Biznes nie wyszedł? Nic straconego
Przyzwyczailiśmy się pisać o odważnych, którzy zdecydowali się przejść z etatu na swoje. Coraz częściej także zdarza się, że przedsiębiorca z perspektywą zamknięcia swojego biznesu wybiera franczyzę. Jest jeszcze inna możliwość. Dyskonty Czerowna Torebka działają w modelu agencyjnym, co oznacza, że centrala poszukuje doświadczonych właścicieli sklepów spożywczych, którzy zostaną kierownikami nowo powstałych placówek.
- Wśród kandydatów jest wielu przedsiębiorców, którzy do tej pory prowadzili placówki niezrzeszone, ale ze względu na postępującą konsolidację rynku, musieli zakończyć swoją działalność. Otrzymujemy także dużą liczbę zgłoszeń od kierowników niższego szczebla z konkurencyjnych placówek. Takie osoby zazwyczaj bardzo dobrze się sprawdzają w roli agenta Dyskontu Czerwona Torebka - twierdzi Maciej Bartosik z biura prasowego spółki Czerwona Torebka.
Sieć zamknęła rok 2014 liczbą 31 sklepów na terenie 15 polskich województw. W tym roku dołożyła sześć kolejnych, w tym w województwie świętokrzyskim, gdzie do tej pory Dyskont jeszcze nie działał. Punkty ruszyły m.in. we Włocławku, Jastrzębiu-Zdroju, Starachowicach i Pile. Wszystkie otwarte są w godzinach 7-21 przez cały tydzień. To spore wyzwanie, które stoi przed nowymi kierownikami - agentami.
- Zarządzanie Dyskontem Czerwona Torebka wymaga dużych umiejętności organizacyjnych, przede wszystkim z zakresu prowadzenia własnej działalności gospodarczej i koordynowania pracy zespołu oraz wiedzy na temat rynku handlowego. Dlatego od kandydatów oczekujemy minimum dwuletniego doświadczenia w prowadzeniu sklepu - dodaje Maciej Bartosik.
Czy jednak przedsiębiorca, który do niedawna prowadził liczący kilkadziesiąt metrów kwadratowych osiedlowy sklep poradzi sobie z zarządzaniem 10 razy większej placówki?
- Między poszczególnymi formatami istnieje wiele istotnych różnic. W sklepach typu convenience sprzedawca zarządza mniejszą powierzchnią, ale bezpośrednio odpowiada za wszystkie aspekty funkcjonowania sklepu. Natomiast w sklepach wielkoformatowych istnieje większa specjalizacja personelu oraz bardziej rozbudowana struktura. Warto również dodać, że w placówkach małoformatowych większy nacisk kładzie się na obsługę klienta, stosując m.in. różne techniki sprzedaży bezpośredniej. W dyskoncie ten aspekt nie jest aż tak wyeksponowany. Większą rolę odgrywają tu kwestie merchandisingu oraz logistyczne, ponieważ kontrola dostępności towaru jest trudniejsza niż w mniejszych placówkach handlowych - wyjaśnia różnice Maciej Bartosik.
Z danych GUS wynika, że w 2013 roku funkcjonowało około 90 tys. sklepów spożywczych, czyli 3 tys. mniej niż rok wcześniej. Największe straty zanotowały małe placówki handlowe, ubyło także warzywniaków i sklepów mięsnych. Dyskont Czerwona Torebka ma zatem duży wybór potencjalnych agentów. Pytanie tylko, czy przedsiębiorca, który nie poradził sobie z własnym biznesem, odnajdzie się w roli agenta. Dlatego centrala dokładnie powinna zbadać przeszłość zawodową kandydatów.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak się zabrać do inwestycji w nieruchomości, żeby zmaksymalizować zyski? Czy lepiej otworzyć we franczyzie wine bar, wypożyczalnię samochodów czy sklep spożywczy? Dowiedz się z nowego numeru "Własny Biznes FRANCHISING".
W sieci Żabka aż 65 proc. z ponad 8,8 tys. franczyzobiorców stanowią kobiety. Niezależnie od pochodzenia, wykształcenia czy wieku, wszystkie z sukcesem prowadzą swoje biznesy.
Sieć sklepów z alkoholem w minionym roku otworzyła znacznie więcej placówek, niż planowała. Dlaczego?
– Potencjał do rozwoju specjalistycznych sklepów z serami w Polsce jest ogromny – mówi Emilia Grębowicz, kierownik operacyjny w Krainie Serów.
Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....