Brakuje chętnych na pralnie
Pralnie chemiczne Panda działają w 56 centrach handlowych w różnych miastach Polski. Kilkanaście z nich należy do franczyzobiorców. Aby zostać partnerem Pandy, można albo przejąć już działający punkt, albo otworzyć go od podstaw. Koszt przejęcia wynosi od 100 do 500 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa zależy od lokalizacji, okresu obecności danej pralni na rynku, a przede wszystkim od generowanych przychodów. Szacowany zwrot z inwestycji następuje po trzech, czterech latach od przejęcia.
- Dodatkowym atutem tego rozwiązania jest możliwość podnajęcia całego parku maszynowego znajdującego się na wyposażeniu pralni – wyjaśnia Monika Prymelska, project manager działu ekspansji i franczyzy. - Druga opcja zakłada uruchomienie nowej pralni chemicznej Panda. Szacunkowa inwestycja w lokal o powierzchni 60 m², powiększona o opłatę franczyzową oraz zakup nowego parku maszynowego, dostosowanego do powierzchni lokalu, wynosi 250-450 tys. zł. Ostateczna kwota zależy jednak od warunków technicznych centrum handlowego. W trakcie współpracy franczyzobiorcy płacą miesięczną opłatę franczyzową liczoną procentowo od uzyskanych przychodów. Druga opłata administracyjna zależy od wartości czynszu najmu lokalu i opłat dodatkowych: za zużycie prądu, wody oraz ścieków. Wynika to z faktu, że najemcą lokalu jest franczyzodawca. Wiemy jak wynegocjować z zarządcami galerii atrakcyjne warunki najmu.
Centrala organizuje cykl szkoleń dotyczących prowadzenia pralni. W czasie otwierania punktu obecni są instruktorzy Pandy, którzy uczą nowych pracowników technik odplamiania i prasowania, obsługi maszyn i zasad obsługi klienta. Franczyzodawca zapewnia zaopatrzenie w wydajne i skuteczne środki piorące, pomaga w procesie rekrutacji pracowników oraz przekazuje elementy wizualizacji lokalu, plakaty, wzory ulotek oraz wizytówek. Ważna dla przedsiębiorcy jest stała opieka serwisu, dzięki gwarancji na urządzenia piorące.
Możliwość przejęcia już działającej pralni wydaje się być idealnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy nie chcą przechodzić przez wszystkie proceduty odbiotu technicznego. Ponadto nie będą oni musieli budować bazy klientów od podstaw. Mimo to od 2011 roku Panda nie zmieniła stanu posiadania. W sieci od ponad trzech lat działa 41 pralni należących do franczyzodawcy i 15 zarządzanych przez partnerów. Być może potencjalnych partnerów odstrasza stosunkowa kwota inwestycji.
- Przejęcie biznesu od franczyzodawcy wiąże się z koniecznością sprawdzenia jego dotychczasowych wyników finansowych. Przedsiębiorca może dzięki temu sprawdzić rentowność placówki i ewentualną sezonowość. Oprócz tego, potencjalny franczyzobiorca powinien też dowiedzieć się, dlaczego dawca licencji chce pozbyć się, zakładamy, opłacalnego biznesu. Być może sieć rozrosła się w taki sposób, że woli część swoich punktów oddać w zarządzanie partnerom. Należy także sprawdzić, czy w branży nie szykują się poważne zmiany, które na przykład wymuszą konieczność zainwestowania w lokal – mówi Karol Kaczmarek, doradca we franczyzie PROFIT system. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Druga placówka Dzikich Pląsów już w pierwszym miesiącu działania osiągnęła wynik zaplanowany na pół roku. Co marka oferuje franczyzobiorcom?
Miejsc do zagospodarowania na punkt Wynajmij Dostawczaka coraz mniej. Gdzie można jeszcze otworzyć taki biznes?
Sieć ulicznych wypożyczalni hulajnóg elektrycznych Quick Ride ma już ośmiu franczyzobiorców. Jak sobie radzą?
Firma nie podnosi stawek, tylko nadrabia niższe marże większym obrotem. Czy to dobry sposób?
Car For You, sieć wynajmu aut, szykuje nową aplikację dla klientów oraz system dla partnerów. Jakie jeszcze zmiany są w planach?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Punkt przesyłek kurierskich
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Broker Kurierski
Do Koszałka Można coś więcej o ship center
Interes pompowany helem
Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb
Punkt przesyłek kurierskich
Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...
Punkt przesyłek kurierskich
To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...