Modne małe miasta
Franczyzodawca Solar, polskiej marki modowej dla kobiet, otworzył w 2014 roku cztery sklepy – w Giżycku, Sieradzu, Suwałkach i Ostrołęce. Według zapowiedzi menedżerów spółki nadchodzące miesiące będą owocniejsze.
- Od początku tego roku mamy na koncie już dwa nowe otwarcia: Jasło i Krosno. Dwa kolejne sklepy powstaną do końca marca w Kołobrzegu i Elblągu, a do końca czerwca – w Świnoujściu i Zgorzelcu. We wrześniu planowane są natomiast otwarcia w Sandomierzu i Tarnobrzegu – wylicza Małgorzata Zagdańska, menedżer Działu Sieci Zewnętrznej i Franczyzowej Solar Company.
W planach jest też wzmocnienie obecności marki za granicą. Wiosną zostaną uruchomione punkty w Bristolu i Hannowerze. Trwają też poszukiwania lokali w Berlinie i Hamburgu. Po stronie strat spółka Solar musiała zapisać w 2014 roku sklep własny w Tarnowie.
- Powody zamknięcia to nieprzedłużenie przez nas umowy najmu ze względu na potencjał lokalnego rynku, a także bliskość Krakowa, w którym mamy sklepy w najlepszych galeriach. Zamknięć sklepów franczyzowych nie było – mówi Małgorzata Zagdańska.
W tej chwili sieć Solar obejmuje 76 outletów własnych, 16 punktów franczyzowych za granicą i 8 w Polsce, a także 88 sklepów partnerskich w Polsce i 38 za granicą. Centrala chce skupić się wyłącznie na otwarciach z udziałem partnerów i franczyzobiorców. Zgodnie z przyjętą pod koniec 2013 roku strategią, liczne salony franczyzowe Solar mają pojawiać się w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców, co wcześniej nie miało w ogóle miejsca).
- Już nie tylko kobiety w dużych miastach chcą dobrze wyglądać. Moda dociera również do mniejszych miejscowości i my staramy się wyjść naprzeciw właśnie tym naszym obecnym i przyszłym klientkom – tłumaczy Zagdańska.
Podkreśla przy tym, jak wiele w biznesie modowym zależy od pogody.
- Ubrania, szczególnie damskie, są produktem o bardzo krótkim cyklu życia. Jeśli więc w kolekcji jesiennej, która planowana jest pół roku wcześniej, pojawiają się modele wykonane z grubych wełen czy dzianin, a zimy nie ma, to nie oznacza, że nie ma koniunktury, tylko że klientka szuka czegoś odpowiedniego do aury – mówi Zagdańska. - Solar nie jest marką, która należy do grupy firm tzw. fast fashion, które bardzo szybko reagują na rynek i w ciągu sześciu tygodni są w stanie wprowadzić do wszystkich swoich sklepów nowe modele. My planujemy swoje kolekcje z półrocznym wyprzedzeniem. Obserwujemy rynek i staramy się maksymalnie dostosowywać do jego wymogów a przede wszystkim do wymogów naszych klientek.
Przewidywana kwota inwestycji we franczyzowy sklep Solar sięga 150 tys. zł. To nieco mniej, niż średni wkład finansowy, jaki ponieśli franczyzobiorcy sieci odzieżowych w 2013 roku (166 tys. zł). Branża odzieżowa w Polsce jest reprezentowana przez 141 franczyzodawców. To pod tym względem najliczniej obsadzony rynek w sektorze handlu w Polsce.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.