Ruszył największy salon Pawo

Pawo otwiera swoje sklepy w miastach powyżej 70 tys. mieszkańców. Optymalna powierzchnia salonu wynosi 80 m2, a koszt inwestycji ok. 200 tys. zł.
Piątek
05.12.2014
Franczyzobiorcą jest spółka, która chce otwierać kolejne sklepy z modą męską tej marki.
 

Największy jak dotąd salon działający w Polsce pod marką Pawo liczy 140 m2. Jego właścicielem jest spółka Centrum Eurokontakt, a zarządza nią Adam Sikorski. Jak mówi franczyzobiorca, firma  już wcześniej zajmowała się sprzedażą detaliczną odzieży, także we współpracy z innymi franczyzodawcami. - W Chełmie brakowało sklepu z elegancką, markową odzieżą męską – mówi przedsiębiorca. – Pawo idealnie wpisało się w te potrzeby – prezentuje dobrą jakość w racjonalnej cenie. Do tej marki przekonała mnie również jej filozofia sprzedaży i sposób docierania do klienta – dodaje.  

Pawo nie pobiera opłat za przystąpienie do sieci, ani za funkcjonowanie w niej. Franczyzobiorca płaci jednak kaucję w wysokości 80 tys. zł, która jest zwracana w wypadku rozwiązania umowy. Przez okres trwania umowy Pawo płaci od tej kwoty odsetki, co stanowi dodatkowe wynagrodzenie franczyzobiorcy. Pabianicki producent stosuje też rozwiązania sprawdzone w branży odzieżowej, jak to, że centrala pozostaje właścicielem towaru oraz nim zarządza. Dzięki temu franczyzobiorcy nie mają problemów z końcówkami kolekcji i mogą częściej wprowadzać nowości.

Pierwszy miesiąc działalności chełmskiego salonu Pawo franczyzobiorca ocenia pozytywnie na podstawie klientów, którzy do niego wracają. - Jeśli ta tendencja się utrzyma, otworzę kolejny sklep, ale w innym mieście – mówi Adam Sikorski.

Do niedawna rynek mody był zdominowany przez casualową odzież damską. Teraz grono sieci franczyzowych oferujących ubrania dla eleganckich mężczyzn się rozrasta. Ponad rok temu na sprzedaż licencji na biznes zdecydowała się Vistula i Wólczanka. Franczyzę sprzedaje także Pako Lorente oraz Recman, którego twarzą są polscy tenisiści.

Według raportu firmy konsultingowej Bain & Co rynek luksusowej mody męskiej rośnie o ok. 14 proc., podczas gdy luksusowej mody damskiej o 8 proc.
(emka)


Marcin Kaleta, ekspert ds. franczyzy
doradca we franczyzie

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.