15.12.2014

Auto Bania wyprzedzi taksówki?

Największą konkurencją partnerów Auto Bani są korporacje taxi i przewóz osób. Rywalizacja odbywa się w największych miastach.

Auto Bania zajmuje się odprowadzaniem pojazdów w godzinach nocnych. Klient zamawia kierowcę w telefonicznym centrum obsługi klienta podając informację skąd należy go odebrać i dokąd zawieźć. Następnie szofer dojeżdża we wskazane miejsce składanym skuterem, który mieści się w bagażniku. Ta sama usługa realizowana jest także przez szoferów samochodowych.
- Nasi szoferzy to grupa wykwalifikowanych kierowców. Zatrudniamy jedynie doświadczone i energiczne osoby z prawo jazdy kategorii B. Kierowcy Auto Bani posiadają nie mniej niż 20 lat oraz mają doświadczenie w prowadzeniu samochodów różnych marek – zapewnia Anna Markowska, przedstawiciel franczyzodawcy.

Kierowca Auto Bani składa skuter Fot. Auto Bania

Opłaty miesięczne partnerów Auto Bani ustalane są indywidualnie w zależności od wielkości aglomeracji i zaczynają się od 300 zł. W pierwszych trzech miesiącach współpracy franczyzodawca oferuje preferencyjne opłaty.

Pomysłodawcami biznesu są studenci, którzy chcieli dorobić na studiach. Założyli odprowadzanie.pl, które po pięciu latach działalności połączyło się w 2011 roku z Auto Banią. Pod tym szyldem działają partnerzy w Bydgoszczy, Poznaniu, Częstochowie, Wrocławiu oraz w Katowicach i na terenie Śląska. Franczyzodawca zarządza stołeczną jednostką.
- Naszym planem w 2015 roku jest dotarcie z konceptem do Trójmiasta, Lublina, Szczecina i Krakowa. Sezonowość w tym biznesie pojawia się tylko latem, kiedy klienci przebywają na urlopie, ale tylko w wybranych miastach. W tych odwiedzanych przez turystów przez cały rok nie zauważamy mniejszej liczby zleceń. Zdajemy sobie natomiast sprawę z konkurencji korporacji taxi oraz przewozu osób. Dlatego dbamy o rozpoznawalność firmy organizując akcje marketingowe oraz oferując konkurencyjne ceny – dodaje Anna Markowska.

Opłata początkowa za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł i obejmuje 200 tys. wizytówek oraz 50 kart stałego klienta. Centrala zapewnia system call center, który przekazuje zlecenie partnerom w ich miastach. Numer firmy znajduje się na jej głównej stronie internetowej, która jest pozycjonowana w wyszukiwarkach. Franczyzobiorcy korzystają z preferencyjnych opłaty za korzystanie z usług telefonii komórkowej a także z oprogramowania „Szofer”. Aplikacją umożliwia kontakt z kierowcą poprzez wysyłanie mu kursów i śledzenie na mapie w systemie komputerowym. (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0