Mobilnie, ale pod dachem

Franczyzodawca szuka partnerów zarówno wśród młodych osób, które dopiero zaczynają przygodę z biznesem, jak i wśród inwestorów gotowych na zakup kilku rowerów.
Poniedziałek
23.02.2015
Dobra Kawa to nowy koncept rowerowych kawiarni. Biznes sprawdzi się w galeriach, biurowcach i na dworcach.
 

Mobilnych biznesów przybywa każdego roku i to nie tylko tych serwujących jedzenie typu fast food. Swoje doświadczenie w gastronomii postanowiła wykorzystać firma Let’s Enjoy, która poszukuje partnerów zainteresowanych prowadzeniem sprzedaży napojów i przekąsek z kawo-roweru. Koncept startuje pod nazwą Dobra Kawa. Mimo że na razie działa jedna kawiarnia, franczyzodawca od dawna posiada markę Po Prostu Rower oferującą dania kuchni włoskiej.
- Naszym znakiem rozpoznawalnym jest niebieski rower. W odróżnieniu od innych mobilnych kawiarni nasz model nie posiada drewnianych elementów, które chociaż wyglądają estetycznie podwyższają cenę roweru. Proponujemy biznes, w który trzeba zainwestować 25 tys. zł. To kwota, którą nawet jeśli nie dysponujemy, z łatwością możemy otrzymać w ramach kredytu – mówi Jakub Romańczuk, właściciel Let’s Enjoy.

Oprócz stosunkowo niskiej kwoty inwestycji franczyzodawca zapewnia, że równie niskie są bieżące koszty. To zasługa prowadzenia działalności w zamkniętym pomieszczeniu ze stałym dostępem do prądu. Niewielka powierzchnia, którą zajmuje rower (5 m2), wiąże się z niewysokim czynszem. Let’s Enjoy posiada już lokalizacje, do których mogą wejść partnerzy. Najlepiej sprawdzają się, oprócz centrów handlowych, dworce i biurowce. Krakowska firma gwarantuje dostawy półproduktów w każdej części Polski.
- Wypieki przygotowane przez piekarza, z którym współpracujemy, wysyłamy wieczorem kurierem, a kilkanaście godzin później trafiają do klienta. Zanim franczyzobiorca rozpocznie działalność oceniamy potencjał zaproponowanej lokalizacji. Niewielka galeria z supermarketem może okazać się niewystarczająca. Lepiej sprawdzają się duże obiekty, gdzie rower Dobra Kawa może stanąć w dużej odległości od stacjonarnej kawiarni – twierdzi Jakub Romańczuk.

Miejsce ustawienia roweru można zmieniać codziennie, trzeba jednak pamiętać o dostępie do prądu oraz zobowiązaniach wobec zarządcy obiektu. Ten nie zgodzi się na nagłe przenosiny z jednej części galerii do drugiej.

Dodatkowo Let’sEnjoy zajmuje się organizacją imprez i szkoleniami – począwszy od szkoleń baristycznych, przez barmańskie, po kelnerskie i menedżerskie. Biorą w nich udział także przyszli franczyzobiorcy firmy. Inwestycja w rower Dobra Kawa wynosi 25 lub 35 tys. zł w zależności od tego, czy przedsiębiorca zdecyduje się na zakup ekspresu do kawy czy na jego wypożyczenie. Franczyzodawca szuka partnerów zarówno wśród młodych osób, które dopiero zaczynają przygodę z biznesem, jak i wśród inwestorów gotowych na zakup kilku rowerów.


Daniel Wilk
dziennikarz