Franczyzowe drogerie chcą zwiększyć zyski swoich punktów sprzedaży wprowadzając ich ofertę do sklepów internetowych.
Środa
10.12.2014
Śladem sklepów spożywczych i restauracji, także drogerie wchodzą w sprzedaż internetową. Kto na tym zarobi?
 

Według raportu firmy IAB Polska dotyczącego rynku internetowego w Polsce w 2013 roku, 38 proc. internautów realizowało zakupy kosmetyków i chemii gospodarczej online. Nie umknęło to uwadze sieci drogerii, takich jak Jawa, Dayli czy Jasmin. Wymienione firmy zdecydowały się na wprowadzenie swojej oferty na platformę internetową Supersam.pl. Niektórzy mogliby obawiać się, że ten krok obniży obroty sklepów stacjonarnych.
- Wprost przeciwnie, sklepy stacjonarne zwiększą swoje obroty, ponieważ to właśnie z nich sprzedawane będą produkty zamówione w internecie. Klient odbiera je osobiście lub otrzymuje przesyłkę z zamówieniem – wyjaśnia Paweł Drewnowski, doradca ds. detalu sieci Jawa.

Drogerie obecne na tej samej platformie internetowej będą stanowiły dla siebie pewnego rodzaju konkurencję, między innymi dlatego, że użytkownik jednym kliknięciem będzie mógł porównać ceny w kilku różnych sklepach.
- Z założenia platforma ma skupiać wiele sklepów. Mamy nadzieję, że projekt stanie sią masowym, popularnym portalem FMCG. Dodatkowo oferta Jawy będzie dostępna dla klientów także w ramach specjalnych akcji promocyjnych – dodaje Paweł Drewnowski.

Potencjał sieci drogerii prowadzących sprzedaż w internecie w rzeczywistości wygląda następująco: Jasmin posiada ponad 200 sklepów, Jawa ponad 400, a Dayli ponad 170.
- Rozwój i upowszechnienie nowoczesnych technologii wpłynął na to, że zdecydowaliśmy się na rozszerzenie dystrybucji w kanale online. Chcemy, aby nasza oferta dotarła do wszystkich, którzy szukają w internecie dobrych, regionalnych produktów kosmetycznych. Liczymy, że usługa click & collect będzie odpowiedzią na oczekiwania naszych klientów, którzy będą chętnie realizować zamówienia przez internet – mówi Teresa Stachnio, wiceprezes Drogerii Jasmin.

Zakupy w internecie mogą okazać się większe, ponieważ po zakupie wybranych kosmetyków użytkownikom pojawiają się dodatkowe, sugerowane produkty. Prowadzenie e-drogerii może jednak także wiązać się z kosztami obsługi zamówień oraz z abonamentem płaconym za obecność na platformie zakupowej.
- Sprzedaż z wysyłką można rozpocząć właściwie od samego początku zaistnienia na platformie internetowej. Wymaga to odpowiedniego zaplanowania obsługi spływających zamówień. Wysokość kosztów dostawy jest ustalana indywidualnie przez sklep i jest widoczna dla klienta dokonującego zakupy po przejściu do koszyka z zamówieniem – wyjaśnia działanie systemu Agnieszka Piotrowicz, PR menedżer Supersam.pl.

To franczyzodawcy zadecydują, kto pokryje koszty obecności na platformie zakupowej – centrala czy franczyzobiorca. Początkowo sieci drogerii decydują się na przetestowanie sprzedaży internetowej w ramach Supersam.pl. Pozytywny wynik testu to po prostu konkretne zyski poszczególnych sklepów. Jeśli te będą wysokie, zarobi zarówno franczyzodawca, jak i partner. (dw)


/4/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

Biżuteria zawsze modna

Ja najczęściej jednak biżuterię kupuję u tradycyjnych jubilerów, ale z tego co widzę to to wygląda bardzo fajnie. Może się kiedyś skuszę.

47 wypowiedzi
ostatnia 30.03.2018
Polacy lubią prezenty

A ja np. nie przepadam, a już szczególnie nie lubię ani otrzymywania, ani składania życzeń. Chyba nie jestem standardową Polką, ale cóż. Każdy ma inne upodobania.

14 wypowiedzi
ostatnia 30.03.2018
Inwestycja w srebro - czy warto?

Warto.Jest to o wiele bezpieczniejsze niż inwestowanie w fundusze inwestycyjne czy w giełde.Jednoczesnie może dać o wiele lepsze dochody niż inwestowanie w lokaty, które...

53 wypowiedzi
ostatnia 30.03.2018
Pan od kosmetyków

To może być ciekawy biznes. Tu chyba potęgą jest Inglot.________________________________pisaniepracdyplomowych.edu.pl

9 wypowiedzi
ostatnia 26.03.2018
Paznokcie w natarciu

To biznes, który nie wymaga wielkiego nakładu finansowego. Kiedyś może w to wejdę._______________________http://pisaniepracdyplomowych.edu.pl

19 wypowiedzi
ostatnia 26.03.2018
Paznokcie w natarciu

Jaki rodzaj manicure jest najsolidniejszy i najlepszy na codzień?

19 wypowiedzi
ostatnia 26.03.2018
Biżuteria zawsze modna

Tutaj nie chodzi nawet o modę. Biżuteria jest sposobem na zachowanie kapitału. Po iluś tam latach nadal będzie coś warta. Pieniądze mogą stracić na wartości przez...

47 wypowiedzi
ostatnia 26.03.2018
Biżuteria zawsze modna

A ma ktoś pomysł na sprzedaż biżuterii męskiej?Konkretnie takie np.łańcuszki http://braccatta.com/pl/bizuteria-meskaW temacie biżuterii zawsze mówimy o tej...

47 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2018
zobacz więcej na forum