Salony Recman powstają w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Ale niewykluczone, że pojawią się też w mniejszych miejscowościach, jeśli potencjał sprzedażowy okaże się obiecujący.
Poniedziałek
02.02.2015
Franczyzodawca, który oferuje prowadzenie salonu odzieżowego w dwóch formatach, przeprowadza lifting sklepów.
 

Nowa aranżacja przestrzeni, meble oraz elementy dekoracyjne – to wszystko ma pozwolić na lepszą ekspozycję odzieży i akcesoriów w salonach odzieżowych Recman. Firma działa na rynku od blisko trzech dekad, a jej ubrania można kupić w 65 sklepach franczyzowych, 7 partnerskich i jednym własnym.  Niedługo ich wnętrza zostaną odświeżone.
– Ze względu na rozwój marki oraz planowane otwarcia nowych lokalizacji podjęliśmy decyzję o przygotowaniu nowego shop conceptu, który nie tylko wyróżni nas na tle konkurencji, ale przede wszystkim sprawi, że klienci poczują się w naszych salonach wyjątkowo – mówi Wojciech Tulwin, marketing menedżer sieci.

Remodelling przeszły już trzy sklepy – na warszawskiej Woli, w Markach oraz w Gliwicach. Teraz na pierwszy ogień pójdą punkty otwarte 4-5 lat temu. Franczyzodawca zapewni projekt i wskaże dostawcę wyposażenia, ale koszty remontu są po stronie franczyzobiorców. Nowe placówki będą powstawać już według zmienionych wytycznych dotyczących wykończenia wnętrza.

Współpracę z Recmanem można podjąć na dwa sposoby – w systemie franczyzowym lub partnerskim. Franczyzobiorca otwiera nowy salon firmowy Recman, w którym oferowane są tylko i wyłącznie produkty sygnowane logo franczyzodawcy. Jego inwestycja wiąże się przede wszystkim z kosztami aranżacji salonu wg standardów marki. Prace wykończeniowe i zakup mebli wiążą się ze średnim wydatkiem na poziomie 750 zł na 1 m2. Ubrania z metką Recman można też sprzedawać w niezależnych sklepach multibrandowych. W takim przypadku do standardów sieci dostosowuje się tylko odpowiednią część powierzchni.
– W modelu partnerskim, w przeciwieństwie do franczyzowego, partner płaci dodatkowo za dostarczony towar. Towar w salonach franczyzowych jest własnością firmy, a franczyzobiorca otrzymuje atrakcyjną prowizję od uzyskanej sprzedaży – mówi Wojciech Tulwin.

Wysokości prowizji jednak nie zdradza, informując, że jest ona ustalana na końcowym etapie rozmów. Szacunkowy okres zwrotu dla salonu Recman wynosi 1-2 lata, choć oczywiście jest zależny od szeregu czynników: – Lokalizacji, kosztów inwestycji oraz przede wszystkim zaangażowania partnera – wylicza Tulwin. – W niektórych przypadkach inwestycja zwróciła się nawet w ciągu kilku miesięcy.

Franczyzodawca ma w planach kolejne otwarcia. W tym roku salony ruszą m.in. w Radomiu, Koninie, Płocku oraz Szczecinie.
– Jednocześnie chcemy zrealizować lifting wystroju w co najmniej 10 lokalach oraz skoncentrować się na przekształceniu najlepiej prosperujących sklepów partnerskich w salony franczyzowe – zapowiada Tulwin. – W ciągu 2-3 lat chcemy zarządzać także pierwszymi punktami za granicą.

Segment odzieży męskiej jest jednym z najszybciej rozwijających się w branży modowej. Co roku na rynek wchodzą kolejne nowe marki, nakręcając tym samym spiralę konkurencji. Zdaniem franczyzodawcy Recman, w takim środowisku przetrwają ci, którzy będą potrafili się wyróżnić. Stąd pomysł liftingu sklepów, dopracowywanie produktu oraz działania marketingowe.
– Dbamy o regularne szkolenia oraz badania Tajemniczy Klient. Od 2011 roku marka Recman jest oficjalnym sponsorem reprezentacji Polski mężczyzn w tenisie – dodaje menedżer. (gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021