Franczyzobiorcy Redanu zaciskają pasa

Sklepów Top Secret, Trolla i Drywash przybywa, ale we wrześniu ich obroty spadły o 9 proc.
Środa
22.10.2014
Sklepy własne TextilMarket zapewniają połowę obrotów grupy. Franczyzowe Top Secret i Troll notują spadki.
 

Październik okazał się dla grupy Redan wyjątkowy z dwóch powodów. Jubileusz 25-lecia zależnej spółki Adesso, zarządzającej marką TextilMarket, zbiegł się z otwarciem trzysetnego dyskontu tej sieci. W Redanie, do którego należą też marki Troll, Drywash i Top Secret, TextilMarket ma wyjątkowo silną pozycję, bo odpowiada za połowę łącznych obrotów grupy. Przez pierwszych 9 miesięcy br. sieć TextilMarket uzyskała 190,1 mln zł przychodów, czyli o 14 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.
- To bardzo ważny segment działalności naszej Grupy Kapitałowej - mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu.

TextilMarket to sieć dyskontów zlokalizowanych są na terenie całego kraju. Wszystkie prowadzone są przez menedżerów zatrudnionych przez Adesso. W tym roku marka zadebiutowała na Słowacji i w Czechach, a także w sprzedaży internetowej. W przyszłym zarządzająca siecią spółka Adesso ma zostać wprowadzona na Giełdę Papierów Wartościowych. Wrześniowe wyniki grupy pokazały, że przychody TextilMarket rosną szybciej niż przybywa powierzchni handlowej dyskontów. Obroty dyskontów wzrosły o 6 proc., powierzchnia – o 5 proc.

Optymizmu zarządzających TextilMarketem nie mogą jednak podzielać menedżerowie Top Secret, Trolla i Drywash – sieci budowanych w oparciu o franczyzę. Bo choć łączna powierzchnia tych sklepów nieznacznie wzrosła, to wrześniowy wynik w stosunku rocznym był o ok. 9 proc. niższy niż przed rokiem. Redan sprzedał towary warte 18,1 mln zł. To odbiło się na wyniku całej grupy, który spadł o 1 proc. do 41 mln zł.
- We wrześniu dominowała ciepła i słoneczna pogoda, w efekcie czego nie wystąpił wyraźny impuls zakupowy związany z sezonową wymianą odzieży. Mimo tego oceniamy zrealizowaną w tym miesiącu sprzedaż z umiarkowanym optymizmem. Wzrost poziomu sprzedaży segmentu dyskontowego jest wciąż większy niż tempo przyrostu powierzchni handlowej. Na pogorszenie obrazu całego segmentu modowego negatywny wpływ mają jednak w ciąż różnice kursowe związane ze sprzedażą na Ukrainie i w Rosji – komentuje wyniki Bogusz Kruszyński.

Analitycy wskazują, że dysproporcja w wynikach między segmentem modowym (franczyza) a dyskontowym (sklepy własne TextilMarket) utrzymuje się już od kilku miesięcy.
- Widoczna jest przewaga kanału dyskontowego, który to jest siłą i stanowi o wynikach grupy. Nie oczekujemy, iż w czwartym kwartale tendencja ta zostanie odwrócona – uważa Marcin Stebakow, analityk Domu Maklerskiego BPS.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021