12.11.2014

Kiedy konkurencja przeszkadza?

Franczyzodawca Teletorium, punktów sprzedaży telefonów i akcesoriów GSM, podpowiada partnerom, kiedy nie należy bać się konkurencji.

Teletorium posiada w centrach handlowych w całej Polsce 178 punktów sprzedaży prowadzonych przez franczyzobiorców. Na stoiskach firmy znajdują się telefony i akcesoria GSM, doładowania pre-paid. Partnerzy skupują także telefony oraz zajmują się ich naprawą. W 95 proc. przypadków Teletorium wybiera lokalizacje w centrach handlowych. Franczyzodawca poszukuje do współpracy partnerów głównie w północnej i północno-wschodniej Polsce, w tym w Suwałkach, Trójmieście, Szczecinie i Płocku.
- Bazujemy na stoiskach typu wyspa. Posiadamy gotowe projekty i jednocześnie spełniamy wymagania zarządców centrów handlowych dotyczących wyglądu stoiska. W pierwszych trzech kwartałach 2014 roku otworzyliśmy ponad 30 nowych placówek, m.in. w Złotych Tarasach i Sadyba Best Mall w Warszawie, w Galerii Leszno, Felicity Lublin i Millenium Rzeszów. Czekają nas kolejne otwarcia – w stolicy, Gliwicach i Lublinie – wylicza Piotr Andrzejewski, dyrektor zarządzający Teletorium

Zdjęcie punktu systemu Teletorium

Optymalna powierzchnia stoiska wynosi 6-10 m2. Inwestycja w biznes wiąże się z koniecznością zakupu kasy fiskalnej i zatowarowania, co kosztuje 35-40 tys. zł. Centrala dostarcza meble, które są dzierżawione w okresie trwania umowy.

- Stawiamy zarówno na duże, jak i mniejsze miasta. Oceniając atrakcyjność obiektu handlowego bierzemy pod uwagę relację kosztów do potencjału lokalizacji oraz obecności konkurencji. Sąsiedztwo konkurencji w dużych centrach handlowych jest neutralne, a czasem bywa pozytywne dla obrotów. W mniejszych obiektach staje się wadą i prowadzi do nierentowności lokalizacji dla obu konkurujących sklepów. Przy ograniczonej podaży centrów handlowych, konkurencja na rynku jest ogromna, co w dłuższej perspektywie jest korzystne dla klientów detalicznych – wyjaśnia Piotr Andrzejewski.

Franczyzodawca oczekuje doświadczenia w handlu i znajomość branży GSM. Nie pobiera przy tym opłaty wstępnej, natomiast miesięczną negocjuje indywidualnie z każdym partnerem. Czas zwrotu z inwestycji wynosi ok. 6 miesięcy i zależy od lokalizacji oraz tego, czy właściciel stoiska również pracuje na stanowisku sprzedawcy. Teletorium zapewnia partnerom również dostęp do asortymentu w atrakcyjnych cenach, udziela wsparcia w zakresie właściwego zatowarowania i marketingu, a opiekun z  działu handlowego pomaga w prowadzeniu biznesu. (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0