Inwestycja w sklep Lola Points wynosi 60-120 tys. zł. Franczyzodawca chce także nawiązać współpracę z przedsiębiorcami, którzy już prowadzą sklepy. Wystarczy zagospodarować w nim 2-4 m2 na kącik zapachów Lola Points.
Poniedziałek
01.12.2014
Wystarczy kilka metrów kwadratowych do otwarcia perfumerii Lola Point w miastach pomijanych przez Sephorę i Douglas.
 

Sklepów z luksusowymi kosmetykami i perfumami w dużych Polskich miastach nie brakuje. Między innymi za sprawą galerii handlowych, w których najczęściej miejsce dla siebie znajdują takie marki jak Douglas i Sephora. Jednak wymienione sieci drogerii nie dotarły jeszcze do mniejszych miejscowości. Wykorzystuje to Lola Points, sieć drogerii licząca sześć punktów sprzedaży. W ofercie sklepów znajdują się perfumy takich producentów jak Calvin Klein, Lacoste, Versace i Hugo Boss. Franczyzodawca działa na rynku od zeszłego roku i koncentruje się na otwarciach w miastach z liczbą mieszkańców nie przekraczającą 60 tys.
- W mniejszych miejscowościach sklepy z luksusowymi kosmetykami też są potrzebne. Nie wiem, dlaczego do tej pory nikt nie wpadł na pomysł, żeby tę lukę zagospodarować. Od połowy czerwca w Mrągowie funkcjonuje franczyzowy sklep Lola Points, od którego najbliższy Douglas czy Sephora są oddalone o 60 km – mówi Izabela Wolska, project manager w Lola Points.

Brak międzynarodowych drogerii w małych miastach nie jest przejawem ignorancji ze strony pozostałych rynkowych graczy. Jak pokazują badania firmy Sedlak & Sedlak w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców zarabia się średnio o tysiąc zł mniej niż w miastach liczących ponad 500 tys. osób. Strategia Lola Points wynika jednak z innego modelu biznesowego – chodzi o wielkość lokalu oraz brak konieczności zatrudniania konsultantów. Franczyzobiorcy otwierają mini sklepy z kosmetykami i perfumami z wyższej półki na powierzchni do 15 m2. Lokal w Mrągowie ma natomiast tylko 9 m2. Więcej informacji o lokalach, w których prowadzone są perfumerie Lola Point można znaleźć w artykule Perfumeria w małym mieście.
- To w zupełności wystarczy, żeby ustawić tam asortyment liczący ok. 500 różnych produktów. W rzeczywistości jest jednak o wiele większy, ponieważ prowadzimy także sprzedaż internetową. Nasz partner może zamówić klientowi każdy z ok. 5 tys. produktów, który dostarczymy za darmo w ciągu 24 godzin – tłumaczy Izabela Wolska.

Właścicielem marki jest Primavera, jedna z większych hurtowni w Polsce, która dzięki umowom wynegocjowanym z partnerami, od których nabywa asortyment, może zaproponować konkurencyjne stawki. - Mamy możliwość  sprzedaży kosmetyków nawet 20-60 proc. taniej niż duże koncerny drogeryjne – zapewnia Izabela Wolska. Obecnie marka ma trzy sklepy własne: w Piasecznie, Łomiankach i na warszawskim Ursusie. Sklepy franczyzowe znajdują się w Mrągowie (22 tys. mieszkańców) i od kilku tygodni w Grójcu (16 tys.). Wkrótce Lola Point ruszy także w Polkowicach (23 tys.). W przyszłym roku franczyzodawca chce otworzyć kilkadziesiąt nowych obiektów.

Inwestycja w biznes wynosi 60-120 tys. zł, które trzeba przeznaczyć na zatowarowanie oraz  przygotowanie lokalu. Lola Points chce także nawiązać współpracę z przedsiębiorcami, którzy już prowadzą sklepy. Wystarczy zagospodarować w nim 2-4 m2 na kącik zapachów Lola Points.

Z danych KPMG wynika, że w 2012 roku wartość rynku luksusowych kosmetyków i perfum w Polsce sięgnęła ok. 293 mln zł, co stanowi ok. 2,6 proc. całego rynku perfum i kosmetyków. W najbliższej przyszłości sprzedaż takich produktów może rosnąć o 4,4 proc. rocznie. (dp)


Profil kobiety
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Polacy lubią prezenty

Ja z kolei staram się obdarowywać zwłaszcza bliskie osoby czymś wyjątkowym. Jak nie mam pomysłu to zaglądam na lovvi tak jak w przypadku prezentu dla mojej mamy...

17 wypowiedzi
ostatnia 20.07.2018
Paznokcie w natarciu

This is really interesting information for me. Thanks for sharing! This is really interesting information for me. Thanks for sharing! - spotify web player hotkeys

24 wypowiedzi
ostatnia 19.07.2018
Paznokcie w natarciu

tomaszjawor10, a jakie ozdoby najbardziej Ci się podobają? Podoba Ci się taka folia transferowa?

24 wypowiedzi
ostatnia 17.07.2018
Inwestycja w srebro - czy warto?

Na pewno złoto byłoby lepszym pomysłem na inwestycje. Srebro jest dobre, ale jako prezent dla naszych bliskich. Takie jest moje zdanie.

67 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018
Polacy lubią prezenty

Chyba nie ma osoby, która nie lubiłaby prezentów dawać, ale też otrzymywać:) Mój mąż na rocznicę ślubu podarował mi voucher na zabieg przedłużania rzęs 2 do 1...

17 wypowiedzi
ostatnia 12.07.2018
Pan od kosmetyków

A spotkaliście się kiedyś z mężczyzną, który robi rzęsy objętościowe ? W salonie kosmetycznym, do którego chodzę, pracuje Pan i muszę przyznać, że zawsze jestem...

22 wypowiedzi
ostatnia 12.07.2018
Inwestycja w srebro - czy warto?

wart inwestować, potem to wszystko się zwraca https://vindicat.pl/baza-wiedzy/co-oznacza-przedawnienie-dlugu/

67 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2018
Inwestycja w srebro - czy warto?

Dobrą inwestycją może się również nazwać inwestycję w numizmatykę. Takie monety, w które możecie włożyć swoje oszczędności, można kupić na ...

67 wypowiedzi
ostatnia 30.06.2018