Zimny biznes w ciepłym sezonie
Sprzedaż lodów to biznes sezonowy. Polacy jedzą je najczęściej od maja do sierpnia, kiedy sprzedaje się 70 proc. całej rocznej produkcji. Taki układ ma jednak swoje plusy – przez resztę roku można odpoczywać i planować pracę na kolejny sezon. Właśnie pod hasłem „latem zarabiaj, zimą odpoczywaj” Lody Przygoda zachęcają potencjalnych franczyzobiorców do współpracy. Jej właściciel, Łukasz Przygoda, sprzedaż lodów z automatu i gałkowych rozpoczął 8 lat temu. Dzisiaj posiada cztery lodziarnie własne i współpracuje z ośmioma franczyzobiorcami. Produkuje lody włoskie o smaku śmietankowym i czekoladowym – według własnej receptury. - Lada chwila w ofercie pojawią się nowe smaki – zapowiada Łukasz Przygoda. W punktach Lody Przygoda klienci dostaną także gofry. Ponadto sieć współpracuje z Zieloną Budką, o której produkty zainteresowani partnerzy mogą poszerzyć swoją ofertę.
Inwestycja w gotową budkę gastronomiczną wynosi ok. 45 tys. zł. Jeśli wolą kupić maszynę z lodami do lokalu, to zmieszczą się w kwocie 35 tys. zł.
- W nowym sezonie oferujemy też mobilny punkt - przyczepkę gastronomiczną. Jej koszt to 43 tys. zł. To rozwiązanie idealne na festyny, targi, koncerty i inne tego typu imprezy – mówi Łukasz Przygoda.
Od maja do września franczyzodawca pobiera opłatę licencyjną w wysokości 500 zł.
- Jednak każdy przystępujący do naszej sieci w ciągu pierwszego sezonu działalności zwolniony jest z opłat franczyzowych – zapewnia Łukasz Przygoda. Dodaje też, że część opłat jest przeznaczona na cele dobroczynne i trafia do fundacji Anny Dymnej. - Jesteśmy jedną z nielicznych firm działających na licencji, która przekazuje część opłaty franczyzowej na takie cele – twierdzi właściciel sieci.
W przyszłym roku sieć chce się powiększyć o 10 nowych punktów. Idealnym miejscem dla nich są okolice szkół, kościołów, galerii handlowych, najlepiej w pobliżu centrum miasta. Konkurencja na polskim rynku lodowym jest spora i się zaostrza, podczas gdy Polacy wciąż jedzą niewiele lodów w porównaniu z innymi krajami. Średnio w ciągu roku zjadamy nieco ponad 4 litry lodów, podcza gdy Finowie jedzą nawet 14 litrów, mieszkańcy Włoch, Danii, czy Irlandii ok. 8-9 litrów lodów, a Stanów Zjednoczonych ponad 20 litrów. Tak wynika z ubiegłorocznego podsumowania rynku przygotowanego przez Nordis, producenta lodów i mrożonek. Portal branży lodziarskiej iLody.com szacuje z kolei, że do 2016 roku spożycie lodów w Polsce sięgnie 4,65 litrów na osobę, czyli nieznacznie wzrośnie. (dp)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Targi Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki to 3 dni spotkań biznesowych, 150 konceptów franczyzowych i kilka tysięcy przedsiębiorców zainteresowanych otwarciem własnej firmy pod znaną marką.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali