Powstanie 200 sklepów Alma Smart
O tym, że na rynku małych sklepów osiedlowych pojawia się nowy gracz, pisaliśmy jeszcze pod koniec grudnia 2014. Dziś znamy już większość informacji dotyczących tego, jak rozpocząć własny biznes spod znaku Alma Smart. Na początek wiadomość dla wszystkich, którzy dopiero myślą o otwarciu własnego sklepu: Alma jest otwarta na wszystkich kandydatów, również tych bez doświadczenia w branży. W grę wchodzą otwarcia zarówno przez samodzielnych przedsiębiorców, jak i przez małżeństwa, a nawet całe rodziny.
– Zależy nam na odpowiedzialnym zaangażowaniu w biznes. Opcja biznesów rodzinnych jest jak najbardziej spójna z planowaną strategią rozwoju – mówi Aleksandra Budzińska, PR menedżer spółki Alma Market.
Alma Smart ma być konceptem franczyzowym. To zupełnie inny model współpracy, niż preferuje Żabka, budująca sieć agentów. W ramach agencji przedsiębiorca nie jest właścicielem towaru na półkach, jego zarobek pochodzi z prowizji zależnej od wielkości sprzedaży. W Almie to franczyzobiorca będzie ponosił koszt zatowarowania i inwestycji w remont i wyposażenie sklepu. Jaki? To franczyzodawca ujawni tylko zainteresowanym.
– Kwoty inwestycji ustalane są indywidualnie. Przewidziana jest opłata wstępna, jak również bieżąca opłata miesięczna, której poziom będzie zależny od wysokości sprzedaży oraz progów obrotowych wypracowanych przez sklep. Ma to działać jako swoisty system motywacyjny – tłumaczy Budzińska.
Franczyzodawca podzieli się swoim know-how i wsparciem marketingowym. Udostępni też partnerom 60 tys. pozycji asortymentowych, z których 3 tys. będą stanowić produkty dostępne do tej pory wyłącznie w Delikatesach Alma. Sklepy mają być otwierane na powierzchni ok. 200-400 m2 w centrach dużych miast i osiedlach mieszkaniowych. Na półkach stać będzie ok. 8 tys. towarów. Mają one pochodzić od dostawców wskazanych przez centralę oraz kilku lokalnych hurotwników, zasugerowanych przez franczyzobiorcę.
W tej chwili Alma prowadzi już rozmowy z pierwszymi kandydatami na franczyzobiorców. Potencjał rynku dla swojego konceptu szacuje na 200 sklepów, a w tym roku chce zacząć od maksymalnie 20 otwarć. Zgodnie z zasadą: jakość, nie ilość.
– W przypadku sklepów funkcjonujących, gdzie zostanie przeprowadzony kosmetyczny remodeling, zwrot z inwestycji może być nawet kilkumiesięczny. Oferujemy również możliwość skorzystania ze wsparcia finansowego, nawet dla przedsiębiorców bez historii działalności – mówi Budzińska.
Czy Alma na trwałe zagości w polskim krajobrazie handlowym? Wchodzi wprawdzie na konkurencyjny rynek, ale ma ważny atut – znaną markę. Teraz trzeba będzie jeszcze zbudować sieć...
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Choć rynek w branży spożywczej jest bardzo konkurencyjny, nadal można na nim otwierać rentowne sklepy – mówi Monika Kosz-Koszewska, rzecznik prasowy Grupy Chorten.
Dawid Maciołek po wielu latach pracy dla dużej korporacji, otworzył sklep Kraina Serów. Dlaczego zdecydował się na tę markę?
Już 15 i 16 marca na Targach Franczyza na PGE Narodowym pojawi się mniej więcej 50 wystawców. Wśród nich firmy z branży spożywczej.
Sieć sklepów Stokrotka oferuje wsparcie franczyzobiorcom w wysokości do 1 mln zł. Franczyzodawca szuka obecnie partnerów przede wszystkim na Podkarpaciu.
Kiryla Valadkievych pochodzi z Białorusi, a w Polsce mieszka od trzech lat. Najpierw pracował w firmie budowlanej, potem kurierskiej. Aż w końcu zdecydował się na franczyzę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....