W co zainwestować 100 tys. zł?

Masz odłożone oszczędności? Przedstawiamy 7 pomysłów na zyskowną małą firmę. Zrób test i sprawdź, czy masz szansę na sukces w biznesie. Analizujemy pomysły na biznes: agencję ubezpieczeniową, cukiernię, magazyn samoobsługowy, pralnię, myjnię i firmę kurierską. A Marcin Hakiel opowiada o planowanym biznesie.
 

W grudniowym numerze 12/2014 (118)

Biznes na czasie

W co zainwestować 100 tys. zł?

Mobilny punkt gastronomiczny, automat skręcający papierosy,
a może firma usuwająca graffiti? Pomysłów na zyskowną małą firmę jest sporo.

Moim zdaniem

Co mnie drażni w biznesie?

Zimowe wieczory są tak długie,
zimne i ciemne, że aż chce się ponarzekać.

Poszukiwany ktoś, komu zależy

Na model biznesowy czy lokalizację biznesu,
franczyzodawca ma największy wpływ.
Osoba franczyzobiorcy pozostaje dla niego zagadką.

Fakty trendy

Wyścigi stacji

Ceny ropy spadają, ale to nie znaczy, że prowadzenie stacji paliw się nie opłaca. Wręcz przeciwnie. Dla właścicieli takich punktów to najlepszy czas od dawna.

Zadowolony klient inwestuje w biznes

Dotychczasowi franczyzobiorcy DepilConcept otwierają kolejne salony świadczące usługi depilacji. Do grona partnerów dołączają również stali klienci.

Biesiada będzie trwać

Dwie nowe sieci franczyzowe i kilkadziesiąt kolejnych otwartych lokali – to tegoroczny bilans firmy Wojtex, właściciela sieci Biesiadowo, Crazy Piramid Pizza, Western Chicken oraz Rybkodajnia.

Stało się

Biznes w cieniu choinki

Presley marzył o białych świętach Bożego Narodzenia, franczyzodawcy – o rosnących sieciach, a byli tacy, co po prostu marzyli, by było miło. Jak na razie jest, choć nie wszystkim.

Mam firmę

Firma z odroczonym zyskiem

Własna agencja ubezpieczeniowa to biznes, który wymaga dyscypliny
i cierpliwości. Na zaufanie klientów i pierwsze zyski pracuje się latami.

Biznes na słodko

Cukiernię z wieloletnimi tradycjami, cukiernię internetową
czy przybyłą zza Oceanu cupcakes bakery oferującą
babeczki z kremem. Którą najbardziej opłaca się prowadzić?

Przychody ukryte w schowkach

W Polsce koncepcja self storage, czyli magazynów samoobsługowych,
dopiero raczkuje. Na razie komórkę lub schowek można wynająć
w większych miastach, takich jak: Wrocław, Poznań, Warszawa.

E-firma

Klient płaci za emocje

Sprzedaż paczek-niespodzianek to biznes, który de facto polega na zapewnianiu  klientom frajdy związanej z odpakowywaniem przesyłki z nieznaną zawartością.

Lokal na biznes

Własny sklep w galerii

O wynajmie lokali w galerii handlowej krążą legendy.
A jak jest naprawdę?

Własny biznes

Roztańczony biznesmen

– Mamy z żoną w planach otwarcie nowego biznesu. Na razie sprawdzamy, czy uda nam się pozyskać wystarczającą liczbę klientów – mówi Marcin Hakiel, tancerz, właściciel szkół tańca Hakiel Akademia Tańca.

Supertemat

Wyręcz klienta za pieniądze

Coraz częściej korzystamy z usług firm wykonujących za nas czynności, które do tej pory robiliśmy sami. Teraz nie mamy na to już czasu albo zwyczajnie nam się nie chce.

Zysk odwirowany

Większość pralni działa w centrach handlowych. Alternatywną lokalizacją dla tego biznesu są duże osiedla mieszkaniowe.

Kurier po sąsiedzku

Punkt przesyłek kurierskich przynosi największe dochody, gdy znajduje się na parterze budynku w sąsiedztwie wielu firm.

Przedsiębiorca z prawem jazdy

Właściciele mobilnych myjni i osoby zajmujące się odprowadzaniem samochodów muszą zainwestować we własny pojazd.

Biznes style

Czy masz szansę na biznesowy sukces?

Chcesz mieć własny biznes? Rodzina namawia cię,
abyś zbyt wiele nie ryzykował? Przedyskutujcie
kupno licencji franczyzowej. I zróbcie sobie test,
który wykaże, czy to dobry pomysł.

Na prawo patrz

Partnerstwo przypieczętowane wekslem

Relacje między franczyzodawcą a franczyzobiorcą powinny
opierać się na wzajemnym zaufaniu. Ale w biznesie nic na gębę
– swoje interesy trzeba zabezpieczać.

Sonda

Ze wspólnikiem czy samemu?

Spytaliśmy franczyzodawców o to, z kim najchętniej nawiązują współpracę – indywidualnymi inwestorami czy wspólnikami.

ABC firmy

Firma dobrze widoczna

Klient najpierw musi najpierw zauważyc firmę.
Potem trzeba go zachęcić, by skorzystał z jej usług.

Kasa na start

Skąd pieniądze na firmę?

Pożyczka z banku to jeden z popularniejszych sposobów
pozyskiwania środków na działalność gospodarczą.
Jeśli jednak dopiero startujemy z własną firmą,
o kredyt nie będzie łatwo.

ABC franczyzy

Niezbędnik franczyzobiorcy

Jak franczyzobiorca powinien prowadzić biznes, by zarabiać? Ile wynoszą opłaty franczyzowe? Jak można wykorzystać znak towarowy franczyzodawcy? To tylko niektóre z informacji, jakie znajdziemy w pakiecie franczyzowym.

Steki menedżera

Pieniądze na czas

Co minuta ktoś w Polsce bierze chwilówkę, a my co 10 dni otwieramy nową placówkę – mówi Tomasz Gardy, dyrektor sieci Kredigo, która zajmuje się udzielaniem pożyczek krótkoterminowych.

Mój franchising

Z etatu na swoje

Całe zawodowe życie Elżbiety Idzior związane jest z bankami.
Dziś zamiast pracować w cudzym banku, ma własną placówkę bankową.

Zdrowe podejście do biznesu

Rywalizacja pojedynczych aptek z dużymi sieciami nie opłaca się.
Zamiast walczyć, lepiej stanąć po tej samej stronie – mówi Sabina Sielicka, franczyzobiorczyni pięciu aptek Dbam o Zdrowie.

Pięta biznesmęta

Motoryzacyjna sekta

Na Zachodzie to żadne novum, ale w Polsce ekskluzywne kluby dla miłośników szybkich samochodów dopiero kompletują swoje szeregi. Biznes się kręci, bo kasiastych automaniaków nie brakuje.


Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Top Press, Ruch.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748