Anna Przybylska, dyrektor zarządzający w Paperhat Poland
Środa
10.12.2014
Witryna na przyciągnięcie uwagi klienta ma 3 do 8 sekund. O technikach stosowanych przez właścicieli sklepów opowiada Anna Przybylska, dyrektor zarządzający w Paperhat Poland.
 

Co decyduje o zainteresowaniu klienta przypadkowo mijanym sklepem?
Ocena atrakcyjności sklepu dokonywana jest niemal automatycznie, na pierwszy rzut oka. Wystrój sklepu i jego oznakowanie bywają określane mianem „niemego sprzedawcy”. Odpowiednia aranżacja witryny sklepowej jak i całego sklepu decyduje o efektywności sprzedaży. Duży wpływ na przyciągnięciu klienta mają wszelkie oznakowania świetlne wewnętrzne i zewnętrzne, kasetony, tablice, szyldy i oświetlenie. Jeśli oferowane produkty są odpowiednio wyeksponowane, oznaczone i wycenione – efektywność wzrasta.

Czy wystarczy umieścić towar na wysokości wzroku?
Zakłada się, że najlepiej sprzedają się produkty umieszczone na wysokości wzroku klienta, czyli około półtora metra nad powierzchnią ziemi. Jednak od tego jest mnóstwo wyjątków. Po pierwsze: towary niezbędne do codziennego życia, takie jak chusteczki lub zmywacz do paznokci, nie muszą być umieszczone w tym miejscu – klient i tak musi je wziąć, bez względu na to, gdzie by się nie znajdowały. Umieszczenie ich na wysokości wzroku jest po prostu marnotrawstwem cennej przestrzeni. Po drugie: ważny jest odbiorca. Jeśli dany produkt kierujemy do dzieci, to powinien znajdować się odpowiednio niżej, tak aby młody klient bez przeszkód mógł go samodzielnie wziąć z półki. Wysoko nie postawimy także produktów ciężkich, o dużych gabarytach, ponieważ ściąganie ich z górnych półek utrudnia zakupy.

A jak zadbać o atrakcyjną witrynę?
Właściciele sklepów popełniają wiele błędów związanych z wyglądem witryny. Do największych należy brak czystości, słabe oświetlenie, a także brak zmian w witrynie i prezentacja nieaktualnej kolekcji. Pamiętajmy również, że zwykły szyld czy słabej jakości oklejka okna nigdy nie wywrze na przechodniu tak silnego wrażenia, jak ciekawie zaprojektowany pylon czy eleganckie kasetony. Coraz częściej w witrynie pojawia się tzw. digital signage, czyli wyświetlacze, które prezentują informacje, reklamy i inne wiadomości. Najczęściej wykorzystywane są w placówkach bankowych, biurach operatorów telefonicznych, sklepów z elektroniką czy biur podróży.

Taka powtarzająca się na ekranie forma reklamy może jednak szybko się znudzić…
Myli się ten, kto sądzi, że ekrany wystawione w witrynie sklepu w nieskończoność odtwarzają ten sam materiał. Nośniki są coraz bardziej interaktywne, na przykład cyfrowe menu prezentowane w fast foodzie, które – dzięki połączeniu wielu paneli – pozwala w dowolny sposób rozmieścić prezentowane treści. Można także zaangażować klienta w prezentowane treści. Wystarczy nośnik z czujnikiem ruchu i aplikacja, która będzie reagować na ruchy klienta. W ten sposób klient samymi gestami, nawet bez podchodzenia do ekranu, może odtwarzać film, przeglądać aktualne promocje, czy choćby dowiedzieć się, gdzie jest poszukiwany przez niego towar.

To chyba dopiero kwestia przyszłości?
Niekoniecznie. Jeden z pośredników nieruchomości wprowadził takie rozwiązanie. Przechodnie mogli 24 godziny na dobę przeglądać aktualne ogłoszenia, bez konieczności wchodzenia do oddziału firmy, ponieważ ekran z czujnikiem ruchu został umieszczony w witrynie sklepu, a na chodniku zaznaczono gdzie należy stanąć, aby obsługa ekranu była możliwa. Z kolei w 2013 roku eBay uruchomił w dwóch miastach w USA tak zwane cyfrowe witryny sklepowe. Klienci mogli podchodzić do takiej witryny, zapoznać się z ofertą, wybrać i zamówić towar, który dodatkowo był dostarczany tego samego dnia. Jest to ciekawy trend, który będzie się na pewno rozwijać.
rozmawiał (dw)


POPULARNE NA FORUM

Własny biznes z małym kapitałem

To właśnie znalezienie dobrego pomysłu na biznes to obecnie największy problem przy zakładaniu własnej firmy. Działalność gospodarcza można dziś założyć online,...

234 wypowiedzi
ostatnia 21.10.2018
Biznes po stronie dobra

So, if you think that you need more entertainment, then make sure that you come to us only. Delhi escorts Delhi escort Delhi Call Girls Escorts in Delhi

52 wypowiedzi
ostatnia 21.10.2018
Organizacja stanowiska pracy

Warto mieć stały kontakt do dostawcy materiałów biurowych. Dzięki temu możemy liczyć na atrakcyjne zniżki i rabaty. W dzisiejszych czasach zakupy akcesoriów biurowych...

3 wypowiedzi
ostatnia 20.10.2018
Plewiska - notariusz

Szukasz dobrego notariusza lokalnie ? Kancelarię, którą przedstawię to notariusz plewiska. Wspaniałe miejsce i pełen profesjonalizm Pani notariusz Eweliny :)

1 wypowiedzi
ostatnia 19.10.2018
Prawo własności przemysłowej

Nie wiem jak to ma się dokładnie w przypadku prawa własności przemysłowej, ale myślę że ten artykuł pomoże Ci rozwiązać Twój problem

6 wypowiedzi
ostatnia 19.10.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Securing high grades made easy. Assignment help for every student at 20% off. Place your order now. 100% real content, 0% plagiarism, 24/7 live support. Flat 20% OFF on first...

152 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2018
Sklepy ze zdrową żywnością

Czy faktycznie sklep ze zdrową żywnością oferuje wartościowe jedzenie ? Okazuje się, że sklepy internetowe posiadają lepszej jakości produkty w lepszych cenach....

1 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018
Biznes po stronie dobra

If you are in Delhi and want to make your day memorable then escort in Delhi is always ready to make your day memorable and wonderful by giving best services. Escorts in...

52 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018