27.10.2014

Z internetu na stoisko

Monument9 zaczynał od handlu w internecie. Konkurencja drobnych sprzedawców skłoniła go do założenia punktów stacjonarnych.

Firma Monument9 powstała w 2007 roku. Początkowo zajmowała się importem telefonów komórkowych z Wielkiej Brytanii, a następnie ich sprzedażą na portalu Allegro.pl.
- Byliśmy jedną z największych tego typu firm w Trójmieście. Oferowaliśmy atrakcyjne ceny na nowe oraz używane telefony, co sprawiało, że klienci często przyjeżdżali do nas z miejscowości oddalonych o 100-150 km. W tym samym roku otworzyliśmy pierwsze stoisko w centrum handlowym Wzgórze w Gdyni, w którym zdobywaliśmy doświadczenie oraz tworzyliśmy standardy sprzedaży stosowane w naszej sieci dziś. Dwa lata później handel telefonami w internecie przestał być dla nas opłacalny ze względu na konkurencję sprzedawców, którzy handlowali małymi ilościami telefonów oraz znacznie zaniżali ceny. Wtedy postanowiliśmy zmienić strategię rozwoju firmy – postawiliśmy na sprzedaż w centrach handlowych – wspomina początki firmy jej właściciel, Kamil Wiśniewski.

Placówka Monument Fot. Monument9

Całkowita kwota inwestycji w punkt sprzedaży Monument9 wynosi 35-50 tys. zł. Partner pokrywa także koszty reklamy swojego sklepu.

Kolejne stoiska w galeriach handlowych ruszyły w Elblągu oraz Słupsku. Monument9 zajmuje się także sprzedażą hurtową oraz internetową akcesoriów GSM. Oprócz sprzedaży telefonów i akcesoriów, firma oferuje również usługi serwisowe – usuwanie blokad sim-lock, wymianę wyświetlaczy oraz paneli dotykowych w telefonach oraz pozostałych uszkodzonych podzespołów.  Obecnie pod logo Monument9 działa 19 placówek własnych oraz 3 franczyzowe.

- W tym roku otworzymy jeszcze kilka nowych sklepów. Posiadamy kilka gotowych i funkcjonujących punktów, które planujemy przekazać franczyzobiorcom. Dodatkowo możemy  zaoferować nowe lokalizacje, dzięki stałej współpracy z największymi zarządcami centrów handlowych. Najatrakcyjniejsze lokalizacje to wyspy bądź sklepy na terenie centrów handlowych – mówi Kamil Wiśniewski.

Franczyzodawca Monument9 docenia doświadczenie w handlu oraz branży telekomunikacyjnej. Nie jest ono jednak wymagane, ponieważ partnerzy przechodzą kompleksowe szkolenia przybliżające im rynek telefonów komórkowych. Firma prowadzi serwis centralny dla franczyzobiorców, w którym technicy sprawnie realizują naprawy dla sklepów nie zatrudniają na stałe serwisanta telefonów. (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0