Punkty Ship Center odwiedzają głównie klienci indywidualni oraz właściciele małych i średnich przedsiębiorstw.
Poniedziałek
24.11.2014
Franczyzodawca Ship Center, chcąc wyróżnić się spośród konkurencyjnych firm kurierskich, świadczy także typowe usługi biurowe.
 

Na polskim rynku w ostatnich latach pojawiło się wiele firm świadczących usługi kurierskie – epaka, TaniKurier.Info, GlobBox.net. Niektórzy, tak jak Ship Center, zdecydowali się na rozszerzenie swojego portfolio o dodatkowe usługi biurowe. W placówkach Ship Center można zlecić wydruki lub inne usługi poligraficzne, zaprojektować reklamę, wyrobić pieczątkę a także wynająć skrytkę adresową. Franczyzobiorcy przed otwarciem punktu przechodzą dwuetapowe szkolenie – najpierw w centrali firmy, a następnie we własnej placówce.
- Szkolenie w naszej katowickiej centrali trwa dwa dni. Pierwszego finalizujemy umowę franczyzową oraz przekazujemy wiedzę teoretyczną z zakresu wysyłek kurierskich. Drugi dzień to także zajęcia teoretyczne dotyczące poligrafii, wyrobu pieczątek, obsługi wirtualnego biura klienta oraz druku offsetowego i wielkoformatowego. Następnie franczyzobiorca rozpoczyna 3-4 dniowe szkolenie w otwieranym punkcie Ship Center. Tutaj partnerzy poznają m.in. techniki sprzedaży – wyjaśnia Kamil Janowski z Ship Center.

Współpracę z franczyzodawcą mogą nawiązać nie tylko osoby, które planują dopiero wejść w ten biznes, ale również właściciele firm usługowych zainteresowanych poszerzeniem dotychczas świadczonych usług.
- Posiadamy dwa modele współpracy – partnerski i franczyzowy. W pierwszym przypadku inwestycja wynosi 3,5 tys. zł, w drugim – 15,5 tys. zł. Partnerem Ship Center może zostać tylko przedsiębiorca, który co najmniej od 3 miesięcy prowadzi działalność usługową, np. punkt ksero, agencję reklamową, punkt wyrobu pieczątek lub biuro rachunkowe i chce swoje usługi poszerzyć o dodatkowe - kurierskie, aby zwiększyć swój zysk. Partner Ship Center jest całkowicie zwolniony z opłaty licencyjnej, a jego szkolenie jest krótsze. Natomiast franczyzobiorca otwiera z nami swój biznes od podstaw – tłumaczy Kamil Janowski.

Franczyzobiorcy Ship Center mają do swojej dyspozycji dedykowaną infolinię, dzięki czemu centrala może pomóc im ulepszyć reklamę dla klienta, jeśli pojawią się problemy i reklamacje. Wkrótce franczyzodawca uruchomi portal internetowy, zawierający odpowiedzi na najczęściej zadawane przez franczyzobiorców pytania techniczne. Każdy punkt Ship Center  posiada specjalny program, na podstawie  którego co miesiąc wysyłana jest analiza sprzedaży i rentowności. Pozwala on monitorować zyski poszczególnych punktów usługowych oraz porównywać jej wyniki z innymi. Dzięki temu partner wie, które usługi sprzedają się najlepiej, a które wymagają lepszej promocji.

Podczas gdy wiele firm odnosi sukcesy dzięki wąskiej specjalizacji, w przypadku punktów świadczących usługi dla firm ważniejszy jest ich jak najszerszy zakres.
- Ze względu na specyfikę poszczególnych punktów oraz preferencje ich właścicieli, odnotowujemy zróżnicowany udział różnych typów usług w punktach Mail Boxes Etc. Standardowo prym wiodą krajowe i zagraniczne przesyłki kurierskie, stanowiące około 50-70 proc. obrotów. Kolejnym źródłem dochodu naszych franczyzobiorców są wszelkiego rodzaju usługi poligraficzne, włącznie z tworzeniem projektów graficznych, stanowiące ok. 10-25 proc. obrotów. Pozostałe usługi, takie jak: skrytki adresowe, usługi pocztowe, wydawanie przesyłek ze sklepów internetowych, przekazy pieniężne stanowią uzupełnienie oferty. Należy jednak pamiętać, iż zgodnie z założeniem naszego konceptu, wszystkie usługi wzajemnie się uzupełniają, np. klient nadający paczki ma często potrzebę zamówienia wizytówek, a klient wynajmujący skrytkę, może mieć potrzebę nadania przesyłki. Staramy się dostarczyć naszym klientom właśnie takie kompleksowe rozwiązania, aby sprostać ich oczekiwaniom - zapewnia Dawid Wojtarowicz z MBE Poland. (dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020
Księgowość we własnej firmie

U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.

35 wypowiedzi
ostatnia 24.04.2020