26.11.2014

Biznes opakowany i wysłany

Dariusz Chornicki, prezes spółki Epaka.pl, wyjaśnia, gdzie warto otworzyć punkt przesyłek kurierskich i dlaczego branża będzie się rozwijać.

Jakie wydarzenia na rynku usług kurierskich sprzyjają jego rozwojowi?
Wartość rynku usług kurierskich ciągle rośnie, co jest spowodowane większym udziałem sprzedaży internetowej, również za granicę, oraz coraz częściej wykorzystywanym outsourcingiem transportu przez małe i średnie firmy. Pozbywają się one własnej, niewielkiej, ale za to kosztownej floty i dostawy realizują przesyłkami kurierskimi.

Dariusz Chornicki, prezes spółki Epaka.pl Fot. Epaka.pl

Wartość rynku e-commerce wyniosła na koniec 2013 roku ponad 26 mld zł. To zasługa 14 tys. sklepów internetowych działających w Polsce. Coraz większa sprzedaż online przekłada się na lepszą sytuację firm świadczących usługi kurierskie. Na zdjęciu: Dariusz Chornicki, prezes spółki Epaka.pl

Jaka lokalizacja jest najlepsza dla punktów przesyłek kurierskich?
Spośród ponad 60 punktów epaka.pl prawie wszystkimi zarządzają franczyzobiorcy. Ostatnie otwarcia miały miejsce w Lublinie, Świdniku i Żarach. Właśnie w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców biznes sprawdza się najlepiej. W tym biznesie wyjątkowo trudno wybrać idealną lokalizację. Nie wymagamy, aby lokal był w ścisłym centrum. Ważne jednak, żeby znajdował się na parterze, posiadał miejsce parkingowe, a widoczna i oklejona witryna będzie najtańszą formą reklamy.

Która część know-how w tym biznesie jest dla franczyzobiorców najważniejsza?
Niezbędnym elementem prowadzenia punktu przesyłek kurierskich jest dostęp do platformy wysyłkowej, dzięki której partnerzy mogą korzystać z pełnej oferty usług sześciu największych firm kurierskich. Serwis błyskawicznie wycenia przesyłkę i przekazuje informację o gotowej do nadania paczce kurierowi.

Kto najlepiej sprawdzi się w roli partnerów epaka.pl?
Preferujemy współpracę z osobami, które albo prowadziły już działalność gospodarczą, albo mają doświadczenie w bezpośredniej obsłudze klienta. Nie jest to jednak warunek konieczny. Istotne, żeby partner lub jego pracownik nauczyli się, jak sprawnie korzystać z platformy wysyłkowej i profesjonalnie obsłużyć klienta.

Jak wygląda sezonowość w państwa branży?
Na podstawie naszego kilkuletniego doświadczenia nie zaobserwowaliśmy wyraźnego spadku obrotów w żadnym okresie, ale - jak niemal w każdej branży - sezon przedświąteczny będzie charakteryzował się wzrostem, a sezon urlopowy może spowodować spadek obrotów. Nie są one jednak znaczące.
rozmawiał (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0