22.01.2015

Pandora zawitała do kolejnych miast

Franczyzobiorca musi mieć 800 tys. zł na inwestycję w sklep marki.

Firma jubilerska Pandora została założona w 1982 roku w Kopenhadze, w Danii. Dziś marka obecna jest w ponad 80 krajach, na sześciu kontynentach i posiada około 9,8 tys. punktów sklepów. W ciągu 5 lat obecności w Polsce firma otworzyła 210 punktów sprzedaży, 21 z nich prowadzą franczyzobiorcy. Ostanie otwarcia miały miejsce w Galerii Warmińskiej oraz C.H. Lublin Plaza.

Klientki w sklepie Pandora. Fot. Pandora

Pandora jest znana głównie z bransoletek, ale w asortymencie znajdują się również pierścionki, kolczyki oraz naszyjniki.

– Nasza strategia rozwoju koncentruje się na otwarciach sklepów albo niewielkich stoisk w sklepach jubilerskich sprzedających różne marki – mówi Dorota Pomacho-Pątkiewicz, dyrektor zarządzająca regionem Europy Środkowej i Wschodniej w firmie Pandora.

Ubiegły rok firma może zaliczyć w Polsce do wyjątkowo udanych.

- Zarówno wyniki finansowe, jak i rozpoznawalność naszej marki stale rosną. Klienci postrzegają nas jako rzetelną, wiarygodną, a jednocześnie modną markę. Wprowadzamy siedem kolekcji rocznie, dzięki czemu klienci mogą zawsze znaleźć w naszych sklepach coś nowego. W październiku otworzyliśmy na polskim rynku sklep internetowy, który sprawił, że nasza biżuteria jest teraz łatwiej dostępna dla wszystkich klientów.

Inwestycja w budowę sklepu z biżuterią Pandora to ok. 400 tys. zł, na pierwsze zatowarowanie trzeba przeznaczyć 350-400 tys. zł. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 10 tys. zł, zaś opłata miesięczna to 1 proc. od obrotu netto. Informacje dotyczące lokalizacji salonów Pandora można znaleźć w artykule na portalu Lokalnabiznes.pl.

Franczyzobiorca może liczyć na pomoc w zatowarowaniu sklepu oraz wsparcie visual merchandiserów. Pracownicy sklepu przechodzą szkolenia produktowe oraz sprzedażowe. Na zwrot inwestycji trzeba czekać około dwóch lat. (mak)