03.11.2014

Do monopolowego po papierosy

Franczyzodawca MSC Alkohole podpowiada partnerom, jaki asortyment, obok alkoholu, najlepiej sprzeda się w ich sklepie.

Sieć sklepów MSC Alkohole liczy 5 sklepów własnych i 3 franczyzowe. W 2015 roku ma powstać 7 kolejnych placówek.
- Do tej pory skupialiśmy się na otwieraniu nowych punktów, natomiast teraz zapraszamy również do współpracy już działające sklepy, które w pojedynkę nie radzą sobie tak dobrze jakby chciały, a przystąpienie do sieci MSC Alkohole pozwoli im osiągnąć wyższe zyski bez dodatkowych kosztów – zachęca Maciej Rytka, dyrektor handlowy. - Obecnie kryteria wyboru miejsca na sklep z alkoholami uległy zmianie. Kiedyś priorytetem było to, że punkt będzie mieścił się przy głównych ulicach miasta, w ciągu komunikacyjny w okolicy przystanków autobusowych i tramwajowych. Teraz analizujemy lokalizację przede wszystkim pod względem konkurencji, a dopiero później ma spełniać wcześniej wymienione wymagania.

sklep MSC Alkohole Fot. MSC Alkohole

Partner MSC Alkohole kupuje asortyment ze stałej oferty franczyzodawcy, a w drugiej kolejności produkty regionalne, które mogą okazać się popularne wśród okolicznych klientów sklepu.

Wielu właścicieli sklepów monopolowych rozważa prowadzenie działalności 24 godziny na dobę. Wcześniej należy jednak rozważyć wszystkie za i przeciw, szczególnie w kontekście potencjalnych kosztów, które niesie ze sobą otwarcie sklepu w systemie całodobowym.
- Nie jesteśmy akurat zwolennikami takiego rozwiązania – mówi Maciej Rytka. – Dwa z naszych punktów, które są czynne całodobowo, mieszczą się w miejscach w których funkcjonuje życie nocne. W takich przypadkach ma to sens. Trzeba pamiętać, że sklep całodobowy będzie generował wyższe koszty związane z zatrudnieniem dodatkowego pracownika oraz większym zużyciem energii. Inwestycja w sklep całodobowy nie różni się praktycznie niczym od tego otwartego w ciągu dnia i wieczorem. Jedynym kosztem dodatkowym na poziomie ok. 1,5 tys. zł jest instalacja okienka do sprzedaży nocnej. Jednak przy całej inwestycji sięgającej 85 tys. jest to niewielka kwota.

Zatowarowanie sklepów franczyzowych MSC Alkohole odbywa się z udziałem koordynatora centrali. Franczyzobiorca kupuje asortyment ze stałej oferty, a w drugiej kolejności produkty regionalne, które mogą okazać się popularne wśród okolicznych klientów sklepu. W trakcie funkcjonowania placówki asortyment jest uzupełniany o towar, na który zapotrzebowanie zgłaszają klienci.

- Zawsze staramy się wyszukiwać u producentów alkohole rzadziej spotykane, dzięki czemu mamy bogatą  ofertę. Drugim produktem pod względem sprzedaży, po wyrobach alkoholowych, są papierosy. W sklepach MSC Alkohole są również dostępne papierosy elektroniczne wraz ze wszystkimi akcesoriami, cygara oraz drobne przekąski – wylicza Maciej Rytka.  (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0