Dla przedsiębiorców z branży odzieżowej najkorzystniejsza jest duża zmienność pogody. Wymusza ona na klientach częste zmiany w garderobie.
Poniedziałek
02.03.2015
Jeszcze w marcu sklepy odzieżowe Solar pojawią się w Kołobrzegu i Elblągu. Sieć rośnie na przekór... pogodzie.
 

Franczyzodawca Solar, polskiej marki modowej dla kobiet, otworzył w 2014 roku cztery sklepy – w Giżycku, Sieradzu, Suwałkach i Ostrołęce. Według zapowiedzi menedżerów spółki nadchodzące miesiące będą owocniejsze.
- Od początku tego roku mamy na koncie już dwa nowe otwarcia: Jasło i Krosno. Dwa kolejne sklepy powstaną do końca marca w Kołobrzegu i Elblągu, a do końca czerwca – w Świnoujściu i Zgorzelcu. We wrześniu planowane są natomiast otwarcia w Sandomierzu i Tarnobrzegu – wylicza Małgorzata Zagdańska, menedżer Działu Sieci Zewnętrznej i Franczyzowej Solar Company.

W planach jest też wzmocnienie obecności marki za granicą. Wiosną zostaną uruchomione punkty w Bristolu i Hannowerze. Trwają też poszukiwania lokali w Berlinie i Hamburgu. Po stronie strat spółka Solar musiała zapisać w 2014 roku sklep własny w Tarnowie.
- Powody zamknięcia to nieprzedłużenie przez nas umowy najmu ze względu na potencjał lokalnego rynku, a także bliskość Krakowa, w którym mamy sklepy w najlepszych galeriach. Zamknięć sklepów franczyzowych nie było – mówi Małgorzata Zagdańska.

W tej chwili sieć Solar obejmuje 76 outletów własnych, 16 punktów franczyzowych za granicą i 8 w Polsce, a także 88 sklepów partnerskich w Polsce i 38 za granicą. Centrala chce skupić się wyłącznie na otwarciach z udziałem partnerów i franczyzobiorców. Zgodnie z przyjętą pod koniec 2013 roku strategią, liczne salony franczyzowe Solar mają pojawiać się w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców, co wcześniej nie miało w ogóle miejsca).
- Już nie tylko kobiety w dużych miastach chcą dobrze wyglądać. Moda dociera również do mniejszych miejscowości i my staramy się wyjść naprzeciw właśnie tym naszym obecnym i przyszłym klientkom – tłumaczy Zagdańska.

Podkreśla przy tym, jak wiele w biznesie modowym zależy od pogody.
- Ubrania, szczególnie damskie, są produktem o bardzo krótkim cyklu życia. Jeśli więc w kolekcji jesiennej, która planowana jest pół roku wcześniej, pojawiają się modele wykonane z grubych wełen czy dzianin, a zimy nie ma, to nie oznacza, że nie ma koniunktury, tylko że klientka szuka czegoś odpowiedniego do aury – mówi Zagdańska. - Solar nie jest marką, która należy do grupy firm tzw. fast fashion, które bardzo szybko reagują na rynek i w ciągu sześciu tygodni są w stanie wprowadzić do wszystkich swoich sklepów nowe modele. My planujemy swoje kolekcje z półrocznym wyprzedzeniem. Obserwujemy rynek i staramy się maksymalnie dostosowywać do jego wymogów a przede wszystkim do wymogów naszych klientek.

Przewidywana kwota inwestycji we franczyzowy sklep Solar sięga 150 tys. zł. To nieco mniej, niż średni wkład finansowy, jaki ponieśli franczyzobiorcy sieci odzieżowych w 2013 roku (166 tys. zł). Branża odzieżowa w Polsce jest reprezentowana przez 141 franczyzodawców. To pod tym względem najliczniej obsadzony rynek w sektorze handlu w Polsce.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021