Punkty Ship Center odwiedzają głównie klienci indywidualni oraz właściciele małych i średnich przedsiębiorstw.
Poniedziałek
24.11.2014
Franczyzodawca Ship Center, chcąc wyróżnić się spośród konkurencyjnych firm kurierskich, świadczy także typowe usługi biurowe.
 

Na polskim rynku w ostatnich latach pojawiło się wiele firm świadczących usługi kurierskie – epaka, TaniKurier.Info, GlobBox.net. Niektórzy, tak jak Ship Center, zdecydowali się na rozszerzenie swojego portfolio o dodatkowe usługi biurowe. W placówkach Ship Center można zlecić wydruki lub inne usługi poligraficzne, zaprojektować reklamę, wyrobić pieczątkę a także wynająć skrytkę adresową. Franczyzobiorcy przed otwarciem punktu przechodzą dwuetapowe szkolenie – najpierw w centrali firmy, a następnie we własnej placówce.
- Szkolenie w naszej katowickiej centrali trwa dwa dni. Pierwszego finalizujemy umowę franczyzową oraz przekazujemy wiedzę teoretyczną z zakresu wysyłek kurierskich. Drugi dzień to także zajęcia teoretyczne dotyczące poligrafii, wyrobu pieczątek, obsługi wirtualnego biura klienta oraz druku offsetowego i wielkoformatowego. Następnie franczyzobiorca rozpoczyna 3-4 dniowe szkolenie w otwieranym punkcie Ship Center. Tutaj partnerzy poznają m.in. techniki sprzedaży – wyjaśnia Kamil Janowski z Ship Center.

Współpracę z franczyzodawcą mogą nawiązać nie tylko osoby, które planują dopiero wejść w ten biznes, ale również właściciele firm usługowych zainteresowanych poszerzeniem dotychczas świadczonych usług.
- Posiadamy dwa modele współpracy – partnerski i franczyzowy. W pierwszym przypadku inwestycja wynosi 3,5 tys. zł, w drugim – 15,5 tys. zł. Partnerem Ship Center może zostać tylko przedsiębiorca, który co najmniej od 3 miesięcy prowadzi działalność usługową, np. punkt ksero, agencję reklamową, punkt wyrobu pieczątek lub biuro rachunkowe i chce swoje usługi poszerzyć o dodatkowe - kurierskie, aby zwiększyć swój zysk. Partner Ship Center jest całkowicie zwolniony z opłaty licencyjnej, a jego szkolenie jest krótsze. Natomiast franczyzobiorca otwiera z nami swój biznes od podstaw – tłumaczy Kamil Janowski.

Franczyzobiorcy Ship Center mają do swojej dyspozycji dedykowaną infolinię, dzięki czemu centrala może pomóc im ulepszyć reklamę dla klienta, jeśli pojawią się problemy i reklamacje. Wkrótce franczyzodawca uruchomi portal internetowy, zawierający odpowiedzi na najczęściej zadawane przez franczyzobiorców pytania techniczne. Każdy punkt Ship Center  posiada specjalny program, na podstawie  którego co miesiąc wysyłana jest analiza sprzedaży i rentowności. Pozwala on monitorować zyski poszczególnych punktów usługowych oraz porównywać jej wyniki z innymi. Dzięki temu partner wie, które usługi sprzedają się najlepiej, a które wymagają lepszej promocji.

Podczas gdy wiele firm odnosi sukcesy dzięki wąskiej specjalizacji, w przypadku punktów świadczących usługi dla firm ważniejszy jest ich jak najszerszy zakres.
- Ze względu na specyfikę poszczególnych punktów oraz preferencje ich właścicieli, odnotowujemy zróżnicowany udział różnych typów usług w punktach Mail Boxes Etc. Standardowo prym wiodą krajowe i zagraniczne przesyłki kurierskie, stanowiące około 50-70 proc. obrotów. Kolejnym źródłem dochodu naszych franczyzobiorców są wszelkiego rodzaju usługi poligraficzne, włącznie z tworzeniem projektów graficznych, stanowiące ok. 10-25 proc. obrotów. Pozostałe usługi, takie jak: skrytki adresowe, usługi pocztowe, wydawanie przesyłek ze sklepów internetowych, przekazy pieniężne stanowią uzupełnienie oferty. Należy jednak pamiętać, iż zgodnie z założeniem naszego konceptu, wszystkie usługi wzajemnie się uzupełniają, np. klient nadający paczki ma często potrzebę zamówienia wizytówek, a klient wynajmujący skrytkę, może mieć potrzebę nadania przesyłki. Staramy się dostarczyć naszym klientom właśnie takie kompleksowe rozwiązania, aby sprostać ich oczekiwaniom - zapewnia Dawid Wojtarowicz z MBE Poland. (dw)


POPULARNE NA FORUM

Jaka drukarnia online?

Ostatnio kilka razy korzystałem z drukarni Copio http://www.copio.pl/ i jestem mega zadowolony z jakości ich usług. Druk bardzo wysokiej jakości, realizacja zamówienia...

146 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2018
Jak pozycjonować stronę internetową?

Skorzystać z niedrogiej firmy pozycjonującej np.

193 wypowiedzi
ostatnia 13.10.2018
Jak pozycjonować stronę internetową?

Ważne by płacić za konkretne wyniki a nie z góry jakiś stały abonament. Tak mają np. w https://www.lodzpozycjonowanie.com.pl

193 wypowiedzi
ostatnia 13.10.2018
Jak pozycjonować stronę internetową?

W dzisiejszych czasach jak się nie pozycjonujesz to giniesz na tym rynku. Wiem coś na ten temat. Powoli zacząłem tracić klientów bo moja pozycja na google była niska i...

193 wypowiedzi
ostatnia 12.10.2018
Gadżety reklamowe - co zamówić?

Ja długopisy, kalendarze, wizytówki zamawiam na http://www.copypoint.pl/. Zresztą takie materiały promocyjne jak ulotki czy baner też. Mają fajne okazje, a jakość moim...

242 wypowiedzi
ostatnia 10.10.2018
Gadżety reklamowe - co zamówić?

Ja jestem zadowolony z długopisów firmowych, które zamówiłem na http://dlugopisy24.pl/

242 wypowiedzi
ostatnia 08.10.2018
Jak pozycjonować stronę internetową?

O tym, jak skuteczne jest pozycjonowanie stron w odniesieniu do zwiększenia na przykład sprzedaży polecam poczytać tutaj:...

193 wypowiedzi
ostatnia 07.10.2018
Jaka drukarnia online?

Polecam wpisać w Google Web-to-Print Wizytówki,ulotki a już niedługo zamawiam u nich kalendarze a wszystko w korzystnej(lepszej na razie nie znalazłem) i to wszystko z...

146 wypowiedzi
ostatnia 03.10.2018