Zdaniem właściciela marki MBE polski oddział ma szansę osiągnąć poziom rozwoju sieci hiszpańskiej, w której obecnie działa 189 centrów usługowych.
Wtorek
13.01.2015
Licencja master na Polskę firmy MBE wraca do właściciela marki, który planuje restrukturyzację i liczne otwarcia.
 

Firma Mail Boxes Etc. (MBE) od 2003 roku oferuje w Polsce usługi biurowo-biznesowe dla firm i klientów indywidualnych. Wśród nich są m.in. wysyłki kurierskie i usługi transportowe oraz wynajem skrytek pocztowych wraz z dostępem do w pełni wyposażonego stanowiska komputerowego. Przez 11 lat właścicielem licencji master na Polskę była firma Parta, której udało się zaadaptować system dla polskiego rynku i pozyskiwać partnerów w czasach, gdy w Polsce franczyza nie była jeszcze tak popularną formą prowadzenia biznesu jak dzisiaj. Niestety, w porównaniu do innych krajów Unii Europejskiej, dotychczasowemu master franczyzodawcy nie udało się uruchomić zbyt wielu placówek w naszym kraju - w 2014 roku działało ich łącznie 16.
- Wynik ten znacząco odbiegał od liczby nowych punktów w takich krajach jak Hiszpania, Włochy, Niemcy czy Austria, w związku z tym właściciel marki – MBE Worldwide S.p.A. z siedzibą w Mediolanie – postanowił wejść na rynek polski i samodzielnie rozwijać strukturę – mówi Dawid Wojtarowicz, menedżer ds. wsparcia rozwoju firmy Mail Boxes Etc. - Firma ma na tym polu duże doświadczenie, MBE Worldwide S.p.A. w wielu krajach Europy i reszty świata zarządza siecią ponad 1,5 tys. placówek.

Najwięcej europejskich punktów MBE  powstało we Włoszech (528 centrów usługowych), Hiszpanii (189), w Niemczech (149), Wielkiej Brytanii (143) i w Rosji (90). Według właściciela marki potencjał Polski w nadchodzących latach jest porównywalny wielkościowo z Hiszpanią i znacznie większy niż dotychczasowe 16 placówek, dlatego MBE Worldwide S.p.A przejęła w 2014 roku bezpośrednio zarządzanie systemem MBE w Polsce, utworzyła spółkę MBE Poland Sp. z o.o. i rozpoczęła proces reorganizacji.
- Obecni franczyzobiorcy otrzymają dodatkowe rozbudowane szkolenia i wsparcie marketingowe, które pozwoli zwiększyć osiągane obroty, a marka zwiększą swoją rozpoznawalność – zapowiada Dawid Wojtarowicz.

Zmianie ulegną również warunki przystąpienia do systemu. Choć kwotę inwestycji utrzymano na tym samym poziomie (od 100 do 130 tys. zł), to zmodyfikowano opłaty franczyzowe oraz ich strukturę, m.in. opłatę marketingową (2 proc.) zastąpiono opłatą za marketing regionalny w wysokości 1,5 proc. Wprowadzono opłatę NFM przeznaczoną na fundusz zarządzany przez franczyzobiorców (marketing ogólnopolski i promocję marki) w wysokości 2,5 proc. Opłata została w całości zamrożona, aż do czasu osiągnięcia liczby placówek, pozwalającej na zgromadzenie sumy, gotowej sprostać kosztom organizacji takich kampanii.
- Planujemy pozyskanie ok. 10 nowych lokalizacji w 2015 roku, a w ciągu kolejnych trzech lat - 50 na terenie całej Polski – deklaruje Dawid Wojtarowicz. - Na początku chcemy się skupić na większych miastach, gdzie MBE nie ma jeszcze swoich oddziałów. Takich jak Białystok, Lublin, Gliwice, Rzeszów czy Gdańsk.

Czy otwarcie 50 punktów w tak krótkim czasie to cel możliwy do zrealizowania? Według przedstawicieli firmy rozwojowi sieci sprzyja sytuacja rynkowa.
- Rynek usług kurierskich powoli się stabilizuje i wzrasta również świadomość klienta. Jednym z kluczowych kryteriów staje się nie tylko cena ale również jakość danego towaru i usługi – mówi menedżer ds. wsparcia rozwoju firmy Mail Boxes Etc. - Poprzez dywersyfikację wachlarza usług będziemy w stanie kompleksowo sprostać oczekiwaniom outsourcingowym większości firm z sektora MŚP w Polsce.


POPULARNE NA FORUM

Pierwszy biznes dla 20-latka

Trzeba pamiętać też o tym, że w przypadku tak młodego wieku nie zawsze będziemy mogli pozwolić sobie na własne biuro. Rozwiązaniem może być korzystanie z biura na...

65 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2018
Pierwszy biznes dla 20-latka

Trzeba pamiętać też o tym, że w przypadku tak młodego wieku nie zawsze będziemy mogli pozwolić sobie na własne biuro. Rozwiązaniem może być korzystanie z biura na...

65 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2018
Agencja marketingowa - czy warto?

Ja na początku nie byłam przekonana czy to nie będzie wydawanie pieniędzy w błoto taka agencja marketingowa. Mąż mnie w sumie przekonał, żeby spróbować i zamówiłam...

8 wypowiedzi
ostatnia 13.08.2018
Sale na konferencje i spotkania

Bardzo istotne jest, żeby wybrać na taką okoliczność odpowiednie miejsce. Nie może tam panować jakiś chaos, czy ogólnie źle się prezentować takie miejsce. Moim...

3 wypowiedzi
ostatnia 12.08.2018
Agencja marketingowa - czy warto?

Jasne że warto, kiedyś zastanawiała mnie reklama Lubliniec niby małe miasteczko ale reklamę trzeba robić. Postawiłem na marketing i pozycjonowanie stron internetowych....

8 wypowiedzi
ostatnia 08.08.2018
Jak pozycjonować stronę internetową?

nie wystarczy sama optymalizacja, trzeba też dodawać linki, pozycjonowanie stron Opole żeby widoczność rosła. Dodawać zaplecza i wiele innych.

185 wypowiedzi
ostatnia 08.08.2018
Jaka drukarnia online?

Ostatnio drukowałem w https://www.drukowalnia.pl/, też spoko opcja, już następnego dnia wszystko było gotowe.

141 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2018
Sklep internetowy w modelu dropshipping?

Wszystkie te problemy można załatwić przy pomocy porządnej platformy e-commerce, gdzie zapewniona jest płynna łączność z dostawcami dlatego nie musimy się martwić o...

87 wypowiedzi
ostatnia 01.08.2018