Mimo że biznes skierowany jest do miast liczących 15-30 tys. mieszkańców, sprawdza się także w kilku tysięcznych miejscowościach.
Radosław Charubin, właściciel Lodów Bonano
Poniedziałek
26.01.2015
Dokładna liczba lodziarni Bonano będzie znana wiosną - o kosztach wejścia w biznes i ekspansji zagranicznej opowiada Radosław Charubin, franczyzodawca.
 

Lody Bonano posiadają w Polsce prawie 200 lodziarni. Czy to nie najlepszy moment na wejście na zagraniczne rynki?
W tym roku pojawiliśmy w chorwackim Zadarze. Być może współpraca z franczyzobiorcą zaowocuje podpisaniem umowy na wyłączność na całą Chorwację. Baliśmy się początkowo, że świderki Bonano przegrają z popularnymi tam lodami gałkowymi. Nasze obawy na szczęście się nie potwierdziły. Poza tym mamy coraz więcej zapytań o współpracę od Polaków mieszkających w Niemczech i na wyspach brytyjskich, którzy chcieliby tam poprowadzić lodowy biznes.

Jak przebiegał rozwój sieci od chwili jej powstania?
Pierwsza lodziarnia Bonano powstała w 2003 roku. Pierwotne założenia zakładały, że punkty sprzedaży będą powstawały na Podlasiu, ale zainteresowanie przedsiębiorców z innych regionów Polskich przeszły moje oczekiwania. Największych przyrost lodziarni Bonano miał miejsce w dwóch ostatnich latach. W 2013 roku przybyło 50 lokali, a w 2014 roku – 75. Sieć urosła do blisko 180 lodziarni. Pod koniec minionego roku podpisaliśmy ponad 20 umów franczyzowych, ale ich dokładna liczba będzie znana wiosną. Często dotychczasowi partnerzy nie poprzestają na otwarciu jednego punktu, decydując się w następnym sezonie na rozszerzenie działalności o kolejne placówki.

Jakie są warunki współpracy z Lodami Bonano?
W zależności modelu współpracy wymagana powierzchnia wynosi 10-25 m2 przy lokalu stacjonarnym, 8 m2 jeśli myślimy o prowadzeniu wyspy lodowej w galerii handlowej. W przypadku otwierania lodziarni w istniejącym już lokalu, np. w kawiarni, potrzeba 3-5 m2. Format prowadzonego biznesu decyduje o kwocie inwestycji. Na stacjonarną lodziarnię wydamy ok. 15 tys. zł, zakładając, że dzierżawimy maszynę do produkcji lodów, a 10 tys. zł pochłoną prace remontowe lokalu. Największy wydatek wiąże się w naszej branży zakup sprzętu do robienia świderków, który kosztuje 34 tys. zł. Dlatego umożliwiamy rozłożenie płatności na dwie raty, wypożyczenie lub leasing urządzenia. Miesięczne opłaty licencyjne pobieramy tylko w okresie prowadzenia sprzedaży. Przekazujemy partnerowi projekt lokalu, niezbędną dokumentację sanitarną, projekty reklamy zewnętrznej i materiałów marketingowych. Szkolenia, które odbywają się w placówce własnej i lokalu franczyzobiorcy, obejmują poznanie receptur oraz obsługę urządzeń.
rozmawiał (dw)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

POPULARNE NA FORUM

Hand Roll Tsuru Sushi co myślicie ?

Witam czy ktoś miał styczności z tym konceptem ?Ktos prowadzi taki punkt ?Lub posiada jakieś spostrzeżenia po spotkaniu z przedstawicielami tego konceptu ?

1 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2018
Catering się opłata?

Słyszałem że catering okolicznościowy poznań jest rozwiązaniem niezwykle wygodnym, w sam raz dla zabieganych - nie trzeba robić zakupów ani gotować, otrzymujemy...

3 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Catering się opłata?

Pewnie że opłaca się prowadzić firmę cateringową, Mam znajomego który prowadzi, firmę Nelson - Catering & Events i mają bardzo dużo zamówień , na co dzień jak i...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie w dobrym miejscu

Lokalizacja jest bardzo ważna moim zdaniem, często widać że restauracje czy trucki z jedzeniem gdy stoją w słabym miejscu to mają mały ruch. Ostatnio w centrum...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie na zamówienie

Sprawdź sobie Pure&Fresh - catering dietetyczny, diety pudełkowe, dieta na życzenie. No ogólnie są świetni, jedzenie jest wręcz przepyszne. Biorę od nich pełną dietę...

21 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
Catering się opłata?

Witam serdecznie. Od pewnego czasu już pracuję jako kucharz w firmie cateringowej Weranda - catering poznań . Rozmyślam nad założeniem własnej działalności właśnie w...

3 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
McDonalds opinie o franczyzie

McDonald robi bardzo dobrą kawę. To im trzeba przyznać. ______________________ Praca licencjacka z marketingu

2 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018
Wynajem kelnerów

To może być bardzo dobra opcja biznesowa. _______________ Marketing

3 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018