Nie tylko w centrum i na osiedlu

Pod szyldem Stopiątki funkcjonuje 18 pizzerii. Koszt inwestycji w biznes wynosi od 50 do 100 tys. zł. Kwota obejmuje zaplecze gastronomiczne wraz z profesjonalnym sprzętem kuchennym oraz wyposażenie i wystrój sali jadalnej, kompleksowy projekt, branding lokalu oraz jego remont. Zwrot inwestycji następuje po około roku.
Poniedziałek
15.12.2014
Pizzerie Stopiątki sprawdzają się w kilku typach lokalizacji. Potwierdza to przykład lokalu w Radomiu i Ełku.
 

- 2014 rok był dla nas bardzo intensywny pod względem rozwoju sieci. Od początku stycznia otworzyliśmy 8 nowych pizzerii. W 2014 roku pojawiliśmy się w Ełku, w strefie food court największej w północno-wschodniej części kraju galerii handlowej. To zupełnie inny format, niż ten, w którym działaliśmy do tej pory. Pomysł się sprawdził, bo obroty punktu od otwarcia utrzymują się na wysokim poziomie – twierdzi Marta Kołakowska, kierownik ds. rozwoju sieci. Jak twierdzi, o miejsce w galerii starało się kilku dużych graczy z branży gastronomicznej. – Była ostra rywalizacja. Jednak to nam udało się sprostać wymogom stawianym najemcom przez centrum handlowe i pozyskać odpowiedniego partnera w tej lokalizacji

Z kolej Stopiątka w centrum Radomia prezentuje nową koncepcję wystroju wnętrza. – Zmodyfikowaliśmy jej projekt, który jeszcze mocniej nawiązuje do czasów PRL i bardziej eksponuje nasze zamiłowanie do Syreny 105. – mówi Marta Kołakowska. Franczyzodawca wprowadził nową kolorystykę lamp i krzeseł w klimacie PRL-u, kanapy rodem z Syreny 105 oraz zabawne tabliczki nawiązujące do klimatu lokali gastronomicznych tamtych czasów. – Pizzeria szybko wzbudziła zainteresowanie zarówno za strony klientów, jak i klubów kultowego samochodu. Organizujemy tam również rodzinne imprezy i przyjęcia dla dzieci.

Obie Stopiątki - w Radomiu i w Ełku - od początku działalności generowały wysokie obroty. W pierwszym miesiącu ich sprzedaż była większa o 40 proc. w stosunku do innych nowootwartych punktów – Placówki należą do młodych franczyzobiorców, zaangażowanych w biznes. Obie na starcie generują ponadprzeciętne obroty w porównaniu do innych nowych lokali. Pierwsze miesiące to dla pizzerii okres tzw. „rozbiegu” i inwestowania w lokalny marketing. Wiele naszych restauracji bardzo szybko osiąga zadowalającą sprzedaż, jednak lokale w Radomiu i w Ełku przewyższyły nasze oczekiwania – chwali się menedżerka. Według niej sukces zapewniła dyscyplina partnerów, działania według standardów sieci i rozwiązań rekomendowanych przez Stopiątkę oraz konsultacja z centralą wszystkich podejmowanych decyzji.

Każda pizzeria ma różne otoczenie. Staramy się wybierać podobne lokalizacje pod względem liczby mieszkańców oraz ich upodobań. Inaczej jednak prowadzi się biznes w galerii handlowej, w centrum miasta czy na osiedlu. Inne są godziny otwarcia oraz potrzeby potencjalnych klientów. Razem z partnerem staramy się dopasować do specyfiki miejsca i wykorzystać maksymalnie jego potencjał – mówi Marta Kołakowska. Firma wspólnie z partnerami opracowuje indywidualną strategię dla każdego punktu oraz realizuje akcje dla całej sieci.   

W 2014 roku franczyzodawca podjął działania, które miały na celu obniżenie kosztów inwestycji w biznes, zarządzania placówką oraz zwiększenia sprzedaży. Przede wszystkim spadły koszty zaopatrzenia punktów franczyzowych w produkty. Stopiątka wprowadziła napoje sygnowane własną marką w niskiej cenie dla franczyzobiorców oraz nawiązała współpracę z dystrybutorem ostrych sosów TABASCO, co również wiąże się z lepszymi warunkami zaopatrzenia. Nowy partner biznesowy pokryje koszty wymiany materiałów reklamowych, co oznacza, że franczyzobiorcy otrzymają je za darmo.  (mk)


doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Zdrowo i Zielono

kontynuując wątek zapraszam również na ciekawy blog o zdrowej żywności gdzie znajdziecie wiele fit przepisów

9 wypowiedzi
ostatnia 12.10.2018
Zdrowo i Zielono

W ostatnim czasie bardzo popularne zrobiły się zdrowe przekąski oraz lunch który można bez problemów zabrać np. do pracy. Wymieniono już tu kilka stron a ja dorzucam...

9 wypowiedzi
ostatnia 12.10.2018
Franczyza 7Street - jakie opinie?

watches for men -- mens watches -- womens watches

4 wypowiedzi
ostatnia 11.10.2018
Piec do pizzy - jaki wybrać ?

jeżeli poszukujesz naprawdę dobrego pieca do pizzy zapraszam do kontaktu z zespołem gastrro.pl doradzą i przygotują ciekawą ofertę. Pieców jest tak dużo, że trzeba...

56 wypowiedzi
ostatnia 10.10.2018
Dobre miejsce na pizzerię

A jak uważacie są w okolicy jakieś dobre firmy które wykonują cięcie stali (https://gomar.org.pl/) ?

2 wypowiedzi
ostatnia 09.10.2018
Franczyza 7Street - jakie opinie?

Nie wiem czy to na tyle znana marka, że warto. Osobiście nie słyszałem. Widzę, w mapach Google https://maps.google.com, że głównie są w Warszawie. Ja szukałem tutaj...

4 wypowiedzi
ostatnia 08.10.2018
Catering dietetyczny Na Zdrowie - opłacalna inwestycja?

Temat opłacalny jak najbardziej, coraz więcej ludzi jednocześnie chce dobrze wyglądać i jednocześnie dużo pracuje, przez co niema czasu na robienie posiłków w domu....

53 wypowiedzi
ostatnia 03.10.2018
Lodziarnie Lody Przygoda - ktoś współpracuje?

Nie polecam współpracy z Lody Przygoda. Jeśli nie chcesz stracić kasy, to uważaj na tych byznesmenuf.

9 wypowiedzi
ostatnia 02.10.2018