Przyczepa z piecem waży 1300 kg, z czego większą część wagi stanowi szamotowy piec o średnicy 130 cm.
Wtorek
24.02.2015
Piec zainstalowany na przyczepie jest cztery razy tańszy niż inwestycja w pizzerię. Poza tym można w nim wypiekać kilka rodzajów dań.
 

Inwestycja w pizzerię wynosi minimum 100 tys. zł. Do wypiekania pizzy wystarczy jednak czwarta część tej kwoty. Właśnie tyle kosztuje przyczepa z piecem oferowana przez Local Pizza. Jej zaletą jest mobilność oraz fakt, że można w niej przygotować kilka rodzajów dań.
- W piecu możemy wypiekać jednocześnie trzy pizze, które w zaledwie dwie minuty są wypieczone. To zasługa zastosowanych materiałów i włoskiej technologii produkcji, która pozwala na uzyskanie w piecu bardzo wysokiej temperatury. Nie musimy jednak ograniczać się do pizzy. Z powodzeniem przyrządzimy w piecu: warzywa, mięso czy ryby - wylicza Anna Radosz, specjalista ds. rozwoju marki Local Pizza.

Właściciel konceptu ocenia dzienne koszty opalania pieca na 15 zł. Właśnie w takiej cenie możemy kupić w składach drewna oraz w marketach budowlanych materiał opałowy – dąb, buk lub grab. Wymienione gatunki drzew liściastych są wyjątkowo wydajne w procesie palenia. Spółka Green Steam poleca prowadzenie sprzedaży w takich miejscach jak plaża lub park, a zimą także stoki narciarskie. Równie atrakcyjny jest udział w plenerowych wydarzeniach – zamkniętych imprezach firmowych lub targach.  
- Nasz piec skierowany jest również do właścicieli istniejących lokali gastronomicznych i firm cateringowych. ponieważ może byc on wsparciem dla stacjonarnej gastronomii. Wystarczy niewielka powierzchnia, na przykład w ogródku piwnym - wyjaśnia Anna Radosz.

Przedsiębiorcy zainteresowani zakupem pieca przechodzą  specjalne warsztaty kulinarne. Na szkoleniu poznają praktyczne informacje, m.in. dotyczące wyrabiania ciasta, nakładania półproduktów, wypieku oraz zachowania zasad bezpieczeństwa. - Jednocześnie wdrażamy uczestników szkolenia w temat prowadzenia biznesu w gastronomii. Osoby zainteresowane zakupem pieca to w wielu przypadkach pracownicy pizzerii, którzy chcą otworzyć swój biznes. Ta grupa klientów nie potrzebuje z reguły wsparcia praktycznego – dodaje przedstawicielka Green Steam.

Właściciel przyczepy jest zobowiązany do wykonywania przeglądów zgodnie z harmonogramem. - Dołożyliśmy starań, aby komponenty, z których jest wykonany mobilny piec, były najwyższej jakości i zużywały się w minimalnym stopniu – zapewnia Anna Radosz. 

Wspólną cechą łączącą mobilne biznesy jest stosunkowo niska kwota inwestycji, a tym samym większe zainteresowanie ze strony młodych przedsiębiorców. Nie dysponują oni oszczędnościami umożliwiającymi otwarcie stacjonarnego lokalu, dlatego decydują się na gastronomię na kółkach. Jednocześnie najczęściej sami zajmują się sprzedażą.


Daniel Wilk
dziennikarz