Sklepy Chaty Polskiej zajmują powierzchnię minimum 50 m2. Franczyzodawca organizuje centralnie działania marketingowe, w tym wydaje gazetki promocyjne, plakaty, ulotki oraz przygotowuje regularnie akcje konsumenckie - konkursy i loterie.
Wtorek
03.03.2015
Chata Polska zapewnia swoim partnerom od lokalnych dostawców asortyment, który sprawdza się w dużych miastach i na wsi.
 

Pod logo poznańskiej firmy, która powstała 20 lat temu, funkcjonuje ponad 200 sklepów w sześciu województwach zachodniej Polski. Ostatnim nabytkiem Chaty Polskiej są trzy punkty. Pierwszy z nich znajduje się w Głogowie (woj. dolnośląskie), drugi w liczącej ponad tysiąc mieszkańców wsi Gowarzewo. Natomiast ostatni, działający w miejscowości Kikół, zmienił szyld z popularnych w PRLu Gminnych Spółdzielni (GS) i po dostosowaniu do standardów sieci stał się franczyzowym sklepem Chaty Polskiej. Każdy z punktów działa na powierzchni ponad 100 m2.

- Do Chaty Polskiej przyłączają się zarówno sklepy działające wcześniej w innych sieciach, jak i niezrzeszone oraz nowo otwierane. Gwarantujemy pomoc w planowaniu sali sprzedaży oraz w zakresie merchandisingu. Oferujemy szerokie wsparcie marketingowe, umożliwiamy także zatowarowanie sklepów w hurtowniach oraz zapewniamy obsługę własnego centrum dystrybucyjnego. Franczyzobiorca otrzymuje atrakcyjne ceny asortymentu wynikające z umów z blisko 200 producentami - zapewnia Helena Rumińska, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju.

Franczyzodawca oferuje cztery formaty współpracy: VIP, Premium, Standard i Partner. Różnią się one zakres wsparcia wobec sklepów: częstotliwością wizyt opiekuna, specjalisty ds. zatowarowania, liczbą bezpłatnych szkoleń, wysokością wypłacanego retro oraz wysokością opłat franczyzowych. To właściciel sklepu decyduje w jakim zakresie centrala będzie mu pomagała w prowadzeniu biznesu.
– Jesteśmy siecią mocno osadzoną lokalnie w zachodniej Polsce, dlatego w naszych sklepach stawiamy na produkty polskie oraz regionalne, oznaczone godłem gospodyni. Są one autentyczne i naturalne, zgodne z naszą misją „Blisko. Lokalnie. Naturalnie”. Posiadamy także markę własną – Spiżarnię Chaty Polskiej, obejmującą produkty od lokalnych wytwórców - mówi Helena Rumińska.

Chata Polska współpracuje z firmą dystrybucyjną Mar-Ol, w której ofercie znajduje się asortyment takich producentów jak Delecta, Kompania Piwowarska, Nestle Polska, Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol. Wymienione marki dostępne są we wszystkich franczyzowych sklepach Chaty Polskiej.