MathRiders mnożą przez dwa

Uczniowie MathRiders poznają tajniki królowej nauk poprzez zabawę. To odpowiedź przedsiębiorców na skostniały system nauczania matematyki w publicznych szkołach.
Środa
10.12.2014
Należące do grupy Helen Doron szkoły matematyki chcą podwoić liczbę uczniów. Zadanie spoczywa na głowie jednego dyrektora.
 

- Do  tego, by stworzyć obywateli świata, potrzebne jest nauczanie dwóch kluczowych przedmiotów: języka angielskiego oraz matematyki – twierdzi Helen Doron, przedsiębiorcza Brytyjka, która od 1985 roku buduje grupę edukacyjną sygnowaną swoim nazwiskiem.
W Polsce jej szkoły języka angielskiego pojawiły się na początku ubiegłej dekady, dziś działa ich w naszym kraju ponad 200. Teraz Helen Doron chce przyspieszyć rozwój swojego drugiego konceptu, MathRiders, których słuchaczami są dzieci i młodzież od 4 do 18 roku życia. W 22 szkołach matematyki kształci się dziś 1,4 tys. kursantów, ale franczyzodawcy nie chcą na tym poprzestać. Ich plan to podwoić liczbę uczniów w ciągu najbliższego roku.
- W 2015 roku planujemy otworzyć osiem centrów nauczania i zachęcić kolejne 1,4 tys. nowych uczniów. Jestem przekonana, że uda nam się zrealizować te założenia, zarówno dzięki nowym otwarciom, jak i rosnącemu zasięgowi istniejących punktów – mówi Helen Doron.

Te prognozy znajdują odzwierciedlenie w rzeczywistości. Aż 11 placówek edukacyjnych MathRiders otwartych zostało w tym roku, a to znaczy, że ich właściciele dopiero od niedawna budują swoją bazę klientów. Biorąc pod uwagę, że dźwignię marketingową w tym biznesie stanowią polecenia, czyli marketing szeptany, to właściciele nowych punktów mogą się spodziewać rosnącego zainteresowania. Na korzyść franczyzobiorców działa też słaby system nauczania przedmiotów ścisłych w szkołach publicznych. Coraz więcej rodziców zdaje sobie sprawę, że wykształcenie techniczne jest cenione na rynku pracy, a w konsekwencji stawia na edukację swoich pociech w tym kierunku już na wczesnym etapie ich rozwoju. 
- Dzięki zastosowaniu metody MathRiders dzieci nie trzeba zmuszać do nauki. Na zajęciach dla najmłodszych akcent położony jest na wykształcenie w nich przekonania, że matematyka jest fascynująca i przydatna niemal we wszystkim, co robimy na co dzień - mówi Małgorzata Grymuza, masterfranczyzobiorca  MathRiders.

To w dużej mierze jej sieć MathRiders zawdzięcza swój obecny kształt w Polsce. Docelowo nasz kraj ma być organizacyjnie podzielony na obszary od 4 do 10 mln mieszkańców, co w zasadzie pznacza, że swojego dyrektora regionalnego ma mieć każde województwo. Na razie jednak jedynym takim menedżerem jest Małgorzata Grymuza, która przed czterema laty kupiła licencję na obszar Mazowsza. Dopóki nie pojawią się nowi masterfranczyzobiorcy, to właśnie ona będzie wspierać na starcie właścicieli szkół poza centralną Polską. W tym roku takie punkty powstały już w Lublinie, Gdyni i Wrocławiu.

Koszt zakupu licencji typu master jest negocjowany indywidualnie z brytyjską franczyzodawcą. Kwota może wynieść nawet kilkaset tysięcy złotych. To w dużej mierze tłumaczy, dlaczego MathRiders doczekała się nad Wisłą tylko jednego dyrektora regionalnego (czyli masterbiorcy). Większość franczyzobiorców interesuje licencja na mniejsze obszary, dzięki której można otworzyć centrum (na terenie do 100 tys. mieszkańców) bądź studio nauczania (do 30 tys. mieszkańców). Jej koszt to ok. 25 tys. zł, ale co najmniej drugie tylko pochłonie remont i wyposażenie lokalu, o którym więcej można przeczytać w artykule Rozum żąda przestrzeni na portalu Lokalnabiznes.pl.

Wydaje się, że plany podwojenia liczby klientów MathRiders uda się zrealizować. Będzie to jednak bardziej zasługa tegorocznych otwarć. No i jedynego, jak dotąd, masterfranczyzobiorcy. Chyba że, jak twierdzą przedstawiciele sieci, do Małgorzaty Grymuzy niedługo dołączy kolejny dyrektor regionalny. Rozmowy ponoć już trwają. (gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Żłobek

Hej! Chciałabym otworzyć żłobek- macie doświadczenia z jakąś franczyzą? Może jest tutaj jakis właściciel, który zechciałby ze mną porozmawiać nt. opłacalności...

1 wypowiedzi
ostatnia 11.03.2024
Praca licencjacja - franczyza McDonald's

Piszę pracę licencjacką na temat franczyzy jako formy prowadzenia działalności gospodarczej na przykładzie McDonald 's. Bardzo proszę o wypełnienie ankiety...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.05.2021
Akademia Bystrzaka

Podłączam się do pytania.

2 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020
Akademia Bystrzaka

Witam serdecznie Zastanawiam się nad Akademia Bystrzaka. Macie jakieś doświadczenia?

2 wypowiedzi
ostatnia 21.02.2020
Wirtualna Asystentka?

Moja siostra i jest bardzo zadowolona. Z tego co wiem to swój poczatek miała po kursie Poli Sobczyk z Barand Assist. I potem zaangażowała się w to całkowicie i dziś...

2 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2020
Wirtualna Asystentka?

Czy ktoś może pracuje jako WA i może podzielić się opinią? Zastanawiam się nad taką pracą. Znalazłam kilka kursów od Poli Sobczyk właśnie dla Asystentek i wygląda...

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2020
Czy warto zainwestować w szkołę językową?

Moim zdaniem warto. Jestem pewien, że znajomość języka angielskiego na pewno ci się przyda w przyszłości. Znając jakiś język obcy możesz też starać się o lepszą...

21 wypowiedzi
ostatnia 14.11.2019
Z korepetytora na dyrektora

Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...

3 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018