Nie tylko w centrum i na osiedlu

Pod szyldem Stopiątki funkcjonuje 18 pizzerii. Koszt inwestycji w biznes wynosi od 50 do 100 tys. zł. Kwota obejmuje zaplecze gastronomiczne wraz z profesjonalnym sprzętem kuchennym oraz wyposażenie i wystrój sali jadalnej, kompleksowy projekt, branding lokalu oraz jego remont. Zwrot inwestycji następuje po około roku.
Poniedziałek
15.12.2014
Pizzerie Stopiątki sprawdzają się w kilku typach lokalizacji. Potwierdza to przykład lokalu w Radomiu i Ełku.
 

- 2014 rok był dla nas bardzo intensywny pod względem rozwoju sieci. Od początku stycznia otworzyliśmy 8 nowych pizzerii. W 2014 roku pojawiliśmy się w Ełku, w strefie food court największej w północno-wschodniej części kraju galerii handlowej. To zupełnie inny format, niż ten, w którym działaliśmy do tej pory. Pomysł się sprawdził, bo obroty punktu od otwarcia utrzymują się na wysokim poziomie – twierdzi Marta Kołakowska, kierownik ds. rozwoju sieci. Jak twierdzi, o miejsce w galerii starało się kilku dużych graczy z branży gastronomicznej. – Była ostra rywalizacja. Jednak to nam udało się sprostać wymogom stawianym najemcom przez centrum handlowe i pozyskać odpowiedniego partnera w tej lokalizacji

Z kolej Stopiątka w centrum Radomia prezentuje nową koncepcję wystroju wnętrza. – Zmodyfikowaliśmy jej projekt, który jeszcze mocniej nawiązuje do czasów PRL i bardziej eksponuje nasze zamiłowanie do Syreny 105. – mówi Marta Kołakowska. Franczyzodawca wprowadził nową kolorystykę lamp i krzeseł w klimacie PRL-u, kanapy rodem z Syreny 105 oraz zabawne tabliczki nawiązujące do klimatu lokali gastronomicznych tamtych czasów. – Pizzeria szybko wzbudziła zainteresowanie zarówno za strony klientów, jak i klubów kultowego samochodu. Organizujemy tam również rodzinne imprezy i przyjęcia dla dzieci.

Obie Stopiątki - w Radomiu i w Ełku - od początku działalności generowały wysokie obroty. W pierwszym miesiącu ich sprzedaż była większa o 40 proc. w stosunku do innych nowootwartych punktów – Placówki należą do młodych franczyzobiorców, zaangażowanych w biznes. Obie na starcie generują ponadprzeciętne obroty w porównaniu do innych nowych lokali. Pierwsze miesiące to dla pizzerii okres tzw. „rozbiegu” i inwestowania w lokalny marketing. Wiele naszych restauracji bardzo szybko osiąga zadowalającą sprzedaż, jednak lokale w Radomiu i w Ełku przewyższyły nasze oczekiwania – chwali się menedżerka. Według niej sukces zapewniła dyscyplina partnerów, działania według standardów sieci i rozwiązań rekomendowanych przez Stopiątkę oraz konsultacja z centralą wszystkich podejmowanych decyzji.

Każda pizzeria ma różne otoczenie. Staramy się wybierać podobne lokalizacje pod względem liczby mieszkańców oraz ich upodobań. Inaczej jednak prowadzi się biznes w galerii handlowej, w centrum miasta czy na osiedlu. Inne są godziny otwarcia oraz potrzeby potencjalnych klientów. Razem z partnerem staramy się dopasować do specyfiki miejsca i wykorzystać maksymalnie jego potencjał – mówi Marta Kołakowska. Firma wspólnie z partnerami opracowuje indywidualną strategię dla każdego punktu oraz realizuje akcje dla całej sieci.   

W 2014 roku franczyzodawca podjął działania, które miały na celu obniżenie kosztów inwestycji w biznes, zarządzania placówką oraz zwiększenia sprzedaży. Przede wszystkim spadły koszty zaopatrzenia punktów franczyzowych w produkty. Stopiątka wprowadziła napoje sygnowane własną marką w niskiej cenie dla franczyzobiorców oraz nawiązała współpracę z dystrybutorem ostrych sosów TABASCO, co również wiąże się z lepszymi warunkami zaopatrzenia. Nowy partner biznesowy pokryje koszty wymiany materiałów reklamowych, co oznacza, że franczyzobiorcy otrzymają je za darmo.  (mk)


Magda Kurda
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Subway podsumowuje rok

Szczerze Państwu współczuje, dziękuję za informacje i życzę zdrowia

2 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018
Wynajem kelnerów

Witam Co myślą Państwo o biznesie "wynajem kelnerów" do różnych lokali gastronomicznych (głównie myślę tutaj o hotelach gdzie ciągle potrzebują pracowników do...

1 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018
Jedzenie na zamówienie

Warto mieć na uwadze firmę, która trudni się produkcja jak i sprzedażą warzyw świeżych, jak również przetworzonych. My do firmy zamawiamy do tej- www.intermaxphu.pl ....

19 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018
Jedzenie na zamówienie

Jeśli chodzi o pizzę nic nigdy nie przebije pizzerii Amar! Ich pizza na dowóz w Bydgoszczy to najlepszy fast food w mieście. Lubię spotkać się ze znajomymi i zjeść...

19 wypowiedzi
ostatnia 18.04.2018
Subway podsumowuje rok

Zdecydowanie odradzam SUBWAY jako sposób na biznes. Apeluję - omijajcie tę firmę z daleka! Zainwestowaliśmy wraz z mężem w działający lokal, który okazał się...

2 wypowiedzi
ostatnia 16.04.2018
Subway - kanapki

Zdecydowanie odradzam SUBWAY jako sposób na biznes. Apeluję - omijajcie tę firmę z daleka! Zainwestowaliśmy wraz z mężem w działający lokal, który okazał się...

45 wypowiedzi
ostatnia 16.04.2018
Catering dietetyczny Na Zdrowie - opłacalna inwestycja?

Jak można sobie pozwolić na taką opcję to dlaczego nie? Po zmianie pracy nie miałam kompletnie czasu na gotowanie bo ilosć obowiązków mnie przytłoczyła, ale chciałam...

52 wypowiedzi
ostatnia 15.04.2018
Strona internetowe dla gastronomii i cateringu

Ciekawe propozycje daliście na temat asortymentu gastronomicznego. Nie jest to łatwy dział i są dość spore różnice cenowe i jakościowe. Według mnie w tej branży...

39 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2018
zobacz więcej na forum