Monetia podliczy urząd skarbowy

Monetia, która powstała w 2006 roku, współpracuje z wystawcami płatności masowych m.in. Multimedia, Vectra, PGE, urzędami skarbowymi czy licznymi wspólnotami oraz spółdzielniami mieszkaniowymi.
Poniedziałek
09.02.2015
Franczyzodawca podpisał umowę na obsługę kasową urzędów w województwie łódzkim.
 

Monetia, dzięki podpisaniu pod koniec stycznia tego roku kontraktowi, przejmie obsługę transakcyjną w 25 urzędach skarbowych działających na terenie województwa łódzkiego. Dodatkowo uruchomi na potrzeby Izby Skarbowej kolejne dwa punkty. Jest to pierwsza tego typu umowa w Polsce.
- Dotychczas jeszcze żadna izba skarbowa w Polsce nie korzystała w takim zakresie z outsourcingu kasowego. Powierzono nam obsługę okienek kasowych w każdym urzędzie. Cieszę się z zaufania posiadanaego wśród tak wymagających klientów - komentuje Wojciech Jóźwiak, prezes Monetii.

W efekcie zawartego kontraktu udział spółki w rynku urzędów skarbowych wzrósł do 11 proc. Łącznie z nowo przejętymi punktami Monetia obsługuje już 43 z 400 urzędów w całej Polsce. Transakcja przyniesie agencji płatniczej wzrost rocznych obrotów o 9,6 proc., do 2,85 mld zł.
- Ten kontrakt wzmacnia naszą pozycję na krajowym rynku transakcji gotówkowych. – podkreśla Wojciech Jóźwiak. – W strategii założyliśmy, że do końca roku pozyskamy dla outsourcingu kasowego 5-6 instytucji. Byliśmy ostrożni, bo pracujemy z bardzo wymagającym klientem – to urzędy państwowe, jednostki samorządu terytorialnego i banki. Tymczasem ten plan został przekroczony. Kolejnym wyzwaniem będzie konsolidacja rynku gotówkowego.

Zgodnie ze strategią Monetia rozwija outsourcing kasowy w sektorze publicznym: instytucje państwowe i samorządowe oraz w sektorze komercyjnym – zwłaszcza wśród banków, z którymi współpracuje przy obsłudze urzędów miast i gmin. Wśród pozostałych klientów jest ponad 100 spółdzielni mieszkaniowych, duże firmy i przedsiębiorstwa oferujące usługi dla ludności – zakłady energetyczne, wodociągowe, telekomy. Outsourcing kasowy zapewnia im ciągłość obsługi transakcji klientów końcowych lub interesantów przy jednoczesnym uzyskaniu pozytywnych efektów ekonomicznych i biznesowych, tj. usprawnienie części procesów i ograniczenie kosztów.

Doświadczeni partnerzy Monetii mogą skorzystać na współpracy licencjodawcy z urzędem skarbowym zyskując gotowe lokalizacje do prowadzenia biznesu. Na koszty uruchomienia punktu kasowego składają się wydatki ponoszone na wybudowanie boksu kasowego lub adaptację już istniejącego, zakup komputera i drukarki, sejfu, zabezpieczenie agencji, materiały biurowe. Nowy agent otrzymuje pełne oznakowanie nowego punktu wraz z pozostałymi materiałami marketingowymi w ramach opłaconego pakietu startowego. (dw)


Daniel Wilk
dziennikarz