12.01.2015

Czy zapach przyciągnie franczyzobiorców?

Perfumerie Refan najlepiej radzą sobie w miastach powyżej 25-30 tys. mieszkańców.

Oferowany przez bułgarską firmę Refan Bulgaria Ltd. pomysł na biznes różni się od konkurencji m.in. sposobem dystrybucji produktu – na stoiskach i w sklepach marki perfumy sprzedawane są na mililitry, co ułatwia kupującym podjęcie decyzji zakupowej. Zamiast standardowo oferowanych 20, 50 lub 100 ml mogą kupić tyle, na ile pozwala im domowy budżet. Nietypowy model biznesowy zapewnia więc stały dopływ klientów, a jednocześnie, dzięki wysokim marżom, umożliwia potencjalnym partnerom biznesowym zwrot z inwestycji po około roku.   

Właścicielka Perfumerii Refan napełnia flakonik perfumami.

Sklepy lub stoiska Refan powstają w galeriach handlowych i przy głównych ulicach miast. Minimalna powierzchnia butiku waha się od 30 do 45 m2.

- Proponujemy współpracę, która nie wymaga dużych nakładów finansowych. Inwestycja w biznes wynosi 12 tys. euro i obejmuje wydatki na wyposażenie sklepu, materiały reklamowe oraz darmowe testery – zapewnia Tanya Hristozova, menedżer ds. sprzedaży sieci Refan. – Franczyzobiorca, który miesięcznie sprzeda średnio 35-45 litrów perfum może liczyć na zyski. Nasz biznes sprawdził się już w ponad 400 punktach sprzedaży w 23 krajach na całym świecie. W Polsce poszukujemy master franczyzobiorcy i franczyzobiorców, którzy poprowadzą butiki lub stoiska pod naszą marką.

W ofercie butiku znajduje się ponad 150 rodzajów różnych aromatów produkowanych we Francji i Wielkiej Brytanii, mydła i produkty do kąpieli. Wśród składników znajdują się: olejek różany, jogurt, komórki macierzyste i inne olejki eteryczne. Klienci w punktach Refanu mogą kupić także świece  i aromaty  do domu.

Sklep lub stoisko z perfumami sprawdza się jako biznes rodzinny. Franczyzobiorcy nie odprowadzają żadnych opłat miesięcznych. W trakcie bieżącej działalności centrala zapewnia dotowarowanie placówki i wsparcie regionalnego opiekuna sprzedaży.