12.11.2014

Myjnia z dotacji

Franczyzodawca Ecomyjni pomaga partnerom w pozyskaniu zewnętrznych form finansowania.

Z Ecomyjnią współpracują przedsiębiorcy prowadzący mobilne i stacjonarne myjnie samochodowe. Wykorzystywaną przez nich technikę czyszczenia i dezynfekcji suchą parą stosuje się także w świadczeniu usług sprzątania domów i biur. Sprzątanie różnego rodzaju obiektów pozwala uniknąć spadku zysków w okresie, kiedy zmniejsza się liczba zleceń motoryzacyjnych, czyli w styczniu i lutym. Pod logo Ecomyjni działają trzy jednostki własne i blisko 90 partnerskich, głównie w wersji mobilnej.

Ferrari czyszczone w mobilnej Ecomyjni. Fot. Ecomyjnia

Po polskich drogach jeździ, według danych GUS, ponad 19 milionów samochodów, podczas gdy jeszcze 25 lat temu było ich 327 tys. Najlepszą lokalizacją dla myjni samochodowych są stacje paliw, a od niedawna także supermarkety.

- Tacy franczyzobiorcy wykonują usługę mycia samochodu w miejscu wskazanym przez klienta. To duży atut naszego biznesu, bo ogranicza koszty wynajęcia powierzchni biurowej i pod myjnię. W wersji stacjonarnej partner potrzebuje ok. 80 m2. Staramy się aby każdy z nich obejmował zasięgiem geograficznym teren zamieszkany przez minimum 50-60 tys. osób – wyjaśnia Marek Karafioł, właściciel DetailKing Group, do której należy Ecomyjnia.

Okazuje się, że polski koncept, który działa już na rynku od pięciu lat, sprawdza się także za granicą, w tym w Czechach, Niemczech, Norwegii, we Włoszech i na Słowacji. Średnia wartość inwestycji w biznes wynosi 36,9 tys. zł, a korzystając z oferty leasingu i kredytu wystarczy wkład własny w wysokości 3-5 tys. zł. Opłata miesięczna wynosi 100 zł.
– Nasi partnerzy mogą liczyć na pomoc w uzyskaniu dotacji w kwocie 20-40 tys. zł. Mamy przygotowane dokumenty, które w 80 proc. przypadków skutecznie pomagają pozyskać dofinansowanie różnych instytucji – zapewnia Marek Karafioł.

Przedsiębiorcy współpracujący z Ecomyjnią przechodzą szkolenia z zakresu kosmetyki samochodowej, prania i odplamiania. Kontakt do partnerów firmy trafia na pozycjonowaną w wyszukiwarkach internetowych stronę franczyzodawcy. W pakiecie marketingowym znajdują się także ulotki, wizytówki i oklejenie samochodu partnera.

Konkurencją Ecomyjni są Mobilne Myjnie SteamArt, których w Polsce działa już ponad setka. Jeśli przedsiębiorca będzie prowadził biznes w terenie, musi pamiętać, żeby w binesplanie uwzględnić koszt zakupu samochodu, który dowiezie do klienta sprzęt myjący. (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0