyspieszenia tempa rozwoju sieci sprzedaży Esotiq. W maju liczba sklepów pod tym szyldem sięgnęła 200, obejmując 12 tys. m2 powierzchni. Strategia spółki zakłada powiększanie udziału w rynku bieliźniarskim poprzez pozyskiwanie kolejnych franczyzobiorców. Sklepy mają pojawiać się też zagranicą, na razie marka jest obecna m.in. w Austrii, Rosji i w Stanach Zjednoczonych, a jesienią planowane jest otwarcie w Niemczech.

Franczyza w Esotiq oparta jest na typowym modelu depozytowym. Właściciel sklepu nie musi inwestować w towar, bo ten do momentu sprzedaży docelowemu klientowi pozostaje de facto własnością franczyzodawcy. Wynagrodzenie partnera zależy od osiąganego obrotu.
- Oferujemy również stałą prowizję za sprzedaż bez względu na to, czy towar został przeceniony, czy też nie.  Ważnym atutem jest możliwość przesuwania towaru pomiędzy salonami.  Akcje promocyjne obejmują swoim zasięgiem całą sieć sprzedaży – mówi Jarosław Turecki, zastępca dyrektora handlowego sieci.

Na starcie franczyzobiorca otrzymuje nieodpłatnie optymalną liczbę produktów, sprzęt komputerowy, a także pełne wyposażenie witryn. Może liczyć też na plakaty i inne materiały reklamowe, opiekę merytoryczną, niezbędne szkolenie i koszulki firmowe dla personelu. W trakcie działalności przysługuje mu wsparcie handlowe i merytoryczne.  W pierwszym półroczu 2014 roku franczyzodawca zarobił 3 mln zł netto przy 50 mln zł przychodów. (gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021