Po polskich drogach jeździ, według danych GUS, ponad 19 milionów samochodów, podczas gdy jeszcze 25 lat temu było ich 327 tys. Najlepszą lokalizacją dla myjni samochodowych są stacje paliw, a od niedawna także supermarkety.
Środa
12.11.2014
Franczyzodawca Ecomyjni pomaga partnerom w pozyskaniu zewnętrznych form finansowania.
 

Z Ecomyjnią współpracują przedsiębiorcy prowadzący mobilne i stacjonarne myjnie samochodowe. Wykorzystywaną przez nich technikę czyszczenia i dezynfekcji suchą parą stosuje się także w świadczeniu usług sprzątania domów i biur. Sprzątanie różnego rodzaju obiektów pozwala uniknąć spadku zysków w okresie, kiedy zmniejsza się liczba zleceń motoryzacyjnych, czyli w styczniu i lutym. Pod logo Ecomyjni działają trzy jednostki własne i blisko 90 partnerskich, głównie w wersji mobilnej.

- Tacy franczyzobiorcy wykonują usługę mycia samochodu w miejscu wskazanym przez klienta. To duży atut naszego biznesu, bo ogranicza koszty wynajęcia powierzchni biurowej i pod myjnię. W wersji stacjonarnej partner potrzebuje ok. 80 m2. Staramy się aby każdy z nich obejmował zasięgiem geograficznym teren zamieszkany przez minimum 50-60 tys. osób – wyjaśnia Marek Karafioł, właściciel DetailKing Group, do której należy Ecomyjnia.

Okazuje się, że polski koncept, który działa już na rynku od pięciu lat, sprawdza się także za granicą, w tym w Czechach, Niemczech, Norwegii, we Włoszech i na Słowacji. Średnia wartość inwestycji w biznes wynosi 36,9 tys. zł, a korzystając z oferty leasingu i kredytu wystarczy wkład własny w wysokości 3-5 tys. zł. Opłata miesięczna wynosi 100 zł.
– Nasi partnerzy mogą liczyć na pomoc w uzyskaniu dotacji w kwocie 20-40 tys. zł. Mamy przygotowane dokumenty, które w 80 proc. przypadków skutecznie pomagają pozyskać dofinansowanie różnych instytucji – zapewnia Marek Karafioł.

Przedsiębiorcy współpracujący z Ecomyjnią przechodzą szkolenia z zakresu kosmetyki samochodowej, prania i odplamiania. Kontakt do partnerów firmy trafia na pozycjonowaną w wyszukiwarkach internetowych stronę franczyzodawcy. W pakiecie marketingowym znajdują się także ulotki, wizytówki i oklejenie samochodu partnera.

Konkurencją Ecomyjni są Mobilne Myjnie SteamArt, których w Polsce działa już ponad setka. Jeśli przedsiębiorca będzie prowadził biznes w terenie, musi pamiętać, żeby w binesplanie uwzględnić koszt zakupu samochodu, który dowiezie do klienta sprzęt myjący. (dw)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Firma z napędem elektrycznym /14.06.2018

O planach rozwoju sieci salonów sprzedaży jednośladów elektrycznych i hybrydowych opowiada Jakub Czarny, prezes Scoopper.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.